Hva mangler dere til baby?

snippsnappsnuppa

Gift med forumet
Himmelbarn
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
Da tenker jeg først og fremst på dere som har barn fra før, men hører gjerne om hva de førstegangsfødende har tenkt å handle, eller har skaffet allerede :)

Vi har det meste, men solgte seng og stellebord (fra Stokke, tok så mye plass) og trenger også en kurv/vugge/et eller annet til å ha i stua. Fornuften sier bare bruk vognbagen, men babyen blir jo fort for stor for denne.

Ellers trenger vi ny babycall da eldstemann lekte med den og knakk antennen ;) og har lyst på ny vognpose fordi glidelåsen er røket på den gamle (kan sikkert fikses men...), gjerne dunposen fra 66 North (fra Island).

Til vogna har vi alt, men lurer på om det er smart med et ståbrett til storebror, og muligens sånne klyper til å henge handleposen i.

Skal også strikke et hentesett, ei lita jakke og et tynt teppe, foreløpig.

Hva med dere andre, har dere tenkt så langt enda?
 
Vi har mye fra førstemann, men vi trenger noe til denne også :) må ha seng, søskenvogn, mulig ny sovepose i vognen ? Ellers bare småting vil jeg tro :)
 
Her har vi alt egentlig. Tente jeg skulle strikke hentesett og en ullpose (istedenfor pledd). Også må jeg nok ha meg en ny matte til stellebordet og kanskje et nytt lammeskinn til vogna.
Har søskenvogn, som vi kjøpte da vi ventet lillebror og dobbelt opp med sprinkelsenger [emoji14]
Har ikke begynt å planlegge så mye enda, siden jeg ikke klarer å glede meg over det enda.

"Frykten" min nå er jo at der er to inni magen...sikkert bare min redsel for det, men syns jo jeg hørte hjerteslag med doppleren på begge sider. Håper jeg tar feil...
 
Har det meste fra før, men vil kjøpe ny vogn og vippestol [emoji4] tok vare på alt etter gutten. Har blitt oppbevart i garasjen i 4 år [emoji4]
 
Vi har nok det aller meste. Må kjøpe en bilstolbase til. Og så må vi vel ha en vognpose til. Om det blir en jente så må jeg gå bananas i den rosa klesavdelingen! [emoji23]
 
Jeg mangler så å si alt... [emoji32] Det er jo ti år siden jeg fikk barn sist, og både jeg og mannen min har solgt unna / gitt bort alt av babyutstyr. Men har litt klær da (til gutt), og håper å arve en del. [emoji6] Men vogn og seng vil jeg kjøpe nytt.
 
Har vogge, babycall og en vinter-vognpose. Og en snever garderobe i et par, tre størrelser.

Hadde ikke tenkt å handle før etter jul - og nå vet jeg ikke om det blir i det hele tatt. Får vente og se :)
 
Her har vi alt egentlig. Tente jeg skulle strikke hentesett og en ullpose (istedenfor pledd). Også må jeg nok ha meg en ny matte til stellebordet og kanskje et nytt lammeskinn til vogna.
Har søskenvogn, som vi kjøpte da vi ventet lillebror og dobbelt opp med sprinkelsenger [emoji14]
Har ikke begynt å planlegge så mye enda, siden jeg ikke klarer å glede meg over det enda.

"Frykten" min nå er jo at der er to inni magen...sikkert bare min redsel for det, men syns jo jeg hørte hjerteslag med doppleren på begge sider. Håper jeg tar feil...
Du har det meste på plass da. Koselig med ullpose! Deler den frykten, er ikke klar for to på en gang. Sannsynligvis har du hørt dine egne da, men en vet jo aldri :)
 
Har det meste fra før, men vil kjøpe ny vogn og vippestol [emoji4] tok vare på alt etter gutten. Har blitt oppbevart i garasjen i 4 år [emoji4]
Da er det kjekt med litt nytt. Vippestol ja, vår er sliten men den gjør jobben til ett barn til tenker jeg.
 
Jeg mangler så å si alt... [emoji32] Det er jo ti år siden jeg fikk barn sist, og både jeg og mannen min har solgt unna / gitt bort alt av babyutstyr. Men har litt klær da (til gutt), og håper å arve en del. [emoji6] Men vogn og seng vil jeg kjøpe nytt.
Ofte får en jo mye klær underveis, særlig hvis mange vil bli kvitt litt. Litt gøy med ny vogn og seng da?
 
Har vogge, babycall og en vinter-vognpose. Og en snever garderobe i et par, tre størrelser.

Hadde ikke tenkt å handle før etter jul - og nå vet jeg ikke om det blir i det hele tatt. Får vente og se :)
Uff, mistenker du at du mister? Har heller ikke tenkt å handle noe særlig før etter OUL iallefall, men strikkinga begynner jeg på. Erfaringsmessig blir det ikke mye overskudd til det på slutten.
 
Du har det meste på plass da. Koselig med ullpose! Deler den frykten, er ikke klar for to på en gang. Sannsynligvis har du hørt dine egne da, men en vet jo aldri :)
Min egen har jeg hørt. Den er jeg ikke i tvil om [emoji14] hehe
Er annerledes når jeg ikke er gravid og. Men det er mye svakere enn min egen og mye raskere. Ganske sikker på den ene siden, for det kjenner jeg igjen fra de to andre gangene. Hørte veldig tidlig da og. Den andre siden er mer diffus, så sikkert bare innbilning ;)
Men greit med en ul for å bekrefte at det bare er en. To betyr dobbelt bekymring ++. Kan bli litt mye for hodet
 
Da er det kjekt med litt nytt. Vippestol ja, vår er sliten men den gjør jobben til ett barn til tenker jeg.
Vi kjøpte vår brukt, så nå blir det nytt [emoji1] kjøpe omtrent alt brukt når gutten kom, eneste nye da var lekegrind, ellers alt brukt [emoji4]
 
Vi har det meste, men hvis det blir en gutt så blir vi nok å kjøpe en del gutteklær.
Vi må kjøpe vognbag da vi kjøpte ny vogn til litja i mai som bare var med sittedel. Må nok også kjøpe ny seng, ny matte til stellebordet og søskenvogn.
 
Ofte får en jo mye klær underveis, særlig hvis mange vil bli kvitt litt. Litt gøy med ny vogn og seng da?

Ja, det blir stas! Da jeg fikk gutt nr to for ti år siden, brukte jeg vogna til broren som ble født ti år før det igjen. [emoji28] Så nå unner jeg meg en ny, fin vogn. Jeg er trilleentusiast, så den vet jeg blir mye brukt. Og så vurderer jeg en sånn:
8ed94c463931aadd9ae7244f66fd0660.png


Var så søt, og vi har litt lite soverom, men denne passet fint mellom veggen og senga vår[emoji7]
 
Da tenker jeg først og fremst på dere som har barn fra før, men hører gjerne om hva de førstegangsfødende har tenkt å handle, eller har skaffet allerede :)

Vi har det meste, men solgte seng og stellebord (fra Stokke, tok så mye plass) og trenger også en kurv/vugge/et eller annet til å ha i stua. Fornuften sier bare bruk vognbagen, men babyen blir jo fort for stor for denne.

Ellers trenger vi ny babycall da eldstemann lekte med den og knakk antennen ;) og har lyst på ny vognpose fordi glidelåsen er røket på den gamle (kan sikkert fikses men...), gjerne dunposen fra 66 North (fra Island).

Til vogna har vi alt, men lurer på om det er smart med et ståbrett til storebror, og muligens sånne klyper til å henge handleposen i.

Skal også strikke et hentesett, ei lita jakke og et tynt teppe, foreløpig.

Hva med dere andre, har dere tenkt så langt enda?
Ha ha.... hadde jo ikke planlagt nr 3, så vi har gitt bort/solgt alt
 
For det første må vi ha ny bil :hilarious: Ellers trenger vi ny sprinkelseng siden mini fortsatt bruker sin, søskenvogn, tror det blir en typ søskentrille vi kan feste bilstol på siden den sjelden kommer til å bli brukt i ulendt terreng. Hvis det blir jente kommer vi til å kjøpe litt jenteklær, men om det blir enda en gutt har vi alt av klær og mere til :p Så har jeg lyst på elektrisk vippestol siden forrige var avhengig av å ligge oppå meg eller være konstant i bevegelse i stol eller vogn.. Vogna står her i stua så om neste baby blir litt flinkere til å ligge alene så sover han i den inne eller ute :)

Vil og strikke myye når strikkelysten forhåpentligvis kommer tilbake snart! Planlagt hentesett, teppe og alle mulige andre plagg :)
 
Søskenvogn, siden det bare blir 20 mnd i mellom.. ny seng, ny vognpose og mest trolig ny bilstol Uten om det har vi vell alt, om det blir jente trenger vi vell ingenting
 
Back
Topp