Tips til mat for en med dårlig matlyst (pga sår hals)

Rampetrollet

Forumet er livet
VIP
♡Junigull 2016♡
Frøkna har vært syk i en uke, og har spist utrolig lite! Ser hun har gått ned i vekt :/ tips til næringsrik mat som kan friste for en uten matlyst?
 
Har du prøvd å gi eplemost? Smoothies? Babygrøt? Yoghurt? [emoji4]
 
Har du prøvd å gi eplemost? Smoothies? Babygrøt? Yoghurt? [emoji4]

Ja, hun vil ikke ha noe! Hun vil ikke ha nugatti en gang [emoji85][emoji23]

Hun drikker litt eplejuice, og spiser litt skinke.. men det er stort sett det! Og litt ostehorn om vi kjøper det
 
Ja, hun vil ikke ha noe! Hun vil ikke ha nugatti en gang [emoji85][emoji23]

Hun drikker litt eplejuice, og spiser litt skinke.. men det er stort sett det! Og litt ostehorn om vi kjøper det
Da tror jeg at jeg ville gitt det som du synes funker. Aksel hadde en periode med boller og yoghurt og velling da han hadde feber sist!:p var snakk om to dager, så var han normal, så tror ikke han tok skade av det [emoji23]
 
Loff(uten skorper) med smør? Det og rosiner var det eneste som var godkjent når min hadde vondt i halsen[emoji4]
 
Loff(uten skorper) med smør? Det og rosiner var det eneste som var godkjent når min hadde vondt i halsen[emoji4]

Mais er godkjent også! Får bare prøve å tilby alt mulig, så går det vel over til slutt.. men liker ikke at hun er blitt tynnere :/
 
Mais er godkjent også! Får bare prøve å tilby alt mulig, så går det vel over til slutt.. men liker ikke at hun er blitt tynnere :/

Nei, det skjønner jeg [emoji17] tilby alt som går ned, så er dere snart tilbake til hverdagen[emoji813]️
 
Gi hva som helst, og hvis hun spiser f.eks is først, kan det være lettere å spise noe annet etterpå.
Masse væske er viktigst. Hvis hun spiser noe varmmat hvor det kan lures inn fløte, smør og/eller grønnsaker, gjør du det. :)
 
Her har eldstemann fått hånd, fot og munn sjuka og vil ikkje ete (pga MASSE blemmer i munnen) men han drikk heldigvis melk (temperert) med stor appetitt. Så mitt tips er melk, om ho drikk det.
 
Back
Topp