Barnehagestart og sykdom

Dyvna81

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Nå er det ikke lenge igjen før lillegutt begynner i barnehagen og jeg har allerede begynt å bekymre meg for hvordan det skal gå, skal han bli vant fort og hva med mye sykdom nå i høst og spesielt når han ikke har bygd opp immunforsvaret enda. Dere som har begynt i barnehage, hvordan går det med de små, blir de oftere syke?
 
Nå er det ikke lenge igjen før lillegutt begynner i barnehagen og jeg har allerede begynt å bekymre meg for hvordan det skal gå, skal han bli vant fort og hva med mye sykdom nå i høst og spesielt når han ikke har bygd opp immunforsvaret enda. Dere som har begynt i barnehage, hvordan går det med de små, blir de oftere syke?

Her har han gått i barnehage siden 21. august, har ikke vært syk enda, bare litt forkjølet. Han har bare hatt feber en gang siden han ble født da, også ammer jeg fortsatt 2-3 ganger i døgnet. Men minker veldig, så lurer på om han kan bli mer syk nå som det blir mindre og mindre morsmelk..
 
Har gått i barnehage siden midten av august. Hadde litt feber en lørdag, snørrer litt av og på (skyldes vel mer temperaturforandringer enn basselusker).
Ammer masse enda (Dvs når vi kan), og håper det er med og beskytter henne.
 
Godt å høre at de små holder seg friske barnehagen! Her ammes det fortsatt, men bare kveld og morgen. Håper vi kan fortsette med ammingen litt til så de får bedre immunforsvar.
 
Gått i barnehagen en måned her, bare hatt feber i forbindelse med vaksinasjon. Men som de andre over her ammer vi også fortsatt ganske mye.
 
Her har vi vært forkjølet i ett siden august. Og lille har ikke begynt i barnehagen ennå.
 
Lille har vært forkjølet og hostet en del siden barnehagestart i begynnelsen av august. ingen feber eller dårlig almenntilstand. Værre med mamman som har hatt bihulebtennelse siden bhgstart som ikke slipper taket :(
 
Lille har vært forkjølet og hostet en del siden barnehagestart i begynnelsen av august. ingen feber eller dårlig almenntilstand. Værre med mamman som har hatt bihulebtennelse siden bhgstart som ikke slipper taket :(

Da er vi to :( blir snart gal av tette bihuler.

Her har lille gått i bhg i tre uker - allerede vært hjemme to dager forrige uke. Ble syk av en time besøk der [emoji849] evig snørrete og hoster.
Men jeg ammer ikke lenger
 
Da er vi to :( blir snart gal av tette bihuler.

Her har lille gått i bhg i tre uker - allerede vært hjemme to dager forrige uke. Ble syk av en time besøk der [emoji849] evig snørrete og hoster.
Men jeg ammer ikke lenger

Uff, god bedring til deg :) trodde det var barna som skulle bli syke av bhg jeg, ikke foreldrene :p
På 10. Uka med bihulebetennelse her, blir gal snart!
 
Uff, god bedring til deg :) trodde det var barna som skulle bli syke av bhg jeg, ikke foreldrene :p
På 10. Uka med bihulebetennelse her, blir gal snart!

Jeg er på 7.uka og holder på å bli mentalt sprø. Skjønner ikke hvordan jeg skal bli kvitt det.

God bedring til deg, håper vi begge blir bra!
 
Tror det er varierende.

Storebror på 5 år var og har generelt i disse årene vært veldig lite syk.
 
Min har vært forkjølet/tett stort sett siden oppstart i august. Vært hjemme en gang med diare, en gang med 4. Barnesykdom, feber og oppstart. Og en gang med dårlig almenntilstand uten at jeg sånoen årsak.
 
Nå har vi gått i barnehage i 2 uker og har ikke vært syk enda. Det kommer helt sikkert det også, men håper at ammingen hjelper på å ha bedre immunforsvar.
 
Back
Topp