Tul i dag å ikkje heilt det svaret jeg håpte på..

Rbaby2

Blir kjent med forumet
Hei :)
Var på tul i dag og i følge mens skal eg være 7 + 2 i dag, men det han såg var 5+6.. eg var da sikker på at eg tok test for minst tre uker siden og han fikk ikke det til å stemme da han mente unnfangelsen var 30 august og en positiv test ikke ville vært synlig før rundt 11-12 september.. jeg ble selvfølgelig kjempe lei meg og knakk sammen i gråt, vi som har jobbet så lenge med dette [emoji17]
Kom hjem og vi satt oss ned å tenke å såg på kalenderen da vi fant ut at testen ble tatt den 12.. får dra på HCG test hos legen, men ble litt mer optimistisk nå..

Men er det ikke litt rart at jeg ble sendt hjem med oppskrift og tabletter for å evt fjerne det? Sånn i tilfelle HCG dalte..
Alt blei jo heilt jævli når eg fekk med meg dei tablettene [emoji17][emoji17]
 
Leit å høre at dere ikke fikk en positiv opplevelse av TUL.
Jeg synes det er rart at du fikk med oppskrift og tabletter tilfelle det ikke gikk riktig vei.
Ville absolutt fått tatt HcG hos fastlegen med noen dagers mellomrom før jeg hadde vurdert å ta tablettene.

Når dere nå har kommet frem til at testen ble tatt 12 så velger jeg å tenke positivt og at dette absolutt går riktig vei..

Masse klemmer.
 
Rart at du fikk det med uten at de er sikre på at det ikke er liv. Da jeg måtte gjennom dette var jeg på 2 ul’er og tok 2 blodprøver før de var sikre på at det ikke var noe liv. Håper blodprøver viser stigning og at du slipper de tablettene.
 
Takk [emoji173]️ Jeg håper så inderlig ! Skal til fastlege i morgen å be om å få ta HCG prøve også kommer jeg til å levere tablettene der.. syns det var utrolig tøft å få tablettene .. han sa jo at jeg ikke måtte ta sorgene på forskudd men det hjelper jo lite når han gir meg tablettene rett etterpå.. tenker jo at dette ikke er tabletter legene bør "kaste" rundt seg..
 
Dette synes jeg var veldig spesielt...
Burde bedt deg om å komme igjen om en uke, før det ble snakk om tabletter!
Håper det går riktig vei [emoji173]️
 
Håper det bare er du som har "regnet feil". Har du bilde av testen du tok 12/9? :) Om du da var rundt 12 dpo passer det jo med dagens UL funn.
 
Så dere embryo eller bare fosteranlegg og plommesekk? Ikke ta noen piller før du har sjekket hcg i hvertfall..da jeg var i 6+3 så vi ingen embryo men 2 uker etter var lille spire på plass❤ synes det er rart han ikke ville ha deg tilbake om 1 uke for å være sikker..bare gir deg piller:eek:
Håper du får stigning på hcg prøvene dine❤
 
Så dere embryo eller bare fosteranlegg og plommesekk? Ikke ta noen piller før du har sjekket hcg i hvertfall..da jeg var i 6+3 så vi ingen embryo men 2 uker etter var lille spire på plass[emoji173] synes det er rart han ikke ville ha deg tilbake om 1 uke for å være sikker..bare gir deg piller:eek:
Håper du får stigning på hcg prøvene dine[emoji173]

Fosteranlegg så han sa eg var 5+6.. kunne ikke se noe hjerte som slo..
 
Håper det bare er du som har "regnet feil". Har du bilde av testen du tok 12/9? :) Om du da var rundt 12 dpo passer det jo med dagens UL funn.


Her er testen :)
5b52f6b34a4269a5abbea43388c3e280.jpg
 
Fosteranlegg så han sa eg var 5+6.. kunne ikke se noe hjerte som slo..
Ikke ta sorgene på forskudd,dette kan gå veldig bra om det stemmer at du er 5+6 og ikke 7 som du trodde❤ ta 2 blodprøver med 2 dagers mellomrom å se er det stigning. Er det stigning så be om en ny ul om en uke. Alt er så smått så tidlig å det kommer ann på kvaliteten på ultralyd apparatet også om man ser noe
 
Her er testen :)
5b52f6b34a4269a5abbea43388c3e280.jpg

Da tenker jeg nok at den kan ha blitt tatt 12 dpo og at målingene stemte :) Håper du får se bankende hjerte om 2 ukers tid!
 
Her høres det hvertfall ut som rutinesvikt! Ville tatt dette opp med legen, samt be om videre undersøkelser.
Krysser fingrene for dere :Heartred
 
Jeg ble selv flyttet en uke bak da jeg var på tidlig ultralyd.. Fant ikke noe hjerte som banka, da han mente det var alt for tidlig, bare 5+3...
Jeg ble selvfølgelig kjempe lei meg! Hadde akkurat vart gjennom en BO og en SA. Ble gravid direkte etter SA'en så hadde ikke noe mens å telle tilbake til.. men hadde sånn ca når jeg trodde el var, i tillegg til positiv test. Etter legen sine beregninger var jeg 3+2 da jeg fikk tydelig positiv test..

Dette ble litt langt, men poenget er at jeg nå har vært på ul 8+3, og så sprell levende mini med hjerte som blinka, og fant hjertelyd med doppler i går 9+4! Så det kan gå bra, selv om man føler at ingenting stemmer:joyful:

Syns ingenting om den legen som ga deg de pillene uten videre oppfølging først!:grumpy:
 
På onsdag og i dag morges tok jeg HCG test, den var først på 36768 og nå var den på 51000 å noe.. den stiger jo, men er så urolig da eg leste at HCG kan øke uten at fosteret lever.. fy søren for en tøff start! Nå skal eg tilbake til legen neste fredag og skal be så inderlig om å bli henvist videre til tul på sykehuset heller :) håper legen sier ja til det
 
På onsdag og i dag morges tok jeg HCG test, den var først på 36768 og nå var den på 51000 å noe.. den stiger jo, men er så urolig da eg leste at HCG kan øke uten at fosteret lever.. fy søren for en tøff start! Nå skal eg tilbake til legen neste fredag og skal be så inderlig om å bli henvist videre til tul på sykehuset heller :) håper legen sier ja til det
Ser da ut til å være bra stigning det:) MA er ganske sjelden i det store og det hele ( om man ser bort ifra Google da, der får man alle skrekkhistorier servert på rad å rekke) har du ingen blødning og ingen smerte er det mest sannsynlig bra med bitteliten.
Kjempe dårlig gjort av legen å gi deg de pillene, han burde sendt deg på tul på sykehuset først, og de burde tatt deg inn igjenn to uker etter det. Også da gitt deg piller om det ikke var liv der.
Hva med å bestille en privat ul ? Er forferdelig å gå sånn å ikke vite, blir jo nervevrak.
Krysser fingrene for at spira klorer seg fast, vokser og trives der inne frem til mai:Heartred
 
Dette høres kjempebra ut❤ ved MA så stiger den ikke men stagnerer...om den stiger så er det veldig lite..du har jo kjempefin stigning:) få en tul så du slipper å bekymre deg:)
 
Ser da ut til å være bra stigning det:) MA er ganske sjelden i det store og det hele ( om man ser bort ifra Google da, der får man alle skrekkhistorier servert på rad å rekke) har du ingen blødning og ingen smerte er det mest sannsynlig bra med bitteliten.
Kjempe dårlig gjort av legen å gi deg de pillene, han burde sendt deg på tul på sykehuset først, og de burde tatt deg inn igjenn to uker etter det. Også da gitt deg piller om det ikke var liv der.
Hva med å bestille en privat ul ? Er forferdelig å gå sånn å ikke vite, blir jo nervevrak.
Krysser fingrene for at spira klorer seg fast, vokser og trives der inne frem til mai:Heartred

Takk :) ja håper det går bra :) var på privatklinikk i Haugesund jeg fikk tablettene. Takk for trøstende ord [emoji173]️
 
Back
Topp