Krav for å få tilbake tilgangen til skjult

Solstråle90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprillykke 2016
Mailykke 2018
Nå er det mange som har mistet tilgangen til skjult gruppe fordi de hadde 0 eller mindre enn 2 innlegg siden 1. November. Det er også mange som står i fare for å miste tilgangen og som har fått et heads up på at det må skravles mer.

Reglene for å beholde tilgangen til skjult er som følger:
  • Skrive minst 10 innlegg i løpet av 30 dager inne på skjult forum

Synes dere 10 innlegg i løpet av 30 dager er for strengt/for mye?


"Reglene for å få tilbake tilgangen til skjult:
  • Her er det slik at dere må sammen bli enige om hvilke regler som skal gjelde. Men husk at det blir mye arbeid for administrator å fjerne tilgangen til en bruker ene dagen, for så å legge til dagen etterpå. Dersom dette blir et problem, kan løsningen på dette være å ha en karantenetid på 1-2 uker, før de kan få tilgangen tilbake. Noen grupper har også karantenetid + krav om x antall innlegg på den åpne termingruppen. Dette må dere bli enige om i fellesskap."
Hvilke regler synes dere vi skal ha for å få tilbake tilgangen til skjult? Noen innspill?
 
Jeg synes i grunnen ikke at 10 innlegg på 30 dager er for strengt.

Ang regler for å få tilbake tilgang vanskelig å svare på egentlig.
 
Jeg synes vi bør ha de samme kriteriene som for å komme inn i skjult gruppe i utgangspunktet;
50 innlegg, i tillegg til krantenetid. Karantenetiden kan gjerne være minimum 2 uker.
Jeg mener også at om man blir kastet ut for tredje gang, bør man ikke få tilbake tilgangen til skjult gruppe.
 
Jeg synes vi bør ha de samme kriteriene som for å komme inn i skjult gruppe i utgangspunktet;
50 innlegg, i tillegg til krantenetid. Karantenetiden kan gjerne være minimum 2 uker.
Jeg mener også at om man blir kastet ut for tredje gang, bør man ikke få tilbake tilgangen til skjult gruppe.

Høres rimelig ut [emoji6]
Syns hvertfall ikke 10 innlegg er for mye for å holde seg inne der heller, det går fort å få ti innlegg liksom [emoji4]
 
Synes 10 innlegg er innenfor, kanskje 20 også. Jeg tenker at 50 innlegg kan bli mye for noen av damene her inne hver mnd, kan jo være grunner for at alle ikke klarer å være like aktive på forum hver mnd pga private årsaker :)
 
10 innlegg er greit, 50 blir for mye. Iallefall for meg. Ser jo nå at jeg er inne i en litt stille periode selv. Kreves mye fokus hjemme i forbindelse med juleforberedelser og oppfølging av ungene med juleaktiviteter/avslutninger.
Samtidig som jeg er i et litt vakuum rundt graviditeten i påvente av OUL[emoji6]
Tenker at alle har sine perioder med høy/lav aktivitet og siden vi faktisk er en haug av hormonelle gravide damer så bør det være tilrettelagt slik at det kan opprettholdes i perioder med lav aktivitet også. For mange så kan samholdet på skjult være en veldig viktig trygghet i svangerskapet. Dumt å miste den tryggheten fordi man kanskje hadde en tung måned. Man skal jo først og fremst ivareta seg selv og mageboeren, evnt barn/partner, jobb, hjemmet, og øvrig familie/venner.

Just sayin[emoji6]
 
10 innlegg er greit, 50 blir for mye. Iallefall for meg. Ser jo nå at jeg er inne i en litt stille periode selv. Kreves mye fokus hjemme i forbindelse med juleforberedelser og oppfølging av ungene med juleaktiviteter/avslutninger.
Samtidig som jeg er i et litt vakuum rundt graviditeten i påvente av OUL[emoji6]
Tenker at alle har sine perioder med høy/lav aktivitet og siden vi faktisk er en haug av hormonelle gravide damer så bør det være tilrettelagt slik at det kan opprettholdes i perioder med lav aktivitet også. For mange så kan samholdet på skjult være en veldig viktig trygghet i svangerskapet. Dumt å miste den tryggheten fordi man kanskje hadde en tung måned. Man skal jo først og fremst ivareta seg selv og mageboeren, evnt barn/partner, jobb, hjemmet, og øvrig familie/venner.

Just sayin[emoji6]
50 innlegg er vel kun ment som et krav for å få tilbake tilgangen til skjult på nytt.

Hvilket krav mener du isåfall skal stilles for å få tilbake tilgangen på nytt?
 
50 innlegg er vel kun ment som et krav for å få tilbake tilgangen til skjult på nytt.

Hvilket krav mener du isåfall skal stilles for å få tilbake tilgangen på nytt?

Trodde det var ment som krav for å opprettholde tilgangen[emoji28][emoji28]

For å erverve seg tilgangen på nytt bør det nok være mer enn 10.
50 er vel det samme som å få tilgangen til å begynne med så det blir jo litt som å begynne på blanke ark igjen så...30 da kanskje?!
Er ikke det litt sånn midt på tre[emoji6][emoji854]
 
Ja- 50 innlegg var ment som et krav for å komme tilbake til skjult gruppe om man har blitt kastet ut [emoji6]
Men 10 innlegg på 1 mnd for å bli værende synes jeg egentlig er litt lite. Da stemmer jeg for 20. Det er likevel mindre enn 1 innlegg per dag. Man pleier vel stort sett å skrive litt mer enn 1 innlegg når man først er innom, eller? [emoji1]
 
Ja- 50 innlegg var ment som et krav for å komme tilbake til skjult gruppe om man har blitt kastet ut [emoji6]
Men 10 innlegg på 1 mnd for å bli værende synes jeg egentlig er litt lite. Da stemmer jeg for 20. Det er likevel mindre enn 1 innlegg per dag. Man pleier vel stort sett å skrive litt mer enn 1 innlegg når man først er innom, eller? [emoji1]
Da skal det sies at da hadde nok halve listen over de som har tilgang forsvunnet. Veldig mange hadde skrevet mellom 10 og 20 innlegg den siste måneden :p
 
Synes 10 innlegg er innenfor, kanskje 20 også. Jeg tenker at 50 innlegg kan bli mye for noen av damene her inne hver mnd, kan jo være grunner for at alle ikke klarer å være like aktive på forum hver mnd pga private årsaker :)
Er ikke tenkt 50 innlegg hver måned, men 50 nye innlegg på det åpne forumet for å få tilgang på nytt til det skjulte hvis du har mistet tilgang
 
Synes kravene er greie som de er nå:) Men trenger ikke ha så veldig mye strengere krav synes jeg. Kanskje 20 innlegg er ok. For meg selv så varierer det litt hvor aktiv jeg er på skjult. Noen ganger kan jeg skive mange innlegg, mens andre ganger er det ikke like mye som passer for meg å kommentere på så da blir jeg mindre aktiv. Men i løpet av en måned skal jeg nå i hvert fall kunne klare 10, kanskje 20 også.
 
Mener at 20 innlegg på en mnd er overkommelig for de fleste?
 
Jeg anbefaler dere å klare de 10 innleggene i skjult gruppe per mnd. 10 innlegg på 30 dager er veldig veldig lite, og overkommelig på 15 minutter ;)

Jeg anbefaler dere også å ha iallefall 2 ukers karantenetid om man mister tilgangen. og en ny søkerunde.

Å legge til og fjerne fra skjult er tidkrevende. Både for tilgangsansvarlig (som gjør en kjempejobb for gruppen sin, helt gratis), og for moderator Irene og meg, som er de to eneste som har adminitratoroppgaver og kan redigere profilene deres til å ha tilgang eller ikke.

Som sagt, 10 innlegg på en mnd er svært lite, så ønsker man å være i skjult gruppe og bruke den, så klarer man det lett ;)
 
10 innlegg per månad er sikkert ok, men meir synast eg blir alt for strengt. Har ein fått tilgang har ein jo vist at ein har lyst å vera der. Nokre månadar er livet travelt, og ein gløymer av forumet. Det tyder likevel ikkje at ein ikkje har lyst å vera der. Synast det blir veldig dumt om reglane er så strenge at folk må bruka meir tid på SoMe enn dei eigentlig vil for å få behalda plassen sin i lukka forum. Det bør me som (snart) småbornsforeldre passa oss for å gjera.
 
10 innlegg er helt greie krav. Og jeg synes at dersom man har en tøff måned som gjør det vanskelig å kunne gjennomføre, så kan man ta kontakt med tilgangsansvarlig og sprørre om tillatelse til å få slippe akkurat denne måneden på grunnlag av....
Samt at rundt fødsel så lemper vi litt på krava, for da er det mye å gjøre og tenke på. Slik var det på juni2016 rundt fødsel og noen måneder etterpå. Det var veldig ålreit, for da hadde man tid til å lage seg rutiner for å håndtere hverdagen igjen.

Jeg stemmer for 30 innlegg for å erverve tilgang ved mistet tilgang, samt karantenetid på 3 uker. Ti innlegg er veldig lite og helt innafor å greie! [emoji106][emoji4]
 
10 innlegg per månad er sikkert ok, men meir synast eg blir alt for strengt. Har ein fått tilgang har ein jo vist at ein har lyst å vera der. Nokre månadar er livet travelt, og ein gløymer av forumet. Det tyder likevel ikkje at ein ikkje har lyst å vera der. Synast det blir veldig dumt om reglane er så strenge at folk må bruka meir tid på SoMe enn dei eigentlig vil for å få behalda plassen sin i lukka forum. Det bør me som (snart) småbornsforeldre passa oss for å gjera.

Helt enig med deg [emoji4]
 
10 innlegg per månad er sikkert ok, men meir synast eg blir alt for strengt. Har ein fått tilgang har ein jo vist at ein har lyst å vera der. Nokre månadar er livet travelt, og ein gløymer av forumet. Det tyder likevel ikkje at ein ikkje har lyst å vera der. Synast det blir veldig dumt om reglane er så strenge at folk må bruka meir tid på SoMe enn dei eigentlig vil for å få behalda plassen sin i lukka forum. Det bør me som (snart) småbornsforeldre passa oss for å gjera.

Helt enig med deg [emoji4]

Også enig[emoji1373]
 
Back
Topp