Gulping

Firstimemother

Forelsket i forumet
Lille gulper mye. Vi bruker hipp bytta fra nan etter mye gulping men det skjer det samme bare litt mindre enn da vi brukte nan. Noe som opplever det. Hva kan man gjøre?
 
Jeg har ikke kjempe erfaring med mme, men noen bytter merke frem til de finner en man gulper mindre av, noen kommenterer at hvilken temperatur melken er spiller noen rolle.. Ellers så er det jo de ungene som gulper og gulper. Her spiller det ingen rolle om han får pupp eller mme, gulper like mye av begge deler... Går en del klær og smekker i løpet av en dag:(
 
Min gulper også, og får kun morsmelk. Bruker siklesmekke, så slipper jeg å bytte body hele tida. Det hjelper å rape babyen både midt i måltidet og etterpå. Men husk at babyer har en noe dårlig lukkemuskel som gjør at maten ofte kommer opp igjen. Min har begynt å gulpe mindre nå, før var det konstant nesten. Lukkemuskelen begynner vel å fungere, samtidig så er det mindre overspising for tida (ved overspising kommer også mye opp igjen).
Lykke til i hvert fall, og husk at det går over etter som babyen blir eldre. Men du kan høre med helsesøster dersom problemet er veldig stort.
 
Har også en gulpebaby. Mye gulp enda ,men er blitt bedre. Blir likere jo eldre de blir:)
 
Kan det være reflux? Ellers har jeg hørt at de som bruker spaltet mme fra apoteket eller helt melkefri på resept opplever at gullungen blir bedre :) er det så ille at babyen ikke legger på seg?
 
Lille gulper også mye, hun har mye magevondt og gulper mye når hun et stressa. Jeg prøver å ikke legge henne flatt etter mat, da gulper hun mer!
 
Lille her gulper også enormt mye. Jeg kjenner jeg blir så lei! Håper det vil roe seg når vi kan begynne med litt mer fast føde!
 
Prøv å holde babyen i oppreist bærestilling i ca 15-20 min etter mat + rape babyen før den legges ned. Hjalp hos oss
 
Lille her gulper også enormt mye. Jeg kjenner jeg blir så lei! Håper det vil roe seg når vi kan begynne med litt mer fast føde!

Det forstår jeg. Har nesten spurte alle leger jeg kom over bare for å second opinion liksom men fikk samme svar så det er helt vanlig. Bare vent det blir bedre min har gulpa plutselig mindre denne uke ser ut som de vokser ut av det. Hørte noen slutter med gulping etter de har begynt med fastføde
 
Back
Topp