Vinterdress til 4åring

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvilken vinterdress har dere valgt i år til barn på 3-4-5 år og hvorfor? :)
 
Som regel reimatec eller ticket med høy vannsøyle. Syns de var gode og lette å bevege seg i. Holdt ungen varm og tørr også.
 
Hadde valgt isbjørnof sweden igjen, fordi jeg synes de var supre, holdt seg varm og tørr
 
Bergans.
Lett og smidig dress, med god slitestyrke. Ikke av de tykkeste dressene, men holder barnet varm. Også har den den desidert beste passformen for min gutt :)
 
3-åringen har i år: Kattnakken som han fikk ny i fjor (veldig fornøyd med den. God å bevege seg i, og holder han varm og tørr.), fått ny Reimatec og Tiny Trolls i år. Spent på begge de to, da jeg bare hører bra om begge. :)

1-åringen har 2 Didrikson dresser, en Tiny Trolls og en Reimatec, så nok å velge i på han også. ☺️
 
Har ver de terre, aldri hatt så bra dress. God og varm, holder ungen tørr og ser like fin etter to sesonger. Kjøpte den uten å vite at det var ekte pels, falt meg ikke inn at det var på barneklær. Så det er eneste ulempen [emoji4]
 
Har ver de terre, aldri hatt så bra dress. God og varm, holder ungen tørr og ser like fin etter to sesonger. Kjøpte den uten å vite at det var ekte pels, falt meg ikke inn at det var på barneklær. Så det er eneste ulempen [emoji4]

Den så topp ut! Men pga pels utgår den
 
Bergans.
Lett og smidig dress, med god slitestyrke. Ikke av de tykkeste dressene, men holder barnet varm. Også har den den desidert beste passformen for min gutt :)

Hvor tynn er det ift reima sin vinterdress ?
 
3-åringen har i år: Kattnakken som han fikk ny i fjor (veldig fornøyd med den. God å bevege seg i, og holder han varm og tørr.), fått ny Reimatec og Tiny Trolls i år. Spent på begge de to, da jeg bare hører bra om begge. :)

1-åringen har 2 Didrikson dresser, en Tiny Trolls og en Reimatec, så nok å velge i på han også. [emoji5]

Didrikson liker jeg ikke. Men kattnakken så veldig fin ut! Tony trolls har bare opp til 3 år, men mye annet fint:)
 
Hvor tynn er det ift reima sin vinterdress ?
Nja, vanskelig å si. Det er jo en vinterdress, og den er mer en varm nok. Men noe tynnere ja. Den er en del smalere i fasongen, så den har ikke så mye ekstra stoff rundt barnet som reima har.
 
Her går det i Reimatec, det er et merke jeg har god erfaring med til vårt bruk. Vi bor på vestkysten, og har lite snø og ikke mange kuldregradene. Derimot er vinteren ganske våt her, så må ha noe med relativt høy vannsøyle.
 
Den så topp ut! Men pga pels utgår den

Forstår den, synd de har ekte pels :(
Jeg har lært meg å lese litt mer på ting etter dette, men for en fantastisk dress det er. Mitt barn har kun ett lag med ull til og med når det er ti kuldegrader.
Skjønner ikke hva pels gjør på barneklær [emoji57]
 
Her går det i Reimatec, det er et merke jeg har god erfaring med til vårt bruk. Vi bor på vestkysten, og har lite snø og ikke mange kuldregradene. Derimot er vinteren ganske våt her, så må ha noe med relativt høy vannsøyle.

Er veldig glad i reimatec jeg også. Men synes ikke den er slitesterk nok når ungen blir eldre. Men de tre første vintrene har jeg ikke vurdert noe annet.
 
en god del tynnere
kjente på en i dag, men vet mange er fornøyde med de

Ja virker veldig fin. Men har unger som blir fort kalde og vi er ute i alle kuldegrader når de er over 3 år. Men det er jo ikke alltid det er så kaldt da...kanskje jeg kan ha den i tillegg til en godt polstret billigdress [emoji848]
Men isbjørn of sweeden er tykk sant?
 
Stormberg har begge mine. Syns det er gode dresser som også er rimelige. Har dresser som er brukt til 2 veldig aktive barn og har omtrent ikke synlig slitasje.
 
På min 4åring blir det Bergans og gullkorn design
 
Her går det i reima sine vinterdresser. Har ein frå i fjor som passar enda og kjøpte nettopp ein ny til frøkna på 4,5 år.
Veldig fornøgd med dei dressane!
 
Er veldig glad i reimatec jeg også. Men synes ikke den er slitesterk nok når ungen blir eldre. Men de tre første vintrene har jeg ikke vurdert noe annet.

Nei, det er forskjell på modellene, det merker jeg. Noen tåler ikke så mye, men den som heter Stavanger (?) har kommet godt ut i rivetester, mener jeg. Ellers tror jeg det var Stormberg som kom best ut av årets test, om jeg ikke husker feil.
 
Ja virker veldig fin. Men har unger som blir fort kalde og vi er ute i alle kuldegrader når de er over 3 år. Men det er jo ikke alltid det er så kaldt da...kanskje jeg kan ha den i tillegg til en godt polstret billigdress [emoji848]
Men isbjørn of sweeden er tykk sant?
jo den er tykk, min var aldri kald i den , han var ute hele dagen i bhg.


jeg hadde ikke satset på Bergans spm hovuddress her vi bor hvertfall, vi har hatt nee mot 30 minus men bør man en plass med mild vinter så er den nok super
 
Back
Topp