Tyngdepose. Noen med erfaring?

Har bare lest om det til litt større barn og for voksne. Det er positive og negative sider alt ettersom hvilke man skulle gå for. Noen typer puster ikke noe særlig og brukerne har sagt de har våknet våt av svette. Det er noe å tenke på i hvert fall. Les reviews om de finnes før dere kjøper :) får ikke åpnet linken på tlf min :p så kan ikke si noe til eller fra. Har veldig lyst på en selv for å forhåpentligvis få litt bedre søvn
 
Har bare lest om det til litt større barn og for voksne. Det er positive og negative sider alt ettersom hvilke man skulle gå for. Noen typer puster ikke noe særlig og brukerne har sagt de har våknet våt av svette. Det er noe å tenke på i hvert fall. Les reviews om de finnes før dere kjøper :) får ikke åpnet linken på tlf min :p så kan ikke si noe til eller fra. Har veldig lyst på en selv for å forhåpentligvis få litt bedre søvn
Jeg har selv en kuledyne som jeg fikk i 2003 som jeg fortsatt bruker når jeg har en dårlig soveperiode som er super, men jeg blir heller kald enn klam :p Det jeg har bestilt til lillebror en en pose av øko bomull og bambus som er veldig tynn og med vekt på brystet bare. Merker at han roer seg når jeg legger press på brystet hans så håper den virker :)
 
Vi har vurdert kuledyne på vår lille, som ikke får helt ro i kroppen. Vet om noen som har god erfaring med det. Men det koster veldig mye.
 
Har fått tyngdeposen men ikke brukte en enda (kom i dag) Koster 2000,- . Blir spennende å teste i kveld
Kan du gi en tilbakemelding på hvordan det går? Mi hater poser, så usikker på om jeg kan bruke det på henne, hun blir så sint [emoji85] Finnes de I toddler størrelse og?
 
Nav hadde noe støtteordning på dette før, finner ikke noe info om det nå lenger. Så på noen diy videoer om de dynene, men hadde ikke turt å lage en selv til barnet mitt.. måtte ha blitt til meg selv :p er det noen som vet noe om dette?
 
Nav hadde noe støtteordning på dette før, finner ikke noe info om det nå lenger. Så på noen diy videoer om de dynene, men hadde ikke turt å lage en selv til barnet mitt.. måtte ha blitt til meg selv :p er det noen som vet noe om dette?

Nav dekker dessverre ikke dette lenger verken for barn eller vokse
 
Tyngdeposen et helt fantastisk!! Har brukt den i to netter på og det er som å ha en helt annen unge! Han sover natta gjennom i egen seng (18.30-05) med noen få oppvåkninger for å prompe litt men sovner av seg selv :) Magevondt kan den ikke gjøre noe med men gjett om den funker på søvnen!!!!
 
Nav dekker dessverre ikke dette lenger verken for barn eller vokse
Jeg fikk min kuledyne gjennom nav i 2003 PG har den enda. Jeg slet med angst når jeg var yngre og sen var helt super. Bruker den enda i perioder, spesielt på sommeren når det er lyst og søvnen blir vanskeligere å finne :)
 
Jeg fikk min kuledyne gjennom nav i 2003 PG har den enda. Jeg slet med angst når jeg var yngre og sen var helt super. Bruker den enda i perioder, spesielt på sommeren når det er lyst og søvnen blir vanskeligere å finne :)

Ja nav dekket dette tidligere, men så kom det en studie som ikke kunne påvise noen effekt av kuledyne og da har nav (dessverre) valgt å vektlegge dette og stoppet å utbetale støtte til slike dyner
 
Ja nav dekket dette tidligere, men så kom det en studie som ikke kunne påvise noen effekt av kuledyne og da har nav (dessverre) valgt å vektlegge dette og stoppet å utbetale støtte til slike dyner
Haha da kan ikke den studien ha vært gjort spesielt bra :p
 
Nav hadde noe støtteordning på dette før, finner ikke noe info om det nå lenger. Så på noen diy videoer om de dynene, men hadde ikke turt å lage en selv til barnet mitt.. måtte ha blitt til meg selv [emoji14] er det noen som vet noe om dette?
Ja de hadde på kuledyne. Men visstnok ikke nå lengre :/ Eller kunne vel få gjennom hjelpemiddelsentralen.
 
Back
Topp