Flere som venter sitt første?

Dette er min første graviditet :) Er 31 år og 5+2 i dag.

Det er lite symptomber foreløpig. Bare litt oppblås og såre bryst. Jeg ble gravid på aller første forsøk, så har litt problemer med å forstå at det er sant. Hadde forestilt meg at jeg var en person som ville bruke lang tid på å bli gravid. Dette er jo likevel ikke noe å "klage" over akkurat, og jeg er jo sånn sett veldig heldig. Tenker en del på om det kommer til å gå bra med graviditeten eller om jeg kommer til å miste - syns liksom jeg har vært litt for heldig med at det gikk så fort. Har ikke bestilt kontroll enda, men skal gjøre det snart.
 
Dette er min første graviditet :) Er 31 år og 5+2 i dag.

Det er lite symptomber foreløpig. Bare litt oppblås og såre bryst. Jeg ble gravid på aller første forsøk, så har litt problemer med å forstå at det er sant. Hadde forestilt meg at jeg var en person som ville bruke lang tid på å bli gravid. Dette er jo likevel ikke noe å "klage" over akkurat, og jeg er jo sånn sett veldig heldig. Tenker en del på om det kommer til å gå bra med graviditeten eller om jeg kommer til å miste - syns liksom jeg har vært litt for heldig med at det gikk så fort. Har ikke bestilt kontroll enda, men skal gjøre det snart.

Føler akkurat det samme, at det gikk så fort. Tenker hele tiden at det er too good to be true, og er bekymret for at noe skal gå galt.
Skjønner at vi er en av de heldige. Men trodde det kom til å ta noen mnd og jeg fikk mer tid på å bli klar for å gå gravid osv. Men jeg klager ikke, er bare så utrolig glad det klaffet og håper at alt går som det skal:)
 
Synes det er lenge nok å vente til 18.sept[emoji14]
Idag sendte jeg faktisk mail til sjefen om at jeg er gravid, i forveien før jeg snakker med henne face to face. Er liksom første person jeg sier det til så tror ikke jeg hadde klart å si det høyt[emoji849]
Skulle jo ønske vi kunne fortalt de nærmeste først. Men jobber innenfor psykiatri og med utagerende mennesker så ble nødt til å si ifra.

Er vel sånn at når man venter på noe så føles det fryktelig lenge til [emoji12]

Noen ganger må man bare si det tidlig til sjefen. Jeg jobber også med mennesker og kjenner nå at det hadde vært godt med en jobb hvor det var mulighet for hjemmekontor [emoji85]

Men dagene går iallefall fort når man jobber og har mye å gjøre [emoji6]
 
Er min første og, er så utrulig spent. Har blodtype 0-, så er litt ekstra bekymra etter abort for eit år sidan, men satser på det går bra. Er vertfall 7+1 i dag. Gleder meg veldig til første kontroll 3. september. Synest det er veldig vanskelig å skulle gå rundt og late som ingenting, er ekstremt kvalm og trøtt. Så må alltid finne på unnskyldninger, hehe.
 
Jeg venter også mitt første barn. Er 29 år og er 5+6 i dag.
kvalmen har meldt sin ankomst og er værst på morningen, på ettermiddag og kveld så er det ikke like ille heldivis.
Ellers har jeg hatt ømme bryst siden EL egentlig, og nå er de helt sinnsykt vonde. Og jeg er mye mer følsom og har kortere lunte enn til vanlig. I tillegg lukter alt mye mer enn før. det er merkelig å kjenne hvordan kroppen endrer seg og kjenne at det skjer ting :)

Jeg jobber som selvstendig næringsdrivende og hadde akkurat startet opp virksomheten når jeg fant ut om graviditeten, så jeg har virkelig ikke muligheten til å bli sykemeldt siden det er lite inntekt nå i oppstartsfasen (med tanke på utregning av sykepenger blir veldig dårlig) og at jeg risikerer og miste kundene mine. Så jeg bare håper at kvalmen ikke blir værre enn den allerede er så jeg klarer å jobbe så lenge som mulig.

Ser at ganske mange sier de skal søke fødeplass, er det noe alle må gjøre? jeg har egentlig tatt det for gitt at jeg skal føde på sykehuset nærmest meg?:confused005
 
Jeg venter også mitt første barn. Er 29 år og er 5+6 i dag.
kvalmen har meldt sin ankomst og er værst på morningen, på ettermiddag og kveld så er det ikke like ille heldivis.
Ellers har jeg hatt ømme bryst siden EL egentlig, og nå er de helt sinnsykt vonde. Og jeg er mye mer følsom og har kortere lunte enn til vanlig. I tillegg lukter alt mye mer enn før. det er merkelig å kjenne hvordan kroppen endrer seg og kjenne at det skjer ting :)

Jeg jobber som selvstendig næringsdrivende og hadde akkurat startet opp virksomheten når jeg fant ut om graviditeten, så jeg har virkelig ikke muligheten til å bli sykemeldt siden det er lite inntekt nå i oppstartsfasen (med tanke på utregning av sykepenger blir veldig dårlig) og at jeg risikerer og miste kundene mine. Så jeg bare håper at kvalmen ikke blir værre enn den allerede er så jeg klarer å jobbe så lenge som mulig.

Ser at ganske mange sier de skal søke fødeplass, er det noe alle må gjøre? jeg har egentlig tatt det for gitt at jeg skal føde på sykehuset nærmest meg?:confused005
Tror det spørs litt hvor du bor. I Oslo er det trykk på fødeplass, så om man søker sent kan man bli sendt ut av Oslo noe mange ikke ønsker. Hvor bor du?
 
Tror det spørs litt hvor du bor. I Oslo er det trykk på fødeplass, så om man søker sent kan man bli sendt ut av Oslo noe mange ikke ønsker. Hvor bor du?

ok skjønner. jeg bor i trøndelag distriktet så det naturlige sykehuset her er st. olav.
 
Dette er første gang for meg også [emoji7] Gravid i 9. uke, 8 + 0. Lykkerus etter å ha prøvd i litt over et år. Jeg er 26 og samboeren er 28. Vi har vært kjærester i 13 år og har alltid drømt om dette øyeblikket. Vi gleder oss enormt!

Vi har fortalt nyheten til mine foreldre, og gleder oss til å fortelle hans. De kommer hjem fra sommerferie i helgen, og da får nok de vite det også. Vil så gjerne si det ansikt til ansikt [emoji4]

Det har vært et litt tøft år med grove celleforandringer og konisering av livmorhals. Spent på hvordan det vil ha en innvirkning på graviditet og fødsel. Håper det vil gå bra. Flere med kort livmorhals her?

Gleden ble stor når jeg ble gravid på første forsøk etter operasjonen [emoji7][emoji1373] Forhåpentligvis har vi bedre tider i vente.
 
Dette er første gang for meg også [emoji7] Gravid i 9. uke, 8 + 0. Lykkerus etter å ha prøvd i litt over et år. Jeg er 26 og samboeren er 28. Vi har vært kjærester i 13 år og har alltid drømt om dette øyeblikket. Vi gleder oss enormt!

Vi har fortalt nyheten til mine foreldre, og gleder oss til å fortelle hans. De kommer hjem fra sommerferie i helgen, og da får nok de vite det også. Vil så gjerne si det ansikt til ansikt [emoji4]

Det har vært et litt tøft år med grove celleforandringer og konisering av livmorhals. Spent på hvordan det vil ha en innvirkning på graviditet og fødsel. Håper det vil gå bra. Flere med kort livmorhals her?

Gleden ble stor når jeg ble gravid på første forsøk etter operasjonen [emoji7][emoji1373] Forhåpentligvis har vi bedre tider i vente.

Jeg har ikke kort livmorhals, men jeg har også opplevd grove celleendringer det siste året. Jeg ble satt opp til konisering, men valgte heller å prøve varmebehandling (alternativt). Det fungerte fint, men jeg hadde ikke gjort det igjen. Man mangler tryggheten ved å følge "standardprogrammet" og alle legene jeg har pratet med har vært veldig negative. Det forventet jeg, men det var likevel tøft.

Jeg tok celleprøver tre måneder etter både privat (samme sted jeg utførte varmebehandlingen) og hos fastlege etterpå, og alle prøvesvarene var fine. Men privatgyn sa at jeg hadde fått sammenvokst livmorhals (!) slik at jeg ikke ville kunne bli gravid uten utblokking. Da jeg var på sykehuset til oppfølging ble legen rasende da hun hørte det. To måneder senere var jeg gravid :).
 
  • Liker
Reactions: TS
28 år og 7+1 ifølge jordmor som regner fra siste mens, men 6+2 ifølge Natural Cycles som regner fra EL. Så lille spiren er bare jo 4+2 egentlig... kjenner jeg blir litt surrete i hodet av alt dette[emoji28]

Våkner en gang om natten for å tisse (som jeg aldri måtte før), har ømme bryst, og den ene brystvorten har blitt litt større enn den andre[emoji1] Hahaha. Håper den andre kommer etter snart! Ellers er jeg ikke kvalm og synes det er både fint og litt skummelt.. og lukter har kanskje blitt litt sterkere. Usikker.

Bor i Oslo og leser om ABC-klinikken nå.... Veldig usikker på om jeg skal søke. Har gjort mye yoga og pilates, så føler på en måte at det kan gå fint uten smertestillende. Men er ganske liten og har nesten ikke hofter[emoji853] Hjelp
 
Noen som har bestemt seg for hva dere skal gjøre som første innkjøp? :) Jeg prøøver å tenke minst mulig på utstyr og ting foreløpig da jeg ikke har vært på TUL enda. 7+5 i dag. Gleder meg veldig til å kunne planlegge hva vi trenger :-D
 
Noen som har bestemt seg for hva dere skal gjøre som første innkjøp? :) Jeg prøøver å tenke minst mulig på utstyr og ting foreløpig da jeg ikke har vært på TUL enda. 7+5 i dag. Gleder meg veldig til å kunne planlegge hva vi trenger :-D

Vi har faktisk ikke begynt å tenke på utstyr enda, er jo fortsatt mulighet for at dette ikke går bra:/ Venter til UL tenker jeg.
Kjøpte derimot nyfødt body, bukse, lue og sokker da jeg testet positiv. Ble litt revet med[emoji849][emoji14]
 
28 år og 7+1 ifølge jordmor som regner fra siste mens, men 6+2 ifølge Natural Cycles som regner fra EL. Så lille spiren er bare jo 4+2 egentlig... kjenner jeg blir litt surrete i hodet av alt dette[emoji28]

Våkner en gang om natten for å tisse (som jeg aldri måtte før), har ømme bryst, og den ene brystvorten har blitt litt større enn den andre[emoji1] Hahaha. Håper den andre kommer etter snart! Ellers er jeg ikke kvalm og synes det er både fint og litt skummelt.. og lukter har kanskje blitt litt sterkere. Usikker.

Bor i Oslo og leser om ABC-klinikken nå.... Veldig usikker på om jeg skal søke. Har gjort mye yoga og pilates, så føler på en måte at det kan gå fint uten smertestillende. Men er ganske liten og har nesten ikke hofter[emoji853] Hjelp

Jeg regner også fra EL, eller dagen etter jeg fikk pos.EL-test. Har syklus på fem uker, men da jeg ringte for å avtale time hos jm spurte de når siste mens var og teller fra det...i mitt hode blir jo det feil mtp at EL var tre uker (eller senere tom) etter mens. [emoji848]
 
Noen andre her som:
-har begynt å tenke på fødsel? (Hvor, hvordan osv)
-har kjøpt eller begynt å planlegge kjøp av utstyr?
 
Noen andre her som:
-har begynt å tenke på fødsel? (Hvor, hvordan osv)
-har kjøpt eller begynt å planlegge kjøp av utstyr?

Jeg har bestilt fødeplass på Ullevål, men har ikke bestemt meg for om jeg skal søke på ABC-avdeling enda.

Jeg avventer innkjøp til over jul tenker jeg[emoji4] Vil selvfølgelig begynne å se litt når det nærmer seg jul, men jeg håper at det kanskje kommer litt tilbud på nyåret[emoji6][emoji1303] Det største innkjøpet for oss blir eventuelt ny bil på nyåret.
 
Noen andre her som:
-har begynt å tenke på fødsel? (Hvor, hvordan osv)
-har kjøpt eller begynt å planlegge kjøp av utstyr?
Jeg har fått fødeplass på Ullevål og har søkt ABC - har ikke fått svar derfra enda. Bortsett fra det har jeg ikke tenkt så mye på fødselen - det er rart å måtte ta disse valgene så tidlig. Det er jo litt rart om jeg får plass på ABC og så dukker det opp ting tidlig i svangerskapet som gjør at jeg ikke får føde der likevel.


Vi har bestemt oss for vogn, bilstol, stellebag, vognpose og jeg har allerede kjøpt bbhugme til å sove med. Vi avventer nok å kjøpte til nærmere jul - venter bla. på en ny farge på bilstol som skal komme inn i oktober.
 
Noen andre her som:
-har begynt å tenke på fødsel? (Hvor, hvordan osv)
-har kjøpt eller begynt å planlegge kjøp av utstyr?
Har ikke tenkt til å begynne å tenke særlig på fødsel før første møte med jordmor, vil høre hva hun har å si først.

Kjøpte tre par babysokker i vår før jeg mistet, de har vi tatt vare på. Ellers har jeg begynt å se såvidt på vogner og utstyr, men det blir nok ikke kjøpt noe før etter oul [emoji4] vil vite kjønn, og vil vente på babykulen før jeg gjør store innkjøp, jeg er litt sær [emoji23]
Kanskje jeg kjøper bæresjal etter uke 12, for å bruke det som støttebelte, og en stor ammepute [emoji4]
 
Første baby her også. Er 32 år og mannen min er 36. Nå er jeg i uke 6+1. Har fått time til tul 3. Okt. Ble gravid etter å ha forsøkt i halvannet år og skulle egentlig i gang med prøverør i september. Merket at jeg var gravid på metallsmak i munnen. Ellers har jeg fått ømme bryst, tyngre i pusten og de siste dagene føler jeg kvalmen har slått til for fullt. Har sovet flere lurer på dagen denne helgen. Tror jeg har fått meg en urinveisinfeksjon også (har det ofte ellers også). Så skal til legen og lurte på å begynne om noen prosent sykemelding [emoji85]
 
Back
Topp