Noen som har fått beskjed om avvik?

LilleSjøstjerne

Forelsket i forumet
Er det noen her som har fått beskjed om avvik? Isåfall på hva og hva gjør dere videre? Vi skal ta NIPT i Sverige til uken, gruer meg til svaret, men må vite

Sender deg en klem og håper på det beste :Heartred

Hei
Jeg kommer opprinnelig ikke fra Norge og der hvor jeg kommer fra tilbys til alle gravide gratis undersøkelse rund uke 11-13. Nakkefold +blodprøve kalles for Oscar undersøkelse.
Siden nå er jeg i Norge og her tilbys ikke sånne ting gjorde jeg når jeg var på ferie i mitt hjemland den samme undersøkelsen som du planlegger. Der heter det Panorama (når man har kun ett barn i magen) og Harmony (når man venter tvillinger)
Jeg angrer ikke at jeg gjorde testen. Klarte å komme mer avslappet til oul.
Lykke til håper det går bra med dere

Ja, avvik på neseben :/ engstelig og blir fint å få svar

Da håper jeg svaret kommer raskt, forstår godt engstelsen ❤️❤️ Vi fikk beskjed om avvik sist, men det viste seg ikke å være kromosomfeil, så vi behøvde ikke å forholde oss til å skulle ta et valg, men jeg husker det var uendelig lange dager frem til vi fikk svar.
Håper på det beste for dere ❤️

Ja, avvik på neseben :/ engstelig og blir fint å få svar

Tenker på deg......og føler med deg i denne tiden.

Ville bare komme med en liten oppmuntring.
Ei i familien ble gravid og fikk konstatert et avvik på tidlig ul, som viste seg senere ikke var det likevel. Hun bærer på et friskt barn.

Det er store normalvariasjoner, så det KAN jo hende at alt er bra. Skjønner likevel at du engster deg.
Håper du får gode svar. Det er absolutt mulig det :Heartbigred

Masse lykkestøv sendes din veg.

Tenker på deg......og føler med deg i denne tiden.

Ville bare komme med en liten oppmuntring.
Ei i familien ble gravid og fikk konstatert et avvik på tidlig ul, som viste seg senere ikke var det likevel. Hun bærer på et friskt barn.

Det er store normalvariasjoner, så det KAN jo hende at alt er bra. Skjønner likevel at du engster deg.
Håper du får gode svar. Det er absolutt mulig det :Heartbigred

Masse lykkestøv sendes din veg.

Ja, fint å høre gode historier ❤️ Prøver å klamre oss til håpet. Vi har for noen år siden opplevd å miste ett friskt barn dagen etter fødsel, så vi ble mildt sagt sjokkerte og tenkte at det umulig kunne skje, kan man virkelig få alt. Prøver å være positiv, men kjenner uroen inni meg bygger seg opp

Ja, fint å høre gode historier ❤️ Prøver å klamre oss til håpet. Vi har for noen år siden opplevd å miste ett friskt barn dagen etter fødsel, så vi ble mildt sagt sjokkerte og tenkte at det umulig kunne skje, kan man virkelig få alt. Prøver å være positiv, men kjenner uroen inni meg bygger seg opp

Uff, det er helt hjerterått!!! Ser dere er flere englemammaer her.....Det å miste et barn er det utenkelige, de umistelige små som man har båret frem.
Måtte lykken virkelig stå dere bi og krysser fingrene for at alt går bra denne gangen.

Beste ønsker.

Hei.

Jeg lurte på hvordan det går med deg?

Har tenkt på deg :Heartred

Venter fremdeles på NIPT, men etter blodprøvene fra riksen var analysert som en del av duotesten så bedret prognosene seg noe, tror jeg får svar i dag eller i morgen, og det er jo bare de svarene som er helt sikre :)

Ja, måtte alt gå bra denne gangen :Heartred.

Det har sikkert ikke vært noe lett for deg denne tiden.....
Ventetiden og usikkerheten er veldig tung. Det vet jeg godt etter å ha vært ufrivillig barnløs i mange år.

Krysser alt jeg har for deg, din mann og den lille.

Back
Topp