Menssmerter uten mens (ikke gravid)

Skrømt (Vimsa)

Forumet er livet
VIP
Jeg får menssmerter, men blødningen uteblir. Noen som vet hva det kan være? Jeg er ikke gravid, det er helt sikkert. Sluttet på Cerazette for 4 måneder siden fordi jeg stadig får menssmerter og pågrunn av annen sykdom. Mensen kom som normalt første måned, var sparsom andre måned, men kom som normalt og nå de to siste har det vært mye smerter og murring, men altså ingen blødning? Jeg går å venter og venter, for jeg føler jo at den kommer snart. Men den gang ei... Skjønner ingenting. Jeg er 27 år, så jeg kan vel ikke ha blitt så krøllete i systemet enda.
 
Kan ikke ha sammenheng med medisin og slikt gjerne?

Jeg har null anelse altså. Men en liten tanke jeg fikk. Kjedelig når det tuller.
 
Bare for å slenge noe ut i lufta, har du lest om pcos eller endometriose?
 
Jeg hadde det sånn i nærmere ett år etter å ha sluttet på cerazette. Tok 13 mnd før syklusen stabiliserte seg skikkelig.

Jeg har cyster på eggstokkene, og opplever menssmerter (eller noe som ligner) når de vokser/flytter på seg/gjør hva det nå er de gjør.

Hvis dette er nytt for deg, ville jeg bedt om kontroll med innvendig ul hos gyn. Bare for å sjekke at alt er bra [emoji6]
 
Kan ikke ha sammenheng med medisin og slikt gjerne?

Jeg har null anelse altså. Men en liten tanke jeg fikk. Kjedelig når det tuller.
Kan være. Eller, ikke direkte medisiner... Men hypofysen min er klemt flat. Jeg skal høre med legen min [emoji171] Hun ville henvise meg til gyn om det fortsatte.
 
Bare for å slenge noe ut i lufta, har du lest om pcos eller endometriose?
Nå har jeg det [emoji14] Begge deler er i utgangspunktet interessant. Spesielt endometriose, i og med at jeg har vanvittige smerter ved avføring til tider... Kjennes ut som noen knivstikker meg i kjeden når jeg er på do. Skal ta det opp med legen, takk!
 
Jeg hadde det sånn i nærmere ett år etter å ha sluttet på cerazette. Tok 13 mnd før syklusen stabiliserte seg skikkelig.

Jeg har cyster på eggstokkene, og opplever menssmerter (eller noe som ligner) når de vokser/flytter på seg/gjør hva det nå er de gjør.

Hvis dette er nytt for deg, ville jeg bedt om kontroll med innvendig ul hos gyn. Bare for å sjekke at alt er bra [emoji6]
Takk for informativt svar :) Legen min er obs på det, og sa jeg skulle henvises gyn om det er slik ved neste time, så da får jeg sikkert en sjekk.
 
Etter ceracette kan syklusen være helt på bærtur i mange mnder dessverre
Jeg tviler ikke [emoji14] Siden mens ofte forsvinner helt mens man går på det. Men burde jeg ikke da hatt disse smertene hele veien? Bare en tanke.
Kan jo hende det er eggløsningssmerter?:)
Og nå kommer idiotspørsmålet fra meg [emoji23] Har man eggløsning på prevensjon, og vil man ikke da få menstruasjon etterpå?
Dessama tenkte eg på
 
Jeg tviler ikke [emoji14] Siden mens ofte forsvinner helt mens man går på det. Men burde jeg ikke da hatt disse smertene hele veien? Bare en tanke. Og nå kommer idiotspørsmålet fra meg [emoji23] Har man eggløsning på prevensjon, og vil man ikke da få menstruasjon etterpå?

Nei det er nå sant. Man har jo ikke el når man går på p-piller:)
Jeg gikk på p-piller i mange år og kroppen brukte ett år på å komme seg inn i en stabil syklus igjen..
Merker også eggløsning mer nå enn jeg gjorde før jeg begynte med de.
 
Nei det er nå sant. Man har jo ikke el når man går på p-piller:)
Jeg gikk på p-piller i mange år og kroppen brukte ett år på å komme seg inn i en stabil syklus igjen..
Merker også eggløsning mer nå enn jeg gjorde før jeg begynte med de.
Får håpe det er en logisk forklaring på dette :) Skal si ifra til legen igjen, så henviser hun meg til gyn for å sjekke. Jeg har problemer med hypofysen også, og vet ikke om dette kan påvirkes av det, men jeg vil tro det i og med at den styrer hormoner. Får sjekke litt :) Tusen takk for svar.
 
Dra til legen, hadde det som deg og fikk vite jeg hadde mild pco.
Takk for svar :) Jeg skal snakke med henne igjen. Hun sa hun ville sende meg til gyn om det ikke ga seg, så er vel greit å få sjekket i allefall.

Er det noe som gjør det bedre for deg, eller må du bare gå sånn? [emoji85]
 
Takk for svar :) Jeg skal snakke med henne igjen. Hun sa hun ville sende meg til gyn om det ikke ga seg, så er vel greit å få sjekket i allefall.

Er det noe som gjør det bedre for deg, eller må du bare gå sånn? [emoji85]

Slik jeg skjønte det er pco noe man ikke blir kvitt. Men man kan gå på ppiller for å få bort symptomene, eller metformin om man er prøver å ønsker å stabilisere syklus, jeg brukte selv pergo for å bli gravid. Vet mange lever på karboredusert kost og har gode resultater med det.
 
Back
Topp