barnevogn

Vis vedlegget 235004 Vi kjøpte en emmaljunga ntx90 til førstemann i fjord. Kunne ikke vært mer fornøyd. Noe synes vel det er galskap å bruke så mange tusen på en vogn, men en må også tenke på hvor mye en skal bruke vognen og om man skal ha flere barn blir det plutselig ikke så ille pris.

Egenskaper vi setter pris på hos vognen
- Det var viktig for oss at vi har 4hjul, at vi kan låse eller åpne hjulene ved bare et klikk.
At den er god å kjøre både i skogen på asfalt og i kjøpesenter
- at bagdelen kan pakkes helt flat ved langkjøring eks sommerferie
At sittedelen kan snues begge veger slik at baby kan se mor i starten men omgivelsene når han ble trygg
At vognen tar liten plass i bil
Har gode kjøreegenskaper
Er pen å sen på
At man kan bruke bilstoladapter, genialt i starten
Også kan vi nå kjøpe en slags adapter og ordne søskenvogn av den. Har ikke prøvd dette enda, men skal innom butikken en dag å bestille adapter.
Ble vist litt langt dette... ;)
Så gøy å høre at du er fornøyd, denne vogna har vi også bestemt oss for :D Vi går for outdoor-understell da vi bor på landet og nxt90f sportsdelen, og for oss virker vogna helt perfekt til vår bruk :)
 
Ønsker meg bugaboo buffalo men synes den er kostbar.

Den vognen har vi. Brukt til 1 man og nå skal den brukes igjen. Tenker at det er greit når den brukes til 2 barn ville valgt samme vognen i dag. Min samboer er 194 cm og det var den eneste vogna den gang han ikke sparket beina i hjulene
 
Vis vedlegget 235004 Vi kjøpte en emmaljunga ntx90 til førstemann i fjord. Kunne ikke vært mer fornøyd. Noe synes vel det er galskap å bruke så mange tusen på en vogn, men en må også tenke på hvor mye en skal bruke vognen og om man skal ha flere barn blir det plutselig ikke så ille pris.

Egenskaper vi setter pris på hos vognen
- Det var viktig for oss at vi har 4hjul, at vi kan låse eller åpne hjulene ved bare et klikk.
At den er god å kjøre både i skogen på asfalt og i kjøpesenter
- at bagdelen kan pakkes helt flat ved langkjøring eks sommerferie
At sittedelen kan snues begge veger slik at baby kan se mor i starten men omgivelsene når han ble trygg
At vognen tar liten plass i bil
Har gode kjøreegenskaper
Er pen å sen på
At man kan bruke bilstoladapter, genialt i starten
Også kan vi nå kjøpe en slags adapter og ordne søskenvogn av den. Har ikke prøvd dette enda, men skal innom butikken en dag å bestille adapter.
Ble vist litt langt dette... ;)
Har dere prøvd ut sportsvogndelen også? Synes bagvognen ser super ut, men blir så usikker når det gjelder sportsvognen?
 
Her kjører vi Bumbleride

Og som naboen min sier: jeg har jo en stokkevogn også men bumbleriden er jo SÅ mye mer smooth å kjøre så den er førstevalget.
 
Her kjører vi Bumbleride

Og som naboen min sier: jeg har jo en stokkevogn også men bumbleriden er jo SÅ mye mer smooth å kjøre så den er førstevalget.

Vi har også Bumbleride (indie med tre hjul)
Helt fantastisk vogn!
Har hatt den med på telttur i marka, og den funker! Setter seg ikke fast verken på snø eller strand (hvis du husker å låse hjulet.
Eneste gangen jeg har slitt med den var i 20 cm slaps...
 
Vi har også Bumbleride [..]Eneste gangen jeg har slitt med den var i 20 cm slaps...

Samme her - eneste gangen det var litt vanskelig med vognen. Vurderer å kjøpe barnevognski til den til vinteren om det blir mye snø
 
Jepp! Det finnes! Festet en miniski på forhjulet ifjor og det var gull på fjellet. Men hadde vært enklere og bedre med ordentlig barnevognski

Genialt! Takk for tips! Skal til fjells neste uke, og har ikke spark eller pulk tilgjengelig [emoji1303]
 
Jepp! Det finnes! Festet en miniski på forhjulet ifjor og det var gull på fjellet. Men hadde vært enklere og bedre med ordentlig barnevognski

Genialt! Takk for tips! Skal til fjells neste uke, og har ikke spark eller pulk tilgjengelig [emoji1303]
 
Vi startet med emmaljunga city cross forrige gang, men gikk over til bugaboo buffalo etterhvert. Veldig fornøyd med buffalo, og kommer til å bruke den igjen.
 
Har dere prøvd ut sportsvogndelen også? Synes bagvognen ser super ut, men blir så usikker når det gjelder sportsvognen?

Bruker sittedelen nå. Fornøyd med den også. Fin å regulere. Men om man tror man får veldig lange barn tror jeg den fort kan bli noe kort. :happy:
 
Hvordan fungerer den på nysnø? Vi bor på Østlandet og har forholdsvis mye snø om vinteren. Må regne med å trille i flere cm løssnø. Vil helst unngå emmaljunga o.l fordi jeg synes de er tunge og uhåndterlige inn og ut av bil/ på butikken osv . (Har en emmaljunga som bhg vogn).

Gutten vår var født i desember og vi bor relativt høyt opp en bakke. Låste hjulene i løs snø og fungerte supert elsker den vogna og skal bruke til lille spire i mai også .
 
Back
Topp