Skravletråd Desember

Nei.
Vanligvis når man lager karameller koker man sirup, sukker og fløte i en halv evighet og brenner det seg starter man på nytt.
Når dråpetesten er riktig tilsetter man smør, rører inn og heller oppi en langpanne dekket med matpapir
Jeg gjorde det mye enklere.
Hadde en del smeltet sukker igjen etter å ha montert pepperkakehusene.
Hadde i en stor klump smør og en dærsj kremfløte, rørte sammen og helte i en langpanne med bakepapir.
Lot det stivne og knakk opp.
Når jeg allerede hadde smeltet sukker tok det med 5 minutter før jeg helte det i langpannen
Vanligvis koker jeg sirup sukker og fløte en halv evighet. Har hatt ansvaret for å røre i gryta siden jeg var barn og har aldri visst at det var mulig å svi det engang, aldri opplevd og tilsetter aldri smør i dette. Når dråpetesten består slås det på et smurt brett og deles opp.

Nei.
Vanligvis når man lager karameller koker man sirup, sukker og fløte i en halv evighet og brenner det seg starter man på nytt.
Når dråpetesten er riktig tilsetter man smør, rører inn og heller oppi en langpanne dekket med matpapir
Jeg gjorde det mye enklere.
Hadde en del smeltet sukker igjen etter å ha montert pepperkakehusene.
Hadde i en stor klump smør og en dærsj kremfløte, rørte sammen og helte i en langpanne med bakepapir.
Lot det stivne og knakk opp.
Når jeg allerede hadde smeltet sukker tok det med 5 minutter før jeg helte det i langpannen

Din metode hørtes mye enklere ut ja[emoji28]

Vaskemaskinen pleier å kjøre i ett i slike stunder

Js hun bør vel helst ikke komme om karantenetiden utvides noe mer

Vaskemaskinen får kjørt seg ja. Det er bonusen med større unger. De som løper på badet og treffer do, eller sover med bøtte i senga.

Jaja.

Svigermor kommer uansett, hun kommer på juleferie, og sier at hun blir ikke så lett smittet så hun er ikke redd. Hun kommer.

Men gave-bytte-selskapet hos min tante kan ikke lillemor være med på. Så noen er hjemme når svigermor kommer om hun skulle komme seg så tidlig avgårde at hun kommer før vi legger ungene (oftest kommer hun mer på natt enn kveld. Det er "bare ett og hitt som skal gjøres før hun starter" og det er jo 40+ mil å kjøre.)

Ah, jeg husket feil. Det var ikke 50, det var 30 plater gelatin til 50 seigmenn.

Bare jeg som ikke liker desember så godt?

Meeen, jeg sitter i sofaen, har ikke pynta til jul med en liten ting engang og koser meg med strikking, popcorn og brus. Ønsker sol og sommer sånn at jeg slipper dyre regninger hos terapeuter på hestene fordi det er så kaldt at de bare stivner. Skal sies at gamlingen er 26 år nå, så han fortjener det ekstra, men fy desember og kulda gjør det dyrt. [emoji28][emoji206]
Elsker desember og jul jeg

Virker som om det ga seg kl 22 med oppkast. Urolig jente i natt. Ammer jo fortsatt litt, så det ble en del melk i natt. Trøst og veske. Men prøve å sove litt til.

God morgen.

Tirsdag.

Jeg har tatt meg en dusj, det trengte jeg. Jeg følte ikke at jeg gikk helt klar av den siste runden oppkast i senga i går kveld, men ikke så definitivt at jeg dusjet da. Jeg var jo slett ikke sikker da på at dette ble siste.

Jeg må dusje i morgen og det må hun også, og skifte på senga igjen. Fastslo jeg. Men jeg vasket håret hennes med klut, trøtt og misfornøyd som hun var ville hun slett ikke dusjes. Og bytt på senga det som måtte, men et håndkle over noe vått beviser at også overmadrassen må vaskes. "når dette er over".

Jenta får vel muligens seg et bad hun. Ettersom hva hun og faren vil, det er han som blir hjemme i dag så blir muligens jeg hjemme i morgen.

Vaske badet inkl skrubbe gulvet sto jo på planen min for i går. Vel. Deler av badet er både vasket og kloret men jeg brukte selvsagt hele kvelden på henne, lå med henne i tilfelle det kom mer, så juleforberedelsene gikk i stå.

Jeg skal dog helt klart vaske og skrubbe hele badet i dag. Og helst brenne mandler som julegaver. Ja. Jaja. Det går vel, eller så får de få noe annet. Vi får se.

God morgen [emoji5]
Planene idag?

Back
Topp