Størst sjanse for å miste i uke 8-9?

Lillemyy93

Andre møte med forumet
Hei dere

Jeg er nå gravid igjen etter 5 sa/ma i uke 6 det siste året. Jeg har vært på ultralyd to ganger (sist når jeg var 7+0) og har fått sett et bankende hjerte ❤️ Har etter den siste ultralyden begynt å glede meg til å endelig få et barn i mai, men har blitt litt nervøs når jeg har lest på ulike forum. Ser at mange har opplevd å miste når de er 8 uker, og fått høre av leger og jordmødre at de fleste mister rundt denne tiden.

Hvilke erfaringer har dere rundt dette? Siden jeg har mistet tidlig alle de andre gangene, har jeg mest lyst til å slappe av og glede meg nå. Men jeg kjenner på den konstante nervøsiteten.
 
Jeg vil egentlig ikke skrive her nå for jeg har mistet i ca uke 8 og 7+5. Så ikke så oppløftende kanskje. Siste var jeg egentlig 12 uker dagen etterpå tul men slet veldig med spottinger i og brun utflod i flere uker og det viste seg at det hadde sluttet å vokse i uke 7+5 mtp størrelsen osv. Så jeg skjønte vel utfallet av tul(var derfor jeg ønsket tul) men er du nervøs så gå til legen og be dem følge deg opp med hcg. Idag er det 3.mandagen min jeg tok hcg og de siste prøvene viser bra stigning så det er veldig positivt. Så jeg slapper mer av og har fokus på annet enn å være redd for å miste enda engang. [emoji4] lykke til[emoji254]
 
Takk for svar :) Skal på ny ultralyd torsdag, da er jeg 8+1. Blir spennende å se om det fortsatt er liv. Krysser fingrene ❤️

Synes det er interessant at flere mister i uke 8, siden bl.a. den statistikken i en annen tråd viser at sannsynligheten for å miste kun er 2 % i uke 8. Redd for at dette ikke stemmer og at man får falske forhåpninger. Hvor langt på vei er du? :)


Jeg vil egentlig ikke skrive her nå for jeg har mistet i ca uke 8 og 7+5. Så ikke så oppløftende kanskje. Siste var jeg egentlig 12 uker dagen etterpå tul men slet veldig med spottinger i og brun utflod i flere uker og det viste seg at det hadde sluttet å vokse i uke 7+5 mtp størrelsen osv. Så jeg skjønte vel utfallet av tul(var derfor jeg ønsket tul) men er du nervøs så gå til legen og be dem følge deg opp med hcg. Idag er det 3.mandagen min jeg tok hcg og de siste prøvene viser bra stigning så det er veldig positivt. Så jeg slapper mer av og har fokus på annet enn å være redd for å miste enda engang. [emoji4] lykke til[emoji254]
 
De gangene jeg har mistet så har embryo død i uke 6 til 8 men funnet ut seinere..eneste grunnen jeg kan tenke er vel at rundt uke 9 så går embryo over til foster og om ikke alt er riktig utviklet da så går det til grunne:( er vel rundt der morkaken tar over også..alt må klaffe for at den lille skal vokse videre. Er en veldig fin serie på 3 deler på nrk nettv mine 9 første mnd mener jeg den heter..husker ikke helt men den er verdt å se:) da får man se hvor mye som må klaffe for at et lite menneske skal få se verden
 
Når jeg har mistet sluttet utviklingen i uke 6, men jeg mistet i uke 9+1. Det tar litt tid før kroppen får ordnet opp.
Har vært gjennom ivf og har fått beskjed at dersom en har fått sett hjerte banke i ca uke 7 så er det veldig stor sannsynlighet for at alt går bra.
 
Jeg har alltid fått vite det motsatte, at dersom man har sett et hjerte slå i uke 8 så er det veldig gode sjanser for at det skal gå bra. :)
 
Jeg fikk også vite når jeg var på TUL i uke 8 at når vi såg et hjerte banke på det tidspunktet, så vil det mest sannsynlig gå bra [emoji4]
 
Ikke helt riktig- i uke 8 er det størst "sjanse" for at kroppen støter fra seg om noe har gått galt tidligere i SV. Altså mellom uke 5-7 . Har du hørt hjerte banke; er det så klart større sjanse for at denne sitter
 
Når jeg mistet i uke 9 (+ett eller annet), hadde det ikke vært utvikling på 3-4 uker. Denne gangen var jeg på UL i uke 7 og fikk se et bankende hjerte, det roet meg ned i alle fall :Heartred
 
Jeg fikk også vite på TUL 8+0 at siden hjerte nå slo og alt så greit ut, så var det veldig liten sjanse for at det skulle gå galt. Han sa at de fleste dør før dette stadiet, det kan bare ta litt tid før kroppen ordner opp.
Skjønner bekymringen din. Har selv opplevd SA. Men prøver å slå meg til ro med det han sa. Har du sett bankende hjerte, så et sjansene små for at det ikke skal gå veien[emoji4]
 
Takk for svar :) Skal på ny ultralyd torsdag, da er jeg 8+1. Blir spennende å se om det fortsatt er liv. Krysser fingrene [emoji173]️

Synes det er interessant at flere mister i uke 8, siden bl.a. den statistikken i en annen tråd viser at sannsynligheten for å miste kun er 2 % i uke 8. Redd for at dette ikke stemmer og at man får falske forhåpninger. Hvor langt på vei er du? :)

Så spennede krysser det jeg kan for at det skal gå bra [emoji4]

I dag er jeg 7+2 så er så spent på de neste dagene og hva hcg sier om i dag
 
Var på Tul 9+0 og så et bankende hjerte, fikk da vite at det var nå kun 1-2 % sjanse for at det kunne gå galt
 
Som mange andre sier, det oppdages gjerne ikke før rundt uke åtte selv om utviklingen stoppet ett par uker tidligere. Du har sett hjerte i uke syv, så jeg ville slappet ganske godt av [emoji4]

Har mistet en gang, det ble oppdaget ca 8+3, men utviklingen hadde stoppet rundt den tiden hjertet skulle begynt å slå, noe som er et kritisk punkt i utviklingen og en tid det kan gå galt. Var bare kroppen min som ikke helt hadde fått til å sette i gang prosessen med å støte ut på egen hånd.
 
Back
Topp