Vet du at denne måneden er barnekreft måned?

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Det viste ikke jeg før i år.

Jeg har alltid sett det enorme engasjementet i den rosa måneden og mannfolk med skjegg i Movember.

Men gullfarget september har jeg til gode.
Nille selger stoffsløyfer og Gullfunn nåler. Men det er det eneste jeg har sett.

Hvorfor lurer jeg på egentlig.
Ser ingen barn og foreldre relaterte sider snakke om barnekreft.
Mulig jeg legger spesielt godt merke til det i år. Nå som jeg selv sitter på Rikshospitalet å ser på 2 åringen gjennomgå cellegiftkur nr 2.

Men uansett. Små helter skal ikke kjempe alene.
Mal september i gull!!!

dddaf16b1d1838bee692d63b55a086a5.png
 
Dette må det større fokus på! Helt klart! Gullmalingen må frem.

Og til din 2-åring ønsker jeg masse god bedring. Stå på! Det er tøffe tak, både for barn og foreldre, men dere er aldri alene. Masse varme tanker til dere!

Jeg ser at bildet er markert med Barnekreftforeningen, og hvis du ikke allerede er i kontakt med dem og medlem der - så anbefaler jeg deg å prøve. Mye god støtte, hjelp og gode tiltak. Mange syns det er en fin forening å ha i ryggen, og får fine opplevelser gjennom dem.

Og så får vi andre spre ordet og sette fokus på denne viktige saken.
 
Har såvidt fått det med meg her inne. Neste gang jeg er på senteret tenker jeg å kjøpe en sløyfe eller nål.

Huff, fikk forferdelig vondt av deg nå. Håper det går bra med dere under omstendighetene. Og masse god bedring [emoji173]
Sender en stor klem til deg og hele familien [emoji173]
 
Dette må det større fokus på! Helt klart! Gullmalingen må frem.

Og til din 2-åring ønsker jeg masse god bedring. Stå på! Det er tøffe tak, både for barn og foreldre, men dere er aldri alene. Masse varme tanker til dere!

Jeg ser at bildet er markert med Barnekreftforeningen, og hvis du ikke allerede er i kontakt med dem og medlem der - så anbefaler jeg deg å prøve. Mye god støtte, hjelp og gode tiltak. Mange syns det er en fin forening å ha i ryggen, og får fine opplevelser gjennom dem.

Og så får vi andre spre ordet og sette fokus på denne viktige saken.

Takk for omtanken.

Vi meldte oss inn der veldig fort etter vi fikk diagnosen etter anbefaling fra andre foreldre her på BAMS3

Barnekreftforeningen arrangerer også pizzakvelder her der de deltar selv. Å det synes jeg er veldig flott.
Hjelper med litt sosiale kvelder med andre som ikke er redd for å prate om kreften. Dele erfaringer og gi støtte til hverandre.
 
Ønsker all lykke til den lille :Heartbigred

Her er det kjøpt inn gullsløyfe!
Skal kjøpe inn flere å gi bort no når lønnen kommer inn :)

Vi må reklamere mye mere for barnekreft måneden!
 
Eldste og hele klassetrinnet hadde løp. Der løp de for barnekreftforeningen. Hvor mange runder de tok på 15 min avgjorde det. Familie og venner betalte ett visst beløp for hver rundt. Mi samla inn 800 kr totalt på de 15 min. Og det var kun mi av ett klassetrinn med 120 barn.

Syns det var en veldig fin måte og gjøre det på.

Mannen er også med på sånt. Bare på motorsykkel.

Om jeg finner en gullsløyfe skal jeg absolutt kjøpe en ! Burde vært mer fokus på mnd deres, som rosa mnd og blå mnd og det.

Stor styrkeklem til dere og superhelten deres [emoji169][emoji169]
 
Nå skjønner jeg hvorfor widerøe har gullsløyfe på alle flyene sine [emoji169]
 
Eldste og hele klassetrinnet hadde løp. Der løp de for barnekreftforeningen. Hvor mange runder de tok på 15 min avgjorde det. Familie og venner betalte ett visst beløp for hver rundt. Mi samla inn 800 kr totalt på de 15 min. Og det var kun mi av ett klassetrinn med 120 barn.

Syns det var en veldig fin måte og gjøre det på.

Mannen er også med på sånt. Bare på motorsykkel.

Om jeg finner en gullsløyfe skal jeg absolutt kjøpe en ! Burde vært mer fokus på mnd deres, som rosa mnd og blå mnd og det.

Stor styrkeklem til dere og superhelten deres [emoji169][emoji169]

Så fint å høre <3
Vi hadde MC dag utenfor RH på torsdag. Å jeg skal si deg det var stas!
 
Dette skammer jeg meg over å si at jeg ikke visste, syns det er utrolig leit at pupper og livmorhals får mer oppmerksomhet enn dette[emoji17]
 
Ønsker all lykke til til helten :Heartbigred

Gullsløyfen henger på barnevognen til min datter :)
 
Har kjøpt gullsløyfe men etter å se ditt bilde så tenker jeg at det er alt for lite!
Dette gjorde vondt å se. Selv om man vet at det finnes der ute. Ingen barn skulle trenge å oppleve noe slikt!
God bedring til din sønn! Håper han snart er frisk og rask igjen! <3
 
Noen tips til hvor de selger gullsløyfer?
 
Min mor har hatt kreft, og vunnet.
Min far hadde kreft og tapte.
Svigers har hatt kreft og vunnet.
Hunden (ja til og med hamsteret) mitt hadde kreft og tapte.

Men dette bildet ditt var det som fikk meg til å melde meg inn i kreftforeningen.
Tanken på å måtte oppleve noe slikt selv, eller at mine barn skulle gå gjennom noe slikt ble en påkjenning her jeg sitter.
En mager trøst, men du har gjort en forskjell med å dele dette :Heartpink
 
Min mor har hatt kreft, og vunnet.
Min far hadde kreft og tapte.
Svigers har hatt kreft og vunnet.
Hunden (ja til og med hamsteret) mitt hadde kreft og tapte.

Men dette bildet ditt var det som fikk meg til å melde meg inn i kreftforeningen.
Tanken på å måtte oppleve noe slikt selv, eller at mine barn skulle gå gjennom noe slikt ble en påkjenning her jeg sitter.
En mager trøst, men du har gjort en forskjell med å dele dette :Heartpink

Supert at du melder deg inn <3
Jeg må bare få lov å si det, for det er så mange som ikke er obs på det eller klar over det - Barnekreftforeningen er uavhengig av Kreftforeningen, og er en foreldredrevet, frivillig organisasjon som gjør masse bra arbeid for kreftsyke barn og deres familier. De støtter også veldig opp under forskning på barnekreft. Kreftforeningen gjør utrolig mye bra arbeid også, og det er selvfølgelig et visst samarbeid mellom Barnekreftforeningen og Kreftforeningen - men Kreftforeningen fokuserer hovedsakelig på voksne.

Håper ikke du misforstår innlegget mitt som en "meld deg ut av Kreftforeningen og inn i Barnekreftforeningen, for det er det eneste riktige å gjøre" - jeg ville bare forklare noe, som veldig mange ikke er helt klar over. Mange tror Barnekreftforeningen er en underavdeling av Kreftforeningen, og at penger gitt dit vil komme Barnekreftforeningen til gode - og hvis det er det som er intensjonen, er det greit å opplyse om at slik er det ikke :)
 
Masse, masse god bedring og lykke til til din lille superhelt <3
 
Oj, dette var jeg ikke klar over, faktisk. Og tusen takk for at jeg ble opplyst om dette. Masse god bedring til gutten din
 
Yes den er kjøpt. Og det var her inne på forum eg fick veta att september gullsløyfe.
 
Back
Topp