Hentesett

Viogdu

Forelsket i forumet
Julimammaer 2016
Mailykke 2018
Noen som har bestemt seg for hentesett? Jeg trenger inspirasjon ;)
 
Har veldig lyst på den jakken nede til høyre, men aner ikke hva den heter.
Spørs også på kjønn. Har en søt jakke etter barnefar som vi brukte til Daniel, så godt mulig vi bruker den om det blir gutt. Men har lyst på denne jakken uansett [emoji7][emoji7][emoji7]

1853330d4285b2ea4fe432701ee833ef.jpg
 
Jeg skal strikke denne til gutten vår :) synes den passer veldig fint til årstiden!
 

Vedlegg

  • 7A31AF88-C076-4063-B5F8-DE8C2259F625.png
    7A31AF88-C076-4063-B5F8-DE8C2259F625.png
    328 KB · Visninger: 152
Jeg bruker nok det samme som til de andre to. Offwhite og ser ubrukt ut for begrenset seg hvor ofte jeg brukte ull på mine vårbabyer [emoji4]
 
Har veldig lyst på den jakken nede til høyre, men aner ikke hva den heter.
Spørs også på kjønn. Har en søt jakke etter barnefar som vi brukte til Daniel, så godt mulig vi bruker den om det blir gutt. Men har lyst på denne jakken uansett [emoji7][emoji7][emoji7]

1853330d4285b2ea4fe432701ee833ef.jpg

Har du sjekket klompelompe? De har flere litt røffe strikkejakker . Litt i samme gata[emoji4]
 
Jeg har valgt dette hentesettet. Mamma strikker det for oss. Har valgt grå bukse og hvit jakke, sokker og lue. Får en liten gutt. Men det er såpass nøytralt at det er mulig å bruke til en jente om vi får det en gang.
Jeg strikker selv et sett fra Klompelompe "go’klumpen" settet som er fra 6 mnd [emoji4]
def5d7d89d81c0ad55a7d533a4860640.jpg
 
Mamma strikker jakke til mini, ho hadde så lyst til det [emoji4] Så tenkte jeg skulle spørre svigermor om et par djevelluer, ho er så god på de [emoji106] Så strikker jeg ei bukse sjøl, så får alle bidratt påenmåte [emoji1] har hentejakka fra sist, men den var alt for stor, selv om gutten var 3500g og nærmere 50cm lang [emoji23] så den tror jeg skal få vente litt [emoji4]
 
Ingen i vår familie kan strikke, dessverre, så blir ikke i hvert fall ikke noe hjemmelaget.

Men hva er egentlig greia med hentesett? Hadde aldri hørt om det før for et par dager siden. Kan man kjøpe noe ferdig også, eller må det være hjemmestrikket? :) Hadde i utgangspunktet bare tenkt å kjøpe vanlige klær på butikken :)
 
Ingen i vår familie kan strikke, dessverre, så blir ikke i hvert fall ikke noe hjemmelaget.

Men hva er egentlig greia med hentesett? Hadde aldri hørt om det før for et par dager siden. Kan man kjøpe noe ferdig også, eller må det være hjemmestrikket? :) Hadde i utgangspunktet bare tenkt å kjøpe vanlige klær på butikken :)

Selvfølgelig kan du kjøpe noe du liker i butikken! :) personlig skal jeg ha hjemmestrikket fordi jeg elsker å strikke, og har klødd etter å begynne helt siden jeg ble gravid ;)
 
Jeg strikket ferdig hentesettet til mini før jeg ble gravid, har strikket et til jente og et til gutt da vi ikke vet hva det blir[emoji4] dette skal brukes hvis det dukker opp en liten gutt. Til jente har jeg strikket lillemorbukse og Helenejakke fra Klompelompe [emoji7]
62af13b8278858d2620dacdba84ede9b.jpg
 
Min mamma strikker, så blir eventuelt noe hun har lagd. Sist fødte jeg i desember og hadde strikket ull. Hvis min mor skal lage noe blir det eventuelt i bomulls garn. Kanskje bare en jakke.
 
Har kjøpt garn til Hjem hentesett fra Kjærlighet på pinner, men mønsteret var så utrolig klønete at jeg tror jeg bare strikker en enkel glattstrikket jakke og bukse i stedet.
 
Jeg har kjøpt hentesettet til lillelam da jeg kom over det på supertilbud. Men usikker på om jeg kommer til å bruke det eller strikke noe selv. Der kommer helt an på formen min fremover.. krysser fingrene for at den blir bedre så jeg orker å strikke selv[emoji4]
 
Ingen i vår familie kan strikke, dessverre, så blir ikke i hvert fall ikke noe hjemmelaget.

Men hva er egentlig greia med hentesett? Hadde aldri hørt om det før for et par dager siden. Kan man kjøpe noe ferdig også, eller må det være hjemmestrikket? :) Hadde i utgangspunktet bare tenkt å kjøpe vanlige klær på butikken :)

Ver ikke helt hvor det kommer fra [emoji848] For min del vet jeg at bestemødrene elsker å strikke til oss, samt at jeg strikker mye mye selv, så er egentlig ikke noe mer enn det for vår del [emoji4]

Og det er såklart ikke et must! Alle bestemmer selv hva de vil ha [emoji1]
 
Ingen i vår familie kan strikke, dessverre, så blir ikke i hvert fall ikke noe hjemmelaget.

Men hva er egentlig greia med hentesett? Hadde aldri hørt om det før for et par dager siden. Kan man kjøpe noe ferdig også, eller må det være hjemmestrikket? :) Hadde i utgangspunktet bare tenkt å kjøpe vanlige klær på butikken :)
De har jo så mye fint i butikkene, som kanskje er mer praktiske og på sommeren enn ullklær. Jeg ser på det som en mulighet til å ønske meg noe fint strikk (jeg strikker ikke selv) ;)
 
Jeg strikket ferdig hentesettet til mini før jeg ble gravid, har strikket et til jente og et til gutt da vi ikke vet hva det blir[emoji4] dette skal brukes hvis det dukker opp en liten gutt. Til jente har jeg strikket lillemorbukse og Helenejakke fra Klompelompe [emoji7]
62af13b8278858d2620dacdba84ede9b.jpg

Hva heter dette settet? Eventuelt hvor finner man det? Nyydelig [emoji7][emoji7]
 
Ingen i vår familie kan strikke, dessverre, så blir ikke i hvert fall ikke noe hjemmelaget.

Men hva er egentlig greia med hentesett? Hadde aldri hørt om det før for et par dager siden. Kan man kjøpe noe ferdig også, eller må det være hjemmestrikket? :) Hadde i utgangspunktet bare tenkt å kjøpe vanlige klær på butikken :)

Her har hentesettet til begge jentene blitt kjøpt av fedrene i butikken etter fødsel[emoji6]
Misunner de som får ting strikket, blir nok veldig personlig i de tilfellene det er en bestemor el lign som strikker[emoji173]️
Men utover det har jeg aldri vært plaget av det eller vært misfornøyd med vårt valg [emoji4][emoji6]
 
Back
Topp