Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei, går fint her takkHvordan går det med deg?
Hei, går fint her takkHva med deg?
Bare 20 dager til termin og ultralyd i morgen. Gleder meg til hun kommer, men gruer meg litt til det enorme ansvaret og håper alt går bra. Må finne en samværsordning med barnefar, siden vi ikke er sammen lenger. Og lurer på hvordan vi skal gjøre det når hun er bitteliten. Han må jo se henne, men må innrømme jeg ikke orker så mye kontakt når ting er som det er. Men må bli stabilt for lille..
Så godt at hun har festet seg, da slipper du tenke på det! Det skjer ikke her ser det ut som, så håper ikke fødselen starter med vannavgang for da må jeg ligge rett ut.Så brasyns du hadde vært litt stille så måtte sjekke innom å høre! Blir spennede med ul og Bt kontroll i morgen da!
Her går det fint! Var på ul i dag og alt var i skjønneste orden. Hun ligger godt festa nedi bekkenet så det var litt vanskelig å måle henne men fikk ca samme vekstavvik som sist på -8% så det er jo fintJeg må bare smøre meg med tålmodighet og vente på at ukene skal gå
Ja, jeg hadde fått med meg det at du blir alene med lillemor. Skjønner at det er mye å tenke på for deg om dagen. Ikke bare de vanlige bekymringene som vi andre går med! Håper dere finner ut av en god løsning dere imellom og kan Evt få hjelp av familiekontoret til å løse det om det blir vanskelig å finne en løsning alene.
Skal han være med på fødselen ?
Hei hvordan går det med deg? Blir spennende med ultralyd i dag, har lille festet seg i hodeleie?Lykke til med ul i dag [emoji4]
Måner det ikke mange dager igjen til termin.
Selv skal jeg på ny ul i morgen. Da starter også permisjonen, så da er det kun 21 dager til termin [emoji4]
Skulle så gjerne gått en runde eller to på kafé, men har ikke venninner her. Så da blir det bare kjedelig.
Så godt at hun har festet seg, da slipper du tenke på det! Det skjer ikke her ser det ut som, så håper ikke fødselen starter med vannavgang for da må jeg ligge rett ut.
Ja barnefar skal være med på fødsel, han var med på ultralyd i går. Han er veldig snill og fleksibel så vi finner nok ut av det, men familiekontoret var en god ide. De kan sikkert hjelpe med en avtale.
Hei hvordan går det med deg? Blir spennende med ultralyd i dag, har lille festet seg i hodeleie?
Blir ikke flere ultralyder her nå, hun ligger i bevegelig hodeleie og estimert til 3500 g.
Blir spennende nå, siste innspurt! De søte små kan komme når som helst nå....
38+0
I dag er jeg bare så utrolig lei meg og emosjonell, gråter av og på, vet ikke hvorfor![]()
38+0
I dag er jeg bare så utrolig lei meg og emosjonell, gråter av og på, vet ikke hvorfor![]()

Går litt bedre takk, ble litt overrasket over at jeg skulle falle så sammen i går.. men er kanskje ekstra med hormoner som herjer i kroppen nå så nærme termin..?Hvordan går det idag ?![]()
Går litt bedre takk, ble litt overrasket over at jeg skulle falle så sammen i går.. men er kanskje ekstra med hormoner som herjer i kroppen nå så nærme termin..?
Har to jenter og hadde noen smådiskusjoner, ikke noen store greier men nok til at det ble en litt trist dag. Kjente veldig på at jeg blir i perioder veldig bekymret for dem også, spesielt eldste som jeg hentet på fest i natt klokken 4... måtte bare få henne hjem for å klare å slappe av..
Og nå kommer det ei jente til som jeg kommer til å være engstelig for...Tenker ikke helt rasjonelt så ble mange tanker i går og i natt..
Starter helt på nytt med ei attpåklatt, og gleder meg vanvittig til å møte henne men samtidig (du vet) så er det litt tungt de stundene man er bekymret hønemor...
Men ny dag og i dag skal det vaskes
Håper alt er bra med deg? Vi nærmer oss termin nå![]()
du er høygravid og hormonene øker jo veldig på nå mot slutten, så blir vi nok litt mer innesluttet og tenker mye nå mot slutten. En blir jo også mer sårbar mot slutten for at en skal være mer lydhør for barnet sitt så.. jeg så nettopp en romantisk kliss film på fem, (er ikke typen til å se slikt egentlig til vanlig) og jeg gråt av slutten. Jeg gråt ikke når vi begravde min bror engang da jeg liker å ha kontroll og ta slikt for meg selv så hehe 
har du alt klart?Åh du er mer enn god alså! Av og til trenger man bare en klapp på skulderen for den jobben man gjør som mor. Min mor har 6 døtre og jeg misunner henne ikke den rollen hun har for det er som regel alltid noe som foregår mellom hun eller en av oss. Spesielt når vi var yngre,og i de verste tenårene. Som mamma må man tåle veldig mye ifra barna sine, men jeg tror spesielt mye når det er jenter. Derfor jeg med skrekkblandet fryd tok imot nyheten om at vi skulle ha jente, da jeg ser for meg at gutter er enkleredu er høygravid og hormonene øker jo veldig på nå mot slutten, så blir vi nok litt mer innesluttet og tenker mye nå mot slutten. En blir jo også mer sårbar mot slutten for at en skal være mer lydhør for barnet sitt så.. jeg så nettopp en romantisk kliss film på fem, (er ikke typen til å se slikt egentlig til vanlig) og jeg gråt av slutten. Jeg gråt ikke når vi begravde min bror engang da jeg liker å ha kontroll og ta slikt for meg selv så hehe
Alt er bra med meg, tar meg selv i å tenke på hvordan fødselen evt starter, om vannet går eller "kjente noe i ryggen,har mensmurringer,kan det være noe??" Hehe så merker jeg begynner å forstå at snart er de her. Fødebagen er ferdig dahar du alt klart?
6 døtre, all respekt for henneDa har du mange søstre, og dere venter også ei jente
Det er fantastisk med disse jentene selv om det følger med litt bekymringer
Godt å høre at det kan være man er ekstra sårbar nå på slutten, så det går litt over. Jeg kjenner etter hver dag om det er tegn til fødsel.. koser meg masse med magen og å kjenne henne tumle rundt inni der, men nå de aller siste ukene så er det klart man er spent på å få nurkene til verden
Har pakket nesten ferdig fødebag og bag til lille, men går greit om jeg får noen dager til før hun kommer for har noen vinduer som må vaskes og litt mer klær som skal sorteres og legges vekk... Orker ikke gjøre så mye hver dag så bruker litt lenger tid.. Så hun får bare vokse seg fin og ferdig inni magen, vet heldigvis at jeg ikke skal gå særlig over termin før de setter igang fødsel så innen 2-3 uker er hun her hvertfall
Følger spent med på føde-tråden, så koselig å høre når noen i gruppen føder![]()

Blir vi noen gang helt klar ? Føler jeg alltid har noe jeg kan/bør/vil gjøre i huset før hun kommer.. hvordan var du med de to andre ? Godt å vite man slipper mye overtid ja
Jeg følger også med ekstra i fødetråden, og modningstegn. Utrolig spennende.![]()
Vi blir nok ikke helt klare nei, men man rekker gjerne å ordne litt før man må reise inn på sykehuset. Med første var jeg hjemme noen timer før vi kjørte inn, kom på sykehuset i 16 tiden og hun ble født 20:30. Vannet gikk i det hun kom ut, så hun surfet på en bølgeDa hadde jeg rier fra morgenen. Men overkommelig smerte mens jeg var hjemme.
Med nr 2 så kjente jeg noe tilsvarende at det var noe på gang tidlig på morgenen i 6 tiden (begynte med rier) - men det gikk såpass gradvis at jeg fikk tatt en dusj og støvsuget stuen faktisk og mannen ordnet listverket på stuamens vi ventet på at riene skulle ta seg opp i styrke
Da også slimproppen og vannet gikk ( alle 3 tegn) kjørte vi inn på sykehuset i 15/16 tiden. Klokken 17:56 ble hun født
Da var jeg mye på beina, og det fungerte veldig godt for meg. Synes smertene var mye mer intense når jeg måtte ligge. Så forsøker det denne gangen også, å holde meg mest mulig oppe på beina så riene får jobbe sammen med tyngdekraften
Men...da håper jeg virkelig ikke det starter med at vannet går, for da faller den planen sammen siden hodet ikke er festet..
Har du noen ønsker for fødselen?

hehe, tiden vil vise, vi må jo for å få premien vår! Har du en bedre dag idag ?