Ønsker du barselbesøk på sykehuset?

Vi skal ikke ha barselbesøk på sykehuset. Dette blir vårt første barn og vi har ikke så mye familie i nærheten. Vi har sagt i fra til de rundt oss og vi har bare fått positive tilbakemeldinger på valget vårt[emoji173]️
 
Vi har gitt beskjed om at vi ikke ønsker besøk på sykehuset:) familien får tids nok møte baby. Første tiden bruker vi på å bli kjent med henne selv :happy:
 
Så lenge formen til meg og lillemann er bra ser jeg ikke noen grunn til at folk ikke skal få komme og hilse på :) vi bor også noen timer unna sykehuset, så er ikke så mange som stikker innom uansett ;p
 
Dette er vår første, og vi ønsker tiden på sykehuset for oss selv. Vi kommer nok ikke til å invitere inn før det er gått nærmere en og en halv uke etter fødsel. Noen blir nok skuffet, men det er tross alt ganske krevende å føde, og ikke minst å bli foreldre for første gang!
 
Ingen besøk på sykehuset. Ser ikke at det skal være nødvendig, andre får tidsnok møte den lille.
 
Dette er vår første, og vi ønsker tiden på sykehuset for oss selv. Vi kommer nok ikke til å invitere inn før det er gått nærmere en og en halv uke etter fødsel. Noen blir nok skuffet, men det er tross alt ganske krevende å føde, og ikke minst å bli foreldre for første gang!

Vi skal ikke ha barselbesøk på sykehuset. Dette blir vårt første barn og vi har ikke så mye familie i nærheten. Vi har sagt i fra til de rundt oss og vi har bare fått positive tilbakemeldinger på valget vårt[emoji173]️

Vi har gitt beskjed om at vi ikke ønsker besøk på sykehuset:) familien får tids nok møte baby. Første tiden bruker vi på å bli kjent med henne selv :happy:

Ingen besøk på sykehuset. Ser ikke at det skal være nødvendig, andre får tidsnok møte den lille.

Synes det er veldig vanskelig å skulle si det til familie og samboer egentlig. Kunne tenkt meg å si det selv! Ville ventet en uke i hvertfall, men det tror jeg ikke går. Føler meg alene i de tankene her! :/
 
Vi skal ikke ha besøk av andre enn storebror, men det er fordi familiene våre bor så langt unna. Fikk besøk av min familie formiddagen etter fødsel sist ( fødte sent på kvelden), synes egentlig det var veldig koselig! :)
 
Der jeg skal føde er det kun far og søsken som får komme på besøk, så den saken er grei. Burde vært sånn overalt, hvertfall der man ligger på to og tremannsrom.
Syns det er helt greit å få være i fred til vi kommer oss hjem. :)
 
Blir nok bare fra storesøsknene. Det virker som det er ganske strenge regler på besøk på sykehuset her. Alle må screenes (hva nå det betyr) og registreres, og det er kun lov til å ha besøk av to om gangen selv om man har enerom.
Svigers som er på besøk hos oss får vente til vi kommer hjem, og resten av familien bor i Norge.
 
Synes det er veldig vanskelig å skulle si det til familie og samboer egentlig. Kunne tenkt meg å si det selv! Ville ventet en uke i hvertfall, men det tror jeg ikke går. Føler meg alene i de tankene her! :/
Er dette noe din samboer har sterke meninger om? Tenker det er viktig at du prater med han om det først iallefall. Det er tross alt du som fysisk skal igjennom en fødsel, ikke han, så her burde han høre på deg. Lettere å si fra til familie når dere står på samme side. Her ville han gjerne ta imot besøk både på sykehuset og med det samme vi kommer hjem. Da jeg forklarte at det var uaktuelt før jeg er klar, så var han veldig støttende på det :) familien min tok det greit, og hans familie er hans ansvar å informere :)
 
Jeg har tenkt at så lenge formen min og Loppa er bra så får de som vil komme innom Litt mer usikker på holding av Loppa osv, får se hvor trygg/utrygg vi er. Er vanskelig å si på forhånd når man er førstegangs synes jeg.
 
Jeg var superstressa og ville i utgangspunktet ikke ha besøk i det hele tatt første uka.. men, samboer synes det ble dumt overfor de aller nærmeste som gleder seg like mye som oss til den lille skal komme. Vi ble derfor enige om å møtes på halvveien, slik at hans foreldre får et besøk på barsel, er vel lov med ca 20 min besøk her, men at vi etter det venter med annet besøk hjemme til vi føler oss klar. Det passer greit egentlig, for min familie må reise for å komme hit uansett, så de bruker nok noen dager på å finne billetter og slikt.
Jeg er fortsatt litt stresset på tanken ang besøk, fordi vi er en gigantisk familie, og jeg vet det vil bli mye i starten. Men jeg prøver å tenke at så lenge jeg og lillemor er frisk, og besøket får instruks om å ikke bli lengre enn maks en time i slengen, så må det være greit at nærmeste familie kommer innom. Det roer seg nok fort også, når første titten er gjort :) jeg har lagt det opp slik at jeg har ammestol på barnerommet, så om jeg skulle føle for å trekke meg unna kan jeg skylde på amming og sette meg inn der litt [emoji4]
 
Tenker det avhenger litt av hvordan min form er og formen til vår lille frøken :) hvis den er god tenker jeg foreldrene våre kan få komme og evt broren min. Tror det kan være hyggelig å ha dem rundt oss litt også, men skal være tydelig på forhånd om hva vi tenker om det :)
 
Synes det er veldig vanskelig å skulle si det til familie og samboer egentlig. Kunne tenkt meg å si det selv! Ville ventet en uke i hvertfall, men det tror jeg ikke går. Føler meg alene i de tankene her! :/
Jeg skulle også ønske at vi fikk være alene på sykehuset og barselhotellet..
Ideellt sett ville jeg kun hatt besøk av (bonus)barna og min egen mor.
Vil at ungene skal få treffe Maja først, og mamma vil jeg ha for min egen del.. Jeg trenger jo hverken å fungere eller underholde mamma - og hun er tross alt mest opptatt av mitt velbefinnende [emoji28]

MEN både svigermor, svigerinner og søsken kommer til å stå på døren.

Så jeg har omsortert tankene mine til at det blir godt å få besøket unnagjort, slik at vi kan slappe helt av når vi kommer hjem [emoji177] Jeg har ikke nok sosial energi til å ha besøk for ofte, og sånn sett er det alltid greit å krysse av litt på listen.

Ett annet pluss er jo at jeg ikke trenger å tenke på oppvartning når de kommer på sykehuset, og det hadde jeg nok gjort hvis de kom hjem til meg :)
 
Her er det kun lov med besøk av besteforeldre og søsken av barnet på sykehuset (også far da, men han har litt mer besøkstid enn de andre). Og det syns jeg er mer enn nok [emoji5]
Og jeg hadde virkelig hatet (!!) dersom de andre på rommet hadde besøk av "kreti og pleti" i tide og utide!
 
Vil gjerne ha besøk. Sist kom nærmeste familie. Våre foreldre og søsken. Holder med ett besøk hver dag. Men noe er hyggelig. De som kommer hjem til meg den første tiden kan gjerne få passe barn mens jeg dusjer og sånn ;)
 
Jeg skulle også ønske at vi fikk være alene på sykehuset og barselhotellet..
Ideellt sett ville jeg kun hatt besøk av (bonus)barna og min egen mor.
Vil at ungene skal få treffe Maja først, og mamma vil jeg ha for min egen del.. Jeg trenger jo hverken å fungere eller underholde mamma - og hun er tross alt mest opptatt av mitt velbefinnende [emoji28]

MEN både svigermor, svigerinner og søsken kommer til å stå på døren.

Så jeg har omsortert tankene mine til at det blir godt å få besøket unnagjort, slik at vi kan slappe helt av når vi kommer hjem [emoji177] Jeg har ikke nok sosial energi til å ha besøk for ofte, og sånn sett er det alltid greit å krysse av litt på listen.

Ett annet pluss er jo at jeg ikke trenger å tenke på oppvartning når de kommer på sykehuset, og det hadde jeg nok gjort hvis de kom hjem til meg :)

Ja er vel der jeg er også!
Svigermor og svigerfar kommer noen timer vekke i fra, så håper de kommer på sykehuset slik at vi kan være alene når vi kommer hjem. Selvom de kan bo på hotell.. hjelper lite om de er her flere timer i strekk om dagen liksom:p
Føler meg så frekk.. men må nesten ta hensyn til meg selv og oss :)
Så tenker også det er godt å få det «unna» på sykehuset, selvom det sikkert blir koselig med besøk! :)
 
Back
Topp