Har du tatt glukosetesten?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Jeg skal, på tirsdag.

Skal ta den om 9 dager.. kan ikke si jeg gledet meg..

Har ikke tatt den, og den har ikke blitt nevnt til meg i det hele tatt av lege eller jm.
Jeg er visst innafor å måtte ta gluk.test ifølge de nye retningslinjene [emoji53]

Har tatt. Var ikke på langt nær så ubehagelig som jeg fryktet. Mye bedre enn den for noen år siden.
Bare kjedelig å vente. Mulig jeg må ta den igjen senere i svangerskapet, men ikke noe negativt hverken på den eller prøvene.

Jeg gruer meg ikke noe til å drikke sukkervannet eller å vente men jeg har helt angst for å ha svangerskapsdiabetes..

Har tatt. Hater den. Men gikk jo bra! Må vel ta den igjen snart når det nærmer seg uke 28..

Tok i uke 14, skal ta igjen i uke 28.

Tok den forrige svangerskap men håper og tror jeg slipper denne gangen. Forrige var i grunn bare for å utelukke pga plager. Er ikke i fare for å få sv.diabetes egentlig

Jeg prøvde å ta den, men 15-20min etter jeg hadde drukket sukkervannet kom alt sammen opp igjen:/ Vil ikke ta den igjen.

Prøvde å ta den, men på grunn av at jeg sliter med kvalme før frokost, kom alt opp igjen etter 1,5 time. Så det ble avbrutt og ikke godkjent. Legen min synes ikke det er nødvendig å ta den igjen så fremt jeg ikke får utslag på blodsukker eller urin, noe han sjekker hver gang jeg er der.

Lurer på om jeg skal la vær å ta den jeg. Synes bmi ikke har noe å si.
Jeg har høy bmi, men mye muskler. Jeg er på overvekt på kalkulatoren og bruker s i klær.

Jeg har ikke tatt den, og har ikke hørt noe om at jeg skal det heller.. er det vanlig?[emoji4] trodde det bare var ved misstanke om svangerskapsdiabetes jeg...

Jeg har ikke tatt den, og har ikke hørt noe om at jeg skal det heller.. er det vanlig?[emoji4] trodde det bare var ved misstanke om svangerskapsdiabetes jeg...

"3. Hvem må ta testen?
Ifølge de nye retningslinjene er det kvinner som oppfyller ett eller flere av disse kriteriene:
– er førstegangsfødende og over 25 år
– er over 40 år og har født barn før
– har hatt svangerskapsdiabetes tidligere
– har BMI på over 25
– har etnisk bakgrunn fra land utenom Europa
– har foreldre med diabetes"

Hentet herfra: https://www.babyverden.no/gravid/dette-er-glukosebelastning/

Ja, her blir det test på mandag! Har ikke fått mye info, annet enn at man må møte fastende. Når jeg skal begynne å faste har jeg ikke fått vite. Holder det med fra midnatt, eller må jeg begynne før? Er det noe spesielt jeg på gjøre/unngå? Kan jeg gå på do? Lite info altså!!!

Back
Topp