Hvor lang ventetid er det i Porsgrunn Nå

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Ferdig utredet, og forsamtale 21 nov. Når får man starte opp i Porsgrunn i disse tider? Gyn forespeilet oss nemlig oppstart rett etter forsamtale.
 
Last edited:
Da vi begynte i Porsgrunn kunne man begynne med engang, men det har de ikke kapasitet til lenger, dessverre. Da jeg avtalte nytt forsøk i august måtte jeg vente i tre måneder.
 
Hmm Okay! Får bare ta det som det kommer da.. denne evige ventingen altså !
 
Jeg får begynne denne syklusen, 4 mnd etter forsamtale. Ble skikkelig skuffa husker jeg siden jeg trodde Porsgrunn hadde så kort ventetid :( Men overlevde ventingen da :p

jeg tror også de tar høyde for alder, tidligere graviditet, AMH og alt dette. Alle mine blodprøver er jo normale, pluss at jeg er 24 så stod sikkert ikke først på lista heller :)
 
Jeg får begynne denne syklusen, 4 mnd etter forsamtale. Ble skikkelig skuffa husker jeg siden jeg trodde Porsgrunn hadde så kort ventetid :( Men overlevde ventingen da :p

jeg tror også de tar høyde for alder, tidligere graviditet, AMH og alt dette. Alle mine blodprøver er jo normale, pluss at jeg er 24 så stod sikkert ikke først på lista heller :)

Okay! Takk for svar. Ja det er sikkert mye som spiller inn.. Skjønner godt at skuffelsen var stor med så lang ventetid. Hadde du blitt forespeilet kortere ventetid? Heldigvis skal du i gang nå!!
 
Okay! Takk for svar. Ja det er sikkert mye som spiller inn.. Skjønner godt at skuffelsen var stor med så lang ventetid. Hadde du blitt forespeilet kortere ventetid? Heldigvis skal du i gang nå!!
Ikke av Porsgrunn, men fra de andre her inne. Sjekket jo helsenorge før vi søkte, da stod det 8 uker til forsamtale og 4 uker til behandling, og rett etter vi hadde søkt økte de til 20 uker for forsamtale og 20 uker til behandling! Fikk helt hetta og ble litt skuffa, men går jo greit. Godt å hvertfall vite at NOE skjer. Står på helsenorge nå at det er 12 uker fra forsamtale til behandling - så da går ting litt fortere hvertfall :D
 
Ikke av Porsgrunn, men fra de andre her inne. Sjekket jo helsenorge før vi søkte, da stod det 8 uker til forsamtale og 4 uker til behandling, og rett etter vi hadde søkt økte de til 20 uker for forsamtale og 20 uker til behandling! Fikk helt hetta og ble litt skuffa, men går jo greit. Godt å hvertfall vite at NOE skjer. Står på helsenorge nå at det er 12 uker fra forsamtale til behandling - så da går ting litt fortere hvertfall :D

Ja det er det! Selvom ting tar tid er vi ihvertfall i systemet nå og er steg nærmere målet, forhåpentligvis:)
 
Varierer veldig. Når vi hadde forsamtale august 2016 begynte vi dagen etter (dette var inseminasjon da, men hadde gjort det om det var IVF også). Nå derimot er det lengre ventetid grunnet alle pasientene fra Riksen/Ullevål.

Her fikk jeg beskjed om avbrutt forsøk (etter uttak) 6. september og startet nytt forsøk igår 1. oktober, men jeg ble visst prioritert til en ledig plass de hadde (var nok ei som ble gravid naturlig) grunnet utfallet av syklusen før. Skulle egentlig ikke ha hatt uttak før i desember, nå blir det starten av november.
 
Hvor lang tid tok det fra samtale med fastlege til start i Posgrunn?
 
Hvor lang tid tok det fra samtale med fastlege til start i Posgrunn?

Fastlegen min sendte henvisning dit i midten av september, og vi fikk time til forsamtale nå i midten av desember. Så har jeg forstått at det er ca 3 måneder ventetid etter forsamtale før forsøk. Så totalt omtrent 5-6 måneder fra henvisning til forsøk.
 
Hvor lang tid tok det fra samtale med fastlege til start i Posgrunn?

Her var det gyn som henviste. Det tok akkurat 3 mnd fra henvisning fra han til forsamtalen, og det tar ca 3 mnd fra forsamtale til vi er i gang med forsøk.

Men før gyn kunne henvise måtte jeg ta en del blodprøver og mannen måtte ta en sædprøve. Med en gang gyn hadde mottatt disse sendte han henvisning til Porsgrunn samt en henvisning til laparoskopi som jeg måtte gjennom før ivf.
 
Vi hadde utredning i starten av januar i år,og gynekologen sendte henvisning i slutten av januar. Vi fikk komme inn til forsamtale i mai og oppstart i september (grunnet sommerferie i hele august) :)
 
Back
Topp