Tyrkisk pepper

Ikke for å ødelegge gleden deres men lakris bør dere være forsiktig med i svangerskapet :/
https://www.nrk.no/norge/_-lakris-like-farlig-som-fylla-nar-man-er-gravid-1.13366415



Tenkte på denne selv! Det er bra at folk informerer om slik - dette visste jeg ikke under de to første graviditetene mine, og hadde på den tiden blitt glad om noen hadde delt det med meg.

Ser (foreløpig) ut som det er godt miljø for å kunne dele slike ting her inne uten at noen tar seg nær av det. Det er bra! Har opplevd motsatt i tidligere grupper..
 
Tenkte på denne selv! Det er bra at folk informerer om slik - dette visste jeg ikke under de to første graviditetene mine, og hadde på den tiden blitt glad om noen hadde delt det med meg.

Ser (foreløpig) ut som det er godt miljø for å kunne dele slike ting her inne uten at noen tar seg nær av det. Det er bra! Har opplevd motsatt i tidligere grupper..

Ja er greit å informere om du vet om det [emoji6] ja visste ikke om det med førstemann men spiste ikke så veldig mye, nr 2 fikk jeg vite om det så da var det ikke mer lakris på meg.
Ble ganske lei meg for har alltid lyst på lakris når jeg går gravid [emoji33] :( har heldigvis ikke hatt lyst på det enda denne gangen da [emoji6] ja ser ut som at det går fint [emoji6] huff ikke koselig når det går andre veien :/
Men sånne ting blir jo ikke sagt for å kritisere, men for å opplyse tilfelle noen ikke vet [emoji6]
 
Ja er greit å informere om du vet om det [emoji6] ja visste ikke om det med førstemann men spiste ikke så veldig mye, nr 2 fikk jeg vite om det så da var det ikke mer lakris på meg.
Ble ganske lei meg for har alltid lyst på lakris når jeg går gravid [emoji33] :( har heldigvis ikke hatt lyst på det enda denne gangen da [emoji6] ja ser ut som at det går fint [emoji6] huff ikke koselig når det går andre veien :/
Men sånne ting blir jo ikke sagt for å kritisere, men for å opplyse tilfelle noen ikke vet [emoji6]
Klar over det. Men en tyrkisk pepper drops kan vel ikke skade? Det står jo at man ikke skal spise store mengder....
 
Ja, jeg har virkelig måtte kjempe med meg selv for å ikke kjøpe lakris på butikken. Salt lakris er en av mine store svakheter til vanlig[emoji85]
 
Klar over det. Men en tyrkisk pepper drops kan vel ikke skade? Det står jo at man ikke skal spise store mengder....

Neida, det var absolutt ikke slik ment![emoji846] Jeg var egentlig bare glad for at det ikke kom noen store reaksjoner på det, for jeg har jeg vært vandt med fra tidligere forum.
 
Last edited:
Hmmm, leste artikkelen nå. Det virket mer alvorlig enn jeg hadde fått inntrykk av. Da blir det nok ikke mer tyrkisk pepper på meg.

Ja, det er forsket en del på det i Finland. Og de har opplyst mye her i Norge nå i det siste. Men du skal ikke være bekymret om du har spist en tyrkisk pepper eller to![emoji4]
 
Last edited:
Ja, jeg har virkelig måtte kjempe med meg selv for å ikke kjøpe lakris på butikken. Salt lakris er en av mine store svakheter til vanlig[emoji85]

Da er det verre.. du får tenke at da er det enda en bonus når du har født! Både baby, spekemat, og lakris [emoji1]

Jeg får så intenst lyst på ting jeg ikke kan spise. Er ingen lakriselsker til vanlig, men når jeg ikke kan få det så fantaserer jeg om lakrisal og Tyrkisk pepper til den store gullmedaljen. For ikke å si salami og spekeskinke.. #sikle
 
Ånei! Dette kommer jeg til å slite med. Jeg elsker lakris, har allerede spist en del i svangerskapet desverre, men ser ut til at jeg må slutte med det[emoji33]
 
Passer bra. Lakris er vanligvis en av mine store svakheter, men etter jeg ble gravid har det ikke smakt noe særlig. Kan jo være det endrer seg når kvalmen forsvinner...
 
Enig, sunt å kunne opplyse hverandre, vi ønsker jo det beste alle sammen[emoji106] jeg for min del tenker som sagt at alt med måte. Jeg spiser ikke en kvart kg lakris i uka, som de sier man må opp i for at det skal være skadelig. Men hvis man gjør det så bør man redusere [emoji4]
 
Back
Topp