Skravletråd Desember

Se om kroppen vil sove litt. Den er på vei mot en smell kjenner jeg :( for mye aktivitet og for lite søvn og hvile. Ryggsmertene spredt seg opp i nakken og ut mot armene. Ned i beina og dirrer. Pulserende støt av smerte. Selv ikke smertestillende hadde effekt idag :( lukter dårlig natt men håper virkelig eldste sover rolig så jeg iallefall får sjansen til å sove :/ satt i sofaen og slappa av. Men ble så ille at jeg klarte ikke konsentrere meg om enkel tv underholdning. Ordene og lydene på tven ble bare surr og skurr til slutt :(

Håper du får sove <3

Cornflakes confekt?? Oppskrift ?:p

Smelt sjokolade og bland med cornflakes. La det stå kaldt og stivne. Det var alt :D
Jeg brukte mye mindre cornflakes enn oppskriften sa, så jeg fant ut at det er mye enklere å bare ta etter egne preferanser.

Får du noen dager til bare avslapning og tid å roe ned før julaften settet inn?:p
Den opprinnelige planen min var å være ferdig nå til helgen.

Den reviderte er å være ferdig sånn rundt torsdag

Svigermor kommer onsdag ettermiddag eller kveld

Erfaring tilsier dog at jeg pleier stå på til lille julaften offisielt sett er over før jeg legger meg. Men vi får se. Avhenger litt av hvor mye vi får gjort i helga og hvor mye mannen må jobbe både i helga og kveldene neste uke, for må jeg gjøre alt kommer jeg ikke å mål før i seneste laget. Men satser på at han er med.

Desverre mangler jeg noen gaver også så jeg må nok på shopping i helga...

Se om kroppen vil sove litt. Den er på vei mot en smell kjenner jeg :( for mye aktivitet og for lite søvn og hvile. Ryggsmertene spredt seg opp i nakken og ut mot armene. Ned i beina og dirrer. Pulserende støt av smerte. Selv ikke smertestillende hadde effekt idag :( lukter dårlig natt men håper virkelig eldste sover rolig så jeg iallefall får sjansen til å sove :/ satt i sofaen og slappa av. Men ble så ille at jeg klarte ikke konsentrere meg om enkel tv underholdning. Ordene og lydene på tven ble bare surr og skurr til slutt :(
Du trenger hvile. Håper natta ga deg noe av det.

Stille rolig morgenstund, ungene ser kalendertv og vi koser oss De var en dag på etterskudd så mor har akkurat sippet litt til Marvins "håper du kan tilgi en teit liten dust som meg". Nå er vi over på jon blund mens skomakeren lager pepperkaker.

Egentlig skal jeg lage frokost nå, mannen skulle sove til åtte sa han. Så jeg får vel løsrive meg snart og sette på kaffi og dekke bordet.

Tredje adventshelg er i gang, og sånn opprinnelig er det pakket inn en juletrekule i kalenderen i morgen, men jeg tror vi skyver den litt ut i uka, det er pr nå ikke plass til noe juletre i stua og vi skal bake litt i helga tenker jeg, så da kan vi helelr ta treet en kveld litt nørmere jul, kanskje etter svigermor er kommet så vi er tre voksne, så noen kan holde bittelitt styr på toåringen....

Ungene har lyst å gå på ski også, så jeg må sjekke hvem som har passelige skisko, jeg trooor at de som eldste hadde i fjor er mer passe til mellomste i år, og i så fall er det bare en av dem som kan gå på ski, men det er nå i så fall hun som har lyst også da. Eldstemann er ikke så gira.

Ej ski! sier yngstemor. JA, vi har sånne babyski med prinsesser på! sier storesøster. Jada, sånne til å ha på vanlige sko. Faktisk har vi trolig ski som er så små sko til at hun kan ha dem også, men for en tur frem og tilbake på veien tror jeg likevel det er like greit å holde seg til prinsesseskiene for den nesten to år gamle snuppa. Men de små skiene med ekte skisko fikk storebror til julen 2 år og 4 mnd gammel.

Ja, vi får se. Det kom et lite dryss snå i går kveld oppå den harde is/snøen vi hadde fra før, så julestemningen ligger søt der ute og det er sikkert mulig å gå på ski på veien. Ikke hagen, for der er 15 cm knallhard skare med alle deres spor i, og 3 cm nysnø oppå. Men veien som er brøytet ganske glatt og så med 3 cm nysnø på, det kan muligens funke.

Men jeg hadde egentlig tenkt å sette dem i arbeid med å rydde stua, så vi får kanskje se om vi får til begge deler. Svømmekurs er det nå både i dag og i morgen også, før det tar juleferie.

Jaja, sånn går vel helga. Jeg får starte med å lage frokost.

Hipp, hipp hurra for jentungen som blir 6 år i dag :)

Spørs det ja. Har du vurdert å sterilisere deg selv da? Bare nysgjerrig :)

Jeg ble tilbudt det dersom denne fødselen også gikk til keisersnitt. Men fikk brevet å signere bare par dager før jeg skulle settes igang, og jeg klarte ikke. Hodet gikk tilbake til «hva om noe skjer under fødselen eller dagene etter med baby og vi ønsker en til» eller sånne katastofetanker. I tilegg til at det er jo et ekstra inngrep. Jeg ble så plaga etter første ks at jeg klarte ikke tenke på noe ekstra i tillegg til ks smertenen. Nå ble det heldigvis vanlig fødsel så da ble jo sterilisering ute av bildet. Men har sagt at nå har jeg vært gjennom så mye at om noen skal sterliliseres blir det han. Jeg orker ikke mer :p

Den opprinnelige planen min var å være ferdig nå til helgen.

Den reviderte er å være ferdig sånn rundt torsdag

Svigermor kommer onsdag ettermiddag eller kveld

Erfaring tilsier dog at jeg pleier stå på til lille julaften offisielt sett er over før jeg legger meg. Men vi får se. Avhenger litt av hvor mye vi får gjort i helga og hvor mye mannen må jobbe både i helga og kveldene neste uke, for må jeg gjøre alt kommer jeg ikke å mål før i seneste laget. Men satser på at han er med.

Desverre mangler jeg noen gaver også så jeg må nok på shopping i helga...

Får følelsen av at du burde slanke den lista med gjøremål. For å få litt ro. Eller liker du å ha masse å gjøre ?:p

Du trenger hvile. Håper natta ga deg noe av det.

Jeg gjør det. Men føler jeg sjelden får muligheten til det. Søvnproblemene gjør jo at jeg kan ligge våken i føere timer før jeg sovner uansett.

Natta ble dårlig. Som forventa. Mannen måtte dra nå på morgenen og slepe farens bil opp da han hadde kjørt seg fast ved huset deres. Takk og lov tok han med seg eldste så jeg bare har baby i huset. Kroppen fungerer ikke. Går på minusbatterier og henger ikke med i svingene :/

Begynt med mindfullness app. Tenkte å prøve det på kveldene for å se om jeg klarer slappe av. Avspenne musklene. Går konstant spent og gjort det hele livet. Men fikk bare prøvd et minutt før eldste våknet. Prøvde litt nå isted, men da våkna yngste. Aldri ro i huset :p

Morgenstund med polarekspressen og puslespill [emoji7][emoji173]️
Som jeg digger juletider [emoji173]️

Back
Topp