Endelig gravid igjen

I dag har vi tenkt til å fortelle familien min om at jeg er gravid :) skal spørre mamma om hun kan strikke et Bellateppe til mars :) spent på hvordan reaksjonen blir.
11+5 I dag [emoji173]
 
I dag skulle vi jo fortelle familien om nyheten vår. Men på grunn av en bursdagsfeiring, så har ikke alt besøket dratt ennå. Og to av de vi skulle fortelle har lagt seg.
Vet ikke om vi skal si noe ennå. Uff. Dette ble en kjipt avslutning på dagen.
 
Vi fortalte likevel! Spurte mamma om hun kunne strikke et bellateppe til oss til mars :) da svarte mamma "åå? Hvorfor det?" Jeg svarte ikke, så hun fikk tenkt litt. Så kom det "skal dere ha baby?"
Da ble alle glade, det ble grining og klemmer :) det var hyggelig at de ble så glade :)
 
I dag møtte vi svigermor. Vi fikk dessverre ikke fortalt noe til henne, fordi barnet vårt var tilstede hele tiden. Barnet vil vi ikke skal vite noe ennå fordi vi ikke vil at ventetiden skal bli så veldig lang.
Derfor må vi heller ringe svigermor en kveld og fortelle det :)
 
Nå koser jeg og 6 åringen oss! Sitter under teppe sammen, ser på TV og spiser godteri [emoji173]
 
Endelig er jeg 12+0. Føler jeg kan slappe av mer nå. Enda mer kan jeg slappe av etter 11. september for da skal jeg på ny ul på sykehuset :)

Dagen i dag skal bli koselig. Vi skal ut å gå tur og kose oss masse [emoji173] håper jeg får sove litt mer før jeg må opp. [emoji42]
 
6 åringen var våken så mye i natt, stakkar. Da ble det dårlig og lite søvn på de voksne og. Uff.
Skikkelig trøtt i dag.

1 uke igjen til ny ul!
 
I morgen skal jeg på første kontroll. 12+2 :) Jeg er så spent. Selvom jeg vet legen min ikke har doppler og det derfor ikke blir noen hjertelyd, så gleder jeg meg. :)
 
Kl 13.10. Da er kontrollen. Jeg må passe på å drikke endel, så jeg har noe å få tatt en urinprøve på. :)
Satser på en super dag!
Energien er så mye bedre nå og! Veldig godt:)
 
Den kontrollen kunne jeg like gjerne vært uten. Det var bortkasta tid det. Haha. Var hos vikarlegen og hun virket som hun ikke hadde peiling i det hele tatt på hva som skulle gjøres. Men heldigvis ble det tatt blodprøve, urinprøve og blodtrykk. Ellers var det ikke mye å skryte av.
Satser på bedre oppfølging på sykehuset :)
 
Begynner å merke hormonene mer og mer nå. I går gikk jeg fra og tøyse og tulle med mannen til å skli over i gråt. Og i dag var jeg på foredrag om mobbing. Det dro opp mange dårlig minner, men jeg klarer alltid å styre meg ellers. Men i dag klarte jeg ikke det. Gråt og gråt og fikk beskjed om å dra hjem og slappe av.

Heldigvis ble det bedre når jeg kom hjem og fikk slappet av. Og en superkveld på turning med 6åringen <3
Nå nyter jeg sofaen og tven! :)
 
Mareritt i natt. Drømte at jeg hadde begynt å blø. Jeg var helt knust. Det var så fælt. Og når jeg våknet kjente jeg på en smerte i magen som gikk tvers gjennom til ryggen.
Smerten gikk heldigvis fort over. Og jeg hadde ikke blødd noe.
Men ubehagelig drøm.
Nå skal jeg slappe av, få gjort litt husarbeid og samle krefter til i kveld [emoji173]
 
Åh! Nå har jeg begynt å se på vogn [emoji173] forelsket meg helt i emmaljunga edge duo [emoji173] den er jo så fin. Håper mannen er enig!
 
13+0. Jeg elsker søndager nå, for da starter en ny uke for meg [emoji16][emoji173]
I morgen skal jeg på sykehuset. Vet ikke hva timen skal inneholde, men det er i hvertfall ekstra oppfølging. Snakket med ei om den timen. Hun visste heller ikke, men så noe om ul i hvertfall. Krysser fingrene for ul skal i hvertfall bli godt å komme til sykehuset og få avklart litt hva dette skal være og forhåpentligvis se den lille reka sprelle og ha det bra :)
 
2,5 time igjen til timen på sykehuset. Jeg begynner å bli nervøs. Er så redd for å ha hatt en MA. Selvom jeg kanskje ikke har noen grunn for å tro det. Men det er likevel noen tanker som svirrer i hodet. Det er kanskje vanlig å ha slike tanker. Særlig rett før en kontroll.

I dag stod jeg opp 6.30 for å gjøre 6 åringen klar til skolen. Ikke noe problem å våkne. Ikke noe problem å stå opp eller fikse det som skulle fikses. Men så fort skolebussen var dratt og jeg var kommet meg inn på sofaen igjen, sovnet jeg. Jeg sov 1,5 time!
Har sovet 1,5 time hver dag nå den siste tiden.
Gleder meg til energien kommer tilbake! Det skal blir DEILIG! <3
 
Back
Topp