Fregnefantens vei til å bli mamma

Fregnefanten

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Sommerfuglene
Etter noen tøffe måneder med mange opp- og nedturer ser det ut som at vi endelig har klart det! [emoji173][emoji173]
Hadde null testetrang frem til 11 dpo, hadde en rolig følelse i kroppen som er vanskelig å beskrive.
Etter en svak positiv test 11dpo kom testetøsa frem igjen [emoji85] men fy flate, så gøy det er med to fine streker som lyser mot en!! [emoji7]

Testene jeg har tatt siden 11dpo:
a2c22f41ed3b5cc8062dc1bb3c499bba.jpg


Er så spent på om jeg får cbd-testene jeg har bestilt i morgen, håper den viser 2-3 denne uken! [emoji4]
 
Idag er jeg 4+0 og 18 dpo [emoji4]

Føler meg en god del tryggere denne gangen som gravid enn jeg har gjort før, og det er kun pga fin stigning på testene. Men føler meg ikke helt trygg enda, så har legetime i morgen for å ta blodprøve og følge med stigning enda mer nøyaktig. Gleder meg veldig til å få bekreftet graviditeten hos legen også! [emoji4]
Bare én uke igjen før jeg kommer forbi grensen for kjemisk! [emoji3]
Det jeg gleder meg mest til foreløpig er å komme godt forbi 7+4 og fortsatt være gravid. Det var den dagen jeg mistet første gangen, og jeg var absolutt ikke forberedt på hvor vanskelig det skulle være å miste..
Krysser det jeg kan for at dette blir spiren vi får møte! [emoji173]
 
Idag er jeg 4+0 og 18 dpo [emoji4]

Føler meg en god del tryggere denne gangen som gravid enn jeg har gjort før, og det er kun pga fin stigning på testene. Men føler meg ikke helt trygg enda, så har legetime i morgen for å ta blodprøve og følge med stigning enda mer nøyaktig. Gleder meg veldig til å få bekreftet graviditeten hos legen også! [emoji4]
Bare én uke igjen før jeg kommer forbi grensen for kjemisk! [emoji3]
Det jeg gleder meg mest til foreløpig er å komme godt forbi 7+4 og fortsatt være gravid. Det var den dagen jeg mistet første gangen, og jeg var absolutt ikke forberedt på hvor vanskelig det skulle være å miste..
Krysser det jeg kan for at dette blir spiren vi får møte! [emoji173]

Gratulere så mye og godt å få stigning på testene [emoji16] vet akkurat hvordan du har det, mistet min første i uke 6 i 2012 , og husker fremdeles hvor tungt det var. Men blitt godt å dra til legen å følge med verdiene der og [emoji4] gleder meg til å følge deg videre i ferden [emoji173]
 
Gratulere så mye og godt å få stigning på testene [emoji16] vet akkurat hvordan du har det, mistet min første i uke 6 i 2012 , og husker fremdeles hvor tungt det var. Men blitt godt å dra til legen å følge med verdiene der og [emoji4] gleder meg til å følge deg videre i ferden [emoji173]
Så leit å høre du mistet også [emoji173][emoji173]

Skal bli veldig deilig å få god oppfølging av både fastlege og fertilitetsklinikken. Fikk brev fra de i går med plan for utredning for habituell abort, men heldigvis kan jeg ringe med den gledelige nyheten om at vi heller vil takke ja til den fantastiske oppføringen de tilbyr [emoji7][emoji173]
 
4+1 idag og har min første legetime om noen timer [emoji4]
I natt har jeg sovet utrolig dårlig, har våknet mange ganger og lagt og vridd meg.. [emoji85] har en del strekk og stikk i livmoren på morgenkvisten, men ellers ingen spesielle symptomer. Kanskje antydning til kvalme, men da kjenner jeg godt etter.
Syns det er litt skummelt med fraværende symptomer.. Altså, jeg priser meg selv heldig om jeg slipper samme kvalmen, bli bilsyk, svimmelhet og ekstreme følelser jeg hadde før SA i april! Men samtidig så tror jeg at jeg hadde følt meg litt tryggere om jeg hadde følt meg mer gravid.

Håper legetimen hjelper litt idag, kanskje jeg blir betrygget av å få det bekreftet fra helsepersonell [emoji4] skal også fortelle en venninne om graviditeten etter legetimen, det gleder jeg meg veldig til! Hun har vært en utrolig god støtte gjennom SAen og alle de kjemiske, så skal bli godt å endelig kunne komme med gode nyheter [emoji7]
 
Fikk innkalling til tul allerede på mandag [emoji3] snakket med de på fertilitetsklinikken ang oppfølging, og ikke 10 min etterpå ringte de meg opp igjen med en time [emoji4] er veldig positivt overrasket over hvor kjapt de har ordnet for oss [emoji173]
 
For en bra dag! [emoji3] selvom jeg er supertrøtt og småuggen så ble dagen fantastisk. Helt utrolig herlig å få bekreftet graviditeten hos legen, få kjapt time til tul og ha fortalt en venninne om graviditeten [emoji3] begynner litt og litt å gå opp for meg at vi faktisk venter barn, men det er fortsatt veldig surrealistisk, og jeg klarer ikke helt bekjempe frykten for at det skal gå galt nok en gang. Det skal nevnes at frykten sitter løsere og løsere da, og det føles veldig godt! [emoji4]

Har begynt litt å planlegge hvordan vi skal fortelle nyheten til familien og når vi skal fortelle det [emoji4] har et ørlite håp om å se et bankende hjerte på tul på mandag, men vet at det er altfor tidlig til at det skal være mulig. Noen som har vært på tul så tidlig som uke 4 - uke 5?
 
Blæh, var så sikker på at jeg ville få 3+ på cbd, men neida... den virket ikke! :(
Tok en cb+ først for å sjekke, og den ble slik:
11c73f627fddf84068d673d5a60cb964.jpg

Og så fikk jeg dette på cbd:
f605d1a5e6fa0b9ab012914ffd97d7fd.jpg

Men stripsene inni testen er jo forholdsvis sterke, utenom den tredje som indikerer hvor mange uker man er på vei [emoji85]

Noen formening?
 
Blæh, var så sikker på at jeg ville få 3+ på cbd, men neida... den virket ikke! :(
Tok en cb+ først for å sjekke, og den ble slik:
11c73f627fddf84068d673d5a60cb964.jpg

Og så fikk jeg dette på cbd:
f605d1a5e6fa0b9ab012914ffd97d7fd.jpg

Men stripsene inni testen er jo forholdsvis sterke, utenom den tredje som indikerer hvor mange uker man er på vei [emoji85]

Noen formening?
Jeg fikk også feilmelding på den ene digitale jeg tok, men vet ikke hva jeg gjorde feil :p jeg sendte mail til nettsiden jeg kjøpte fra, og fikk refundert pengene :eek:
 
Jeg fikk også feilmelding på den ene digitale jeg tok, men vet ikke hva jeg gjorde feil [emoji14] jeg sendte mail til nettsiden jeg kjøpte fra, og fikk refundert pengene :eek:
Oi! Går det an altså?? [emoji3] kanskje jeg skal prøve det, for jeg brukte testen akkurat på samme måte som jeg har gjort tidligere [emoji12] tusen takk for tips! [emoji4]
 
Oi! Går det an altså?? [emoji3] kanskje jeg skal prøve det, for jeg brukte testen akkurat på samme måte som jeg har gjort tidligere [emoji12] tusen takk for tips! [emoji4]
Verdt et forsøk hvertfall, de er jo ikke såå billige :p og så surt at man får det resultatet når man er så spent, jeg ble hvertfall rimelig frustrert :hilarious: (jeg hadde bestilt en pk som inneholdt en digital og en pluss. Cb pluss fungerte fint, fikk likevel igjen pengene for hele pakken. God kundeservice vil jeg si ;))
 
Verdt et forsøk hvertfall, de er jo ikke såå billige [emoji14] og så surt at man får det resultatet når man er så spent, jeg ble hvertfall rimelig frustrert :hilarious: (jeg hadde bestilt en pk som inneholdt en digital og en pluss. Cb pluss fungerte fint, fikk likevel igjen pengene for hele pakken. God kundeservice vil jeg si ;))
Ja, det var flott kundeservice! [emoji4]
Hvor bestilte du fra?

Jeg har sendt mail til kundeservice nå, så får jeg vente i spenning litt til [emoji12] kjøpte en 2pak med digitale tester hvor den første fungerte fint fra billige-tester.
 
Ja, det var flott kundeservice! [emoji4]
Hvor bestilte du fra?

Jeg har sendt mail til kundeservice nå, så får jeg vente i spenning litt til [emoji12] kjøpte en 2pak med digitale tester hvor den første fungerte fint fra billige-tester.
Nordic-feel.no. Googlet etter tester, og det hadde de en pk som inneholdt en digital og en pluss til 155kr. Og hvis man bestilte for over 150 var frakta gratis ;)
 
Nordic-feel.no. Googlet etter tester, og det hadde de en pk som inneholdt en digital og en pluss til 155kr. Og hvis man bestilte for over 150 var frakta gratis ;)
Høres ut som en side jeg kommer til å bestille fra hvis vi skal ha flere barn [emoji6]
 
4+2 og bare 3 dager igjen til tul [emoji4]

I går begynte jeg å bli hormonell, og kjenner at det kommer til å følge meg en stund [emoji85] gråter veldig lett, men klarer sånn noenlunde å la være å eksplodere for ingenting, det er vanskelig! [emoji38]
Ellers er jeg fortsatt helt satt ut av at jeg endelig har fått skikkelige positive tester; klarer ikke helt tro det, gleder meg, gruer meg ørlite grann, er kjempeglad og gleder meg til å treffe vidunderet vårt [emoji7]
Har heldigvis en del måneder igjen på å forberede meg og klargjøre oss for en liten skatt [emoji173] er veldig glad for at noe av det første jeg gjorde etter at vi flyttet inn i huset vårt var å male det som skal bli barnerommet [emoji4] så det står klart til møbler, utstyr og baby [emoji7]
 
4+5 og snart tul [emoji173]

Er så spent på hva vi får se idag! Håper alt står bra til med lille, men er rimelig sikker på at vi ikke får se så mye enda. Har hvertfall begynt å få symptomer på graviditet nå, det er jeg veldig glad for [emoji4]
 
Back
Topp