barnevogn

Jeg får emmaljunga, arver den søstera mi hadde til sin:)
 
Jeg har kjøpt med en Bugaboo Donkey. Har alt annet babyutstyr så jeg unnet meg selv en ny vogn. Greit med søskenvogn ettersom storebror fremdeles vil trenge vogn
 
Jeg har kjøpt med en Bugaboo Donkey. Har alt annet babyutstyr så jeg unnet meg selv en ny vogn. Greit med søskenvogn ettersom storebror fremdeles vil trenge vogn
 
Me har ei gammal Emaljunga duo-vogn frå vår nest-eldste. Om den framleis er i orden og kan brukast blir det den. Viss ikkje kjøper me nok ei brukt vogn tilsvarande. Me bruker mest bæretøy, og gidder i alle fall ikkje bruka mykje pengar på ei ny vogn nå som dette nok er vårt siste born.
 
Jeg er av den gammeldagse typen og ser etter pent brukte Simo-vogner. Er solide, romslige, gode å trille MEN er tung og tar mye plass. Men det får så være!

Vi har simo kombi fra sist, kunne aldri tenkt meg å bytte den ut [emoji4] Ja, den er stor og tung og kanskje ikke så fin, men makan til stødig og robust vogn! [emoji7]
 
Anbefaler deg å dra på barnebuttikker som har inne vogner og teste dem og spør dem ut om forskjellig. Er en jungel der ute og er veldig vanskelig å ta rikitg med engang. Faste hjul er supert ute men ikke en fordel inne på senter da er svingbare hjul alfa omega. Se hvilken vogn du har plass i bilen, vi gikk på en smell der. Har hund og får ikke inn den første drømmevogna som da var emmaljunga mondial deluxe[emoji28] super fornøyd med babyjogger city elite, men kun prøvd sportsdelen da :)
 
Den e verdt kvar ei krone! [emoji6][emoji177]

Hvordan fungerer den på nysnø? Vi bor på Østlandet og har forholdsvis mye snø om vinteren. Må regne med å trille i flere cm løssnø. Vil helst unngå emmaljunga o.l fordi jeg synes de er tunge og uhåndterlige inn og ut av bil/ på butikken osv . (Har en emmaljunga som bhg vogn).
 
Hvordan fungerer den på nysnø? Vi bor på Østlandet og har forholdsvis mye snø om vinteren. Må regne med å trille i flere cm løssnø. Vil helst unngå emmaljunga o.l fordi jeg synes de er tunge og uhåndterlige inn og ut av bil/ på butikken osv . (Har en emmaljunga som bhg vogn).
I mye snø har jeg låst forhjulene, da går det bra

Jeg vurderer ikke å bytte ut denne. For meg er det ingen vogner som slår Buffalo i brukervennlighet, kalesje, vendbar sittedel, størrelse på vognbag og størrelse sammenlagt.
 
I mye snø har jeg låst forhjulene, da går det bra

Jeg vurderer ikke å bytte ut denne. For meg er det ingen vogner som slår Buffalo i brukervennlighet, kalesje, vendbar sittedel, størrelse på vognbag og størrelse sammenlagt.

Så bra! Flott du deler erfaringene dine med meg. Kan jeg spørre om hvordan den plastbøylen over bagdelen fungerer. Synes den virker veldig i veien , så sant den ikke lett kan fjernes.
 
Hvordan fungerer den på nysnø? Vi bor på Østlandet og har forholdsvis mye snø om vinteren. Må regne med å trille i flere cm løssnø. Vil helst unngå emmaljunga o.l fordi jeg synes de er tunge og uhåndterlige inn og ut av bil/ på butikken osv . (Har en emmaljunga som bhg vogn).

Bur på Hedmarken og har aldri tenkt over at den ikkje funka på nysnø! [emoji6] eg har både bugaboo buffalo og donkey... superfornøgd med begge to! [emoji177]

Den bøyla e berre ett klikk for å ta vekk eller vri til sida... lika den bedre på buffalo enn donkey fordi den e vribar på buffaloen, men på donkey må du ta den heilt vekk!
 
Så bra! Flott du deler erfaringene dine med meg. Kan jeg spørre om hvordan den plastbøylen over bagdelen fungerer. Synes den virker veldig i veien , så sant den ikke lett kan fjernes.
Den er kjempelett å fjerne, bare trykke inn de hvite knappene på siden og ta den helt av. Du kan også åpner den på ene siden og vri den til siden når du tar ungen inn og ut. Jeg likte den veldig godt å bære bagen med, bor i blokk med trapp, så kjempegreit med bøylen!
 
Bur på Hedmarken og har aldri tenkt over at den ikkje funka på nysnø! [emoji6] eg har både bugaboo buffalo og donkey... superfornøgd med begge to! [emoji177]

Den bøyla e berre ett klikk for å ta vekk eller vri til sida... lika den bedre på buffalo enn donkey fordi den e vribar på buffaloen, men på donkey må du ta den heilt vekk!

Takk for svar! [emoji4] vi bor i Oppland , men er nok samme vinterforhold . Greit å få klarhet i det med bøylen, stusset på den . Heller mot buffalo nå.
 
Den er kjempelett å fjerne, bare trykke inn de hvite knappene på siden og ta den helt av. Du kan også åpner den på ene siden og vri den til siden når du tar ungen inn og ut. Jeg likte den veldig godt å bære bagen med, bor i blokk med trapp, så kjempegreit med bøylen!

Ah! Er det det den er til ? [emoji28] genialt
 
Noen som har erfaringer med Bugaboo Donkey Mono? Syns den se så grei ut med den lille kurven på siden, og at man kan ha den hvis man får to tette barn etterhvert :) Hvordan er bagdelen? syns den ser litt åpen og lite lun ut...?
 
IMG_5403.PNG Vi kjøpte en emmaljunga ntx90 til førstemann i fjord. Kunne ikke vært mer fornøyd. Noe synes vel det er galskap å bruke så mange tusen på en vogn, men en må også tenke på hvor mye en skal bruke vognen og om man skal ha flere barn blir det plutselig ikke så ille pris.

Egenskaper vi setter pris på hos vognen
- Det var viktig for oss at vi har 4hjul, at vi kan låse eller åpne hjulene ved bare et klikk.
At den er god å kjøre både i skogen på asfalt og i kjøpesenter
- at bagdelen kan pakkes helt flat ved langkjøring eks sommerferie
At sittedelen kan snues begge veger slik at baby kan se mor i starten men omgivelsene når han ble trygg
At vognen tar liten plass i bil
Har gode kjøreegenskaper
Er pen å sen på
At man kan bruke bilstoladapter, genialt i starten
Også kan vi nå kjøpe en slags adapter og ordne søskenvogn av den. Har ikke prøvd dette enda, men skal innom butikken en dag å bestille adapter.
Ble vist litt langt dette... ;)
 
Back
Topp