Klesstørrelse på de små

Kommer veldig an på om det er arvede klær eller nye. Men han er veldig lang i beina så det gjør at heldresser ikke alltid passer i 68. Og kan ikke bruke noe med fot da det sjeldent passer så bra. Så kjøper ikke nye ting i str 68 da. Men bretter heller litt opp 74 og bruker det jeg har som passer i 68.
Ja. Det har nok litt å si. Og tørketrommelbruk :)
 
Stort! 3mnd nå. Ikke vært på kontroll siden 6 ukers. Men tror han er ca 8kg+ og 65cm. 74 i klær går fint enda. Men om han har på str 80 så er det bare å brette opp ermene litt. Vi fikk ikke brukt 50-56 klærne noe mer enn en uke

Jenta mi er på ca samme størrelse, og vi kunne nok også brukt 80 i klær fra feks HM og Reflex, men i klær fra name it og newbie så holder 68 og enkelte plagg i 74 enda :happy: 68 ser ut til å holde lengre enn jeg trodde, håper bare ikke vi ender opp med å hoppe over 74, har så mye fint som ligger og venter :p
 
Lillejenta er 3 måneder og hun bruker 62/68. Hun er lang, men når jeg leser at noen bruker 74 allerede så begynner jeg å lure på om hun ikke er så lang likevel :p
 
Nå har vi begynt på 68-klærene. 62 kan brukes til nøds, men de begynner å bli små spesielt de hun har arvet fra storebror :)
 
Jenta mi er 13 uker. 5kg og 57cm lang. Bruker fortsatt 56 og kan faktisk bruke str 50, men da er den litt småtrang. Liten jente gitt!
 
Her brukes 62 enda, og det passer fint (verken for stort eller smått, jeg liker ikke at de svømmer i klærene :p). Mini var 63 cm for 10 dager siden og nærmer seg vel 7 kg snart :)
 
Jenta mi er 13 uker. 5kg og 57cm lang. Bruker fortsatt 56 og kan faktisk bruke str 50, men da er den litt småtrang. Liten jente gitt!
Min jente er også 13 uker. Veier 4495 og 56,5 lang. Bruker også 56 enda. Fordelen med små barn er jo at klærne passer lenge :) hehe
 
Her brukes 62 enda, og det passer fint (verken for stort eller smått, jeg liker ikke at de svømmer i klærene :p). Mini var 63 cm for 10 dager siden og nærmer seg vel 7 kg snart :)
Ganske lik mi jente da. Men noen bodyer er for korte i armene eller for små rundt hode/skuldre. F.eks. nameit.
 
Å? Mine fra name IT er mer enn stor nok enda xD syns de er romslig jeg. Men nå bruker ikke jeg tørketrommel da :)
Aha, der har vi grunnen sikkert :) Men mine er ganske store i hodet også, hehe :)
 
Vi bruker fortsatt noe i 56 og resten i 62. Snart fire måneder, 6570g og 64 cm. At det går an. ;)
 
Vi bruker fortsatt noe i 56 og resten i 62. Snart fire måneder, 6570g og 64 cm. At det går an. ;)
Jeg og :p kun bukser i 56 da. Men ja. Jeg forstår ikke de som kan bruke 74-80 nå, også er de ca lik i str som min. Min gutt er nærmere 7 kg nå og sikkert 64 cm :p (63 cm for to uker siden).
 
Jeg og [emoji14] kun bukser i 56 da. Men ja. Jeg forstår ikke de som kan bruke 74-80 nå, også er de ca lik i str som min. Min gutt er nærmere 7 kg nå og sikkert 64 cm [emoji14] (63 cm for to uker siden).
Jeg har to bodyer og en bukse i 56. :) 80 er jo innmari stort da. Den skjønner ikke jeg. ;) Tidlig ute i så fall. :)
 
Min lillemor var 7780 g og 65,4 kg så hun er stor og lang. Vi bruker 68 men ser at noe er nok for stramt for tjukkebolla mi så blir nok å kjøpe 74 om jeg må handle klær
 
Min lillemor var 7780 g og 65,4 kg så hun er stor og lang. Vi bruker 68 men ser at noe er nok for stramt for tjukkebolla mi så blir nok å kjøpe 74 om jeg må handle klær
Vist hun er 65,4 kg så skjønner jeg godt at 68 blir for trangt:p
Neida, skjønner at du mente 65,4cm...:)
 
Min jente er også 13 uker. Veier 4495 og 56,5 lang. Bruker også 56 enda. Fordelen med små barn er jo at klærne passer lenge :) hehe

Oi, jenta mi var 4260gr og 54 cm ved fødsel! :eek:
Morsomt å se hvor ulike de er alle sammen :p
 
Oi, jenta mi var 4260gr og 54 cm ved fødsel! :eek:
Morsomt å se hvor ulike de er alle sammen :p
Hehe, ja hun er liten og nett kan du si..

Hun var "normal" ved fødsel. Veide 2970 og ble født to uker før termin. Vi har vel konkludert med at hun er småspist:p selv om jeg føler jeg ikke gjør annet enn å amme. Men tror ikke hun spiser så store måltider:banghead: Drikker sjeldent i mer en 5-7 min..
 
Back
Topp