Krangler dere?

87'modell

Forumet er livet
Vi har snakket om det her hjemme i kveld, og undrer oss over hva som utløser krangler hos folk.

Så; krangler dere, og i så fall om hva, og hvorfor?


:)
 
De ganger vi krangler så er det om litt forskjellig i grunn, alt fra hva vi skal ha til middag til økonomi.. Vil ikke si vi krangler mye, mer at vi har litt argumentasjoner .. Kan ikke alltid være enige med hverandre :joyful:
 
Ja det gjør vi. Vi er nemlig veldig like, og det er ikke alltid det er så lett å takle ^^
 
Krangler ikke så veldig mye, var mer av det for 10 år siden. Heldigvis blitt mer voksen[emoji6] Men hjemme hos oss er det stort sett husarbeid som utløser diskusjoner.
 
Ja. Men mest om unødvendige ting. Gjengangeren er at jeg føler han bidrar lite hjemme (husarbeid, handling, rydding, planlegging) og går lei av å mase på han. Han derimot mener jeg er urimelig og vips er diskusjonen i gang.

Tidligere kranglet vi en del når han var på byen, men det har gitt seg i takt med at vi har blitt tryggere på hverandre (og at han sjeldnere er ute sent).
 
Diskuterer, ja.. Men krangler ikke. Diskusjoner må til for å bli enige og forstå hverandre når begge er bastante på sine meninger tenker jeg:p
 
Diskuterer litt innimellom, men nå for tiden med masse hormoner blir det av og til en krangel [emoji85]
 
Når vi krangler, som heldigvis ikke er ofte, er det stort sett på grunn av hans aggresjonsproblemer. Jeg finner meg ikke i å måtte lide for hans humør når jeg ikke har noen skyld i det.
 
Vi krangler veldig lite og når vi først gjør det er det fordi en av oss, eller begge, er slitne eller sultne og det er bare bagateller.
 
Første og siste gangen vi kranglet var i 2011, helt teit greie. I senere tid kan vi bli irritert på hverandre, oftest misforståelser pga kommunikasjonssvikt :p
 
Første og siste gangen vi kranglet var i 2011, helt teit greie. I senere tid kan vi bli irritert på hverandre, oftest misforståelser pga kommunikasjonssvikt :p

Oida, leste "misforståelser pga ereksjonssvikt" :oops:
Det blir en del kommunikasjonssvikt her og. Han et engelsk og jeg norsk, og det hender titt og ofte at et ord betyr noe annet for meg enn han, avhengig av hvilket språk vi snakker. Så blir vi sure fordi den andre ikke forstår hva vi sier. Helst gjelder det meg. Irriterende at det skal bli gnisninger av småting.
 
Oida, leste "misforståelser pga ereksjonssvikt" :oops:
Det blir en del kommunikasjonssvikt her og. Han et engelsk og jeg norsk, og det hender titt og ofte at et ord betyr noe annet for meg enn han, avhengig av hvilket språk vi snakker. Så blir vi sure fordi den andre ikke forstår hva vi sier. Helst gjelder det meg. Irriterende at det skal bli gnisninger av småting.
Hehe :p
Ja..det språket altså.. her er mannen utenlandsk, men vi snakker kun norsk oss imellom. Ikke alltid en klarer å forklare ting på en måte som den andre forstår. En tolker jo ting på sin måte..selvom den andre personen overhodet ikke mente det en tror den mente:facepalm:
 
Hehe :p
Ja..det språket altså.. her er mannen utenlandsk, men vi snakker kun norsk oss imellom. Ikke alltid en klarer å forklare ting på en måte som den andre forstår. En tolker jo ting på sin måte..selvom den andre personen overhodet ikke mente det en tror den mente:facepalm:

Japp. Det blir lett sånn. I som er norske har en helt annen forståelse av nyansene i det norske språket enn de som lærer språket senere. Man tilpasser seg jo hverandre, men det er ikke alltid lett å huske på når man er stresset eller sur.
 
Vi krangler lite, men har noen heftige diskusjoner innimellom. Går helst i fordeling av oppgaver hjemme og små tullete misforståelser som blir store.
 
Jeg kan ikke huske sist vi kranglet (har vært kjærester i 6 år og samboeren i 5. Men vi hadde en fin heltid diskusjon om husvask og sex her for 2-3 uker siden. Endte opp med at vi utsatte husvasken å hadde fantastisk sex på nyvasket soverom og selvfølgelig nytt sengetøy :happy:
 
Nei? :p
Tror ihvertfall ikke det. Vi er enig om det meste, og vi prater utrolig mye om ting vi ikke er helt enig om, for å finne løsninger.
 
Hehe :p
Ja..det språket altså.. her er mannen utenlandsk, men vi snakker kun norsk oss imellom. Ikke alltid en klarer å forklare ting på en måte som den andre forstår. En tolker jo ting på sin måte..selvom den andre personen overhodet ikke mente det en tror den mente:facepalm:
Haha. Kjenner meg igjen!
Misforståelser kan raskt oppstå :D
 
Diskuterer ja, men passer på at det ikke er noen barn til stede :) Det er jeg hard på :)
 
Vi diskuterer og så begynner jeg å krangle noen ganger. :p Sambo krangler aldri, verdens mest tålmodige mann! Men er heldigvis ikke så ofte, det går i bølger. Hvis det er noe som gnager så er lunta kort, ellers tolererer vi hverandre. :D

Tror sambo lever etter diktet:
"Roses are red, violets are blue.
I love my wife, she tolerates me too." :laughing005
 
Back
Topp