Hva mangler dere til baby?

Jeg mangler så å si alt... [emoji32] Det er jo ti år siden jeg fikk barn sist, og både jeg og mannen min har solgt unna / gitt bort alt av babyutstyr. Men har litt klær da (til gutt), og håper å arve en del. [emoji6] Men vogn og seng vil jeg kjøpe nytt.
Samme her. 7 år siden sist og har kvittet oss med alt
 
Vi mangler vogn, bilstol, vippestol, ergobaby, newbornsete til tripp trapp og klær dersom det blir jente.
 
Min egen har jeg hørt. Den er jeg ikke i tvil om [emoji14] hehe
Er annerledes når jeg ikke er gravid og. Men det er mye svakere enn min egen og mye raskere. Ganske sikker på den ene siden, for det kjenner jeg igjen fra de to andre gangene. Hørte veldig tidlig da og. Den andre siden er mer diffus, så sikkert bare innbilning ;)
Men greit med en ul for å bekrefte at det bare er en. To betyr dobbelt bekymring ++. Kan bli litt mye for hodet
Enig i det. Holder med en om gangen.

Vi kjøpte vår brukt, så nå blir det nytt [emoji1] kjøpe omtrent alt brukt når gutten kom, eneste nye da var lekegrind, ellers alt brukt [emoji4]
Er bra det går an å kjøpe brukt og, tenker vi kommer til å gjøre det denne ganga. Ikke madrass da.

Vi har det meste, men hvis det blir en gutt så blir vi nok å kjøpe en del gutteklær.
Vi må kjøpe vognbag da vi kjøpte ny vogn til litja i mai som bare var med sittedel. Må nok også kjøpe ny seng, ny matte til stellebordet og søskenvogn.
Litt av hvert å ordne seg da :) gøy det da

Ja, det blir stas! Da jeg fikk gutt nr to for ti år siden, brukte jeg vogna til broren som ble født ti år før det igjen. [emoji28] Så nå unner jeg meg en ny, fin vogn. Jeg er trilleentusiast, så den vet jeg blir mye brukt. Og så vurderer jeg en sånn:
8ed94c463931aadd9ae7244f66fd0660.png


Var så søt, og vi har litt lite soverom, men denne passet fint mellom veggen og senga vår[emoji7]
Ny vogn kan du kjøpe da ja! Har lyst på ny vogn selv, men må nok bruke denne litt til. Bedside crib ville ikke mini sove i, vi lånte en. Men genial hvis de først sover der.

Ha ha.... hadde jo ikke planlagt nr 3, så vi har gitt bort/solgt alt
Blir storshopping på dere da!

For det første må vi ha ny bil :hilarious: Ellers trenger vi ny sprinkelseng siden mini fortsatt bruker sin, søskenvogn, tror det blir en typ søskentrille vi kan feste bilstol på siden den sjelden kommer til å bli brukt i ulendt terreng. Hvis det blir jente kommer vi til å kjøpe litt jenteklær, men om det blir enda en gutt har vi alt av klær og mere til :p Så har jeg lyst på elektrisk vippestol siden forrige var avhengig av å ligge oppå meg eller være konstant i bevegelse i stol eller vogn.. Vogna står her i stua så om neste baby blir litt flinkere til å ligge alene så sover han i den inne eller ute :)
Vil og strikke myye når strikkelysten forhåpentligvis kommer tilbake snart! Planlagt hentesett, teppe og alle mulige andre plagg :)
Ny bil ja, det er jo kjøpet sitt :) sånn elektrisk vippestol skulle vi og hatt. Og der sa du noe, ei ekstra vogn til soving er ikke dumt, vi bor i 2. etg og jeg ser for meg at baby kan sove på verandaen noen lurer. Vi kan jo lage oss en strikketråd etterhvert?

Søskenvogn, siden det bare blir 20 mnd i mellom.. ny seng, ny vognpose og mest trolig ny bilstol Uten om det har vi vell alt, om det blir jente trenger vi vell ingenting
Jeg har sett litt på Bugaboo Donkey, men har ikke bestemt meg enda. Må nok snakke litt med dem i butikken, pros & cons [emoji87]
Kos med søskenvogn da! Mini her kunne nok tenkt seg det men han er litt for stor ;) Syns Donkey ser fin ut. Har Cameleon og veldig fornøyd med den.
 
Vi mangler vogn, bilstol, vippestol, ergobaby, newbornsete til tripp trapp og klær dersom det blir jente.
Litt på handlelista der og ja...trenger også klær om det blir jente-eller, trenger og trenger-har mest nøytralt fra før. Har lyst på er det vel ;)
 
Madrass og dyne kjøpte vi nytt ja [emoji4] har de fra gutten så tenker å sende de på rens og bruke opp på nytt [emoji4]
Det er smart ja! Dynene kan en vel bare vaske? Lurt å rense madrass. Vi solgte hele rukla da han fikk stor seng, så blir vel å kjøpe brukt seng og ny madrass tenker jeg. Har alt av dyner og sånn liggende.
 
Har ganske mye, men mangler seng, madrass og bagvogn. Det er hva jeg kommer på nå i første omgang. Skulle nok hatt litt nye bodyer og strømpebukser, men det kan vi jo ønske oss.
 
Det er smart ja! Dynene kan en vel bare vaske? Lurt å rense madrass. Vi solgte hele rukla da han fikk stor seng, så blir vel å kjøpe brukt seng og ny madrass tenker jeg. Har alt av dyner og sånn liggende.
Er dundyne og har ikke tørketrommel, så tenkte at de kunne gjøre det denne gangen [emoji4] har alt liggende i garasjen, så blir artig den gangen de skal taes fram igjen [emoji4] må bare finne ny plass å bo først [emoji16] leier bare leilighet med 2 soverom [emoji85]
 
venter min første vel og merke, og vi mangler også ganske riktig ALT! blir skremt når jeg ser på alt vi trenger og ser hva alt koster. det er himla dyrt med vogn, seng og madrass, bilsete og base, voksiposer, vugge ++++
vi kommer til å kjøpe mye brukt i hvertfall ;)
 
Vi mangler alt unntatt baggen til vogna som vi haiet på tilbud. Jeg og mannen er utstyrsfantaster men skal prøve å begrense oss til å bare kjøpe det man "må ha. Foreløpig har vi tenkt på seng, stellematte, vogn, bæresele av noe slag, bilstol, babycall samt naturlig tilbehør til disse tingene og litt klær i de minste str.

Hva annet MÅ man ha? Dere som har erfaring?
 
venter min første vel og merke, og vi mangler også ganske riktig ALT! blir skremt når jeg ser på alt vi trenger og ser hva alt koster. det er himla dyrt med vogn, seng og madrass, bilsete og base, voksiposer, vugge ++++
vi kommer til å kjøpe mye brukt i hvertfall ;)
Hehe dyrt å få barn :p Men du får mye fint på ikea da! Kjøpte sprinkelseng, madrass og stellebord der og det kom vel på 2000 til sammen (De har billigere varianter og), voksipose kjøpte jeg på 50% men har aldri tatt den utav emballasjen fordi vi bare brukte dyne og teppe :) Vogna kjøpte vi brukt til 2500 så sparte 8-10000 der og ;) Eneste plassen jeg ikke ville spart på pengene var på bilstol :)
 
Vi mangler alt unntatt baggen til vogna som vi haiet på tilbud. Jeg og mannen er utstyrsfantaster men skal prøve å begrense oss til å bare kjøpe det man "må ha. Foreløpig har vi tenkt på seng, stellematte, vogn, bæresele av noe slag, bilstol, babycall samt naturlig tilbehør til disse tingene og litt klær i de minste str.

Hva annet MÅ man ha? Dere som har erfaring?
Brystpumpe er kjekt å ha om du skal være borte noen timer, eller om du får mye spreng i starten :) Veldig fornøyd med ergobaby 360 bæreselen, og babycallen kjøpte vi til 2-300kr på Clas ohlson, funker helt supert :D
 
Hehe dyrt å få barn :p Men du får mye fint på ikea da! Kjøpte sprinkelseng, madrass og stellebord der og det kom vel på 2000 til sammen (De har billigere varianter og), voksipose kjøpte jeg på 50% men har aldri tatt den utav emballasjen fordi vi bare brukte dyne og teppe :) Vogna kjøpte vi brukt til 2500 så sparte 8-10000 der og ;) Eneste plassen jeg ikke ville spart på pengene var på bilstol :)

ja vi kommer ikke til å kjøpe det dyreste av det dyre og ikea har mye fint :)
nei bilstolen skal kjøpes ny :)
 
Jeg mangler absolutt alt! Er gravid for første gang. Det eneste jeg har er babyteppe som jeg har strikket selv. :)
 
Har ganske mye, men mangler seng, madrass og bagvogn. Det er hva jeg kommer på nå i første omgang. Skulle nok hatt litt nye bodyer og strømpebukser, men det kan vi jo ønske oss.
Mye som kan kjøpes brukt, og klær får en som regel en del av uansett da.

venter min første vel og merke, og vi mangler også ganske riktig ALT! blir skremt når jeg ser på alt vi trenger og ser hva alt koster. det er himla dyrt med vogn, seng og madrass, bilsete og base, voksiposer, vugge ++++
vi kommer til å kjøpe mye brukt i hvertfall ;)
Er jo mye en ikke trenger også...bilsete, vogn, stelleplass, seng/vugge og bleier og litt klær/teppe kommer en langt med i starten. Men er godt å ha ting på plass da.

Jeg mangler absolutt alt! Er gravid for første gang. Det eneste jeg har er babyteppe som jeg har strikket selv. :)
Så koselig med teppe! En behøver jo ikke ha alt klart på forhånd.
 
Mangler seng.
bilstol til storebror da lille arver den,
og en ny Babycall.
Skal låne søskenvogn fra ei venninne. Ellers får jeg se ang kjønn om det blir arving fra storebror eller om det blir shopping til jente denne gangen. Tror jeg har det meste fra storebror som bare er 7mnd:p

Tror vi venter med oppussing av barnerom til neste sommer. Så da kjøper vi kommode og Div da.
 
Har seng, thats it[emoji14]
 
Back
Topp