Hva strikker dere på nå?

LilleBee

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Jeg er snart ferdig med jakken til hentesettet og da er det buksen som står for tur... :)

Hva strikker dere på? :D
 
Svarer deg her også jeg:) Snart ferdig med babytøfler fra boka "Myk start". Har lyst til å strikke en jakke, lue og bukse etter det. Noen som har strikket "Hentesettet" fra Ministrikk og vet om oppskriften er ok for en nybegynner? Har sååå lyst på det, men er redd det blir for vanskelig :wacky:
 
Nettopp ferdig med Faunadrakt fra Paelas. Holder på med Hjem jakken fra Lene Holme Samsøe, ferdig med ermene og begynte med bolen idag [emoji846]
 
Svarer deg her også jeg:) Snart ferdig med babytøfler fra boka "Myk start". Har lyst til å strikke en jakke, lue og bukse etter det. Noen som har strikket "Hentesettet" fra Ministrikk og vet om oppskriften er ok for en nybegynner? Har sååå lyst på det, men er redd det blir for vanskelig :wacky:

Link? :)
 
aee4115d7bcae16fbd7d06e8a0d11d6c.jpg


Ferdig med lua!
 
Skulle ønske eg kunne strikke litt mer kompliserte ting, og ikke minst lese oppskrifter, men holder meg foreløpig til strikking av ull pledd [emoji4][emoji1303]
 
Skulle ønske eg kunne strikke litt mer kompliserte ting, og ikke minst lese oppskrifter, men holder meg foreløpig til strikking av ull pledd [emoji4][emoji1303]

TIps til å lese oppskrifter : les KUN EN linje av gangen... Begynn med å legge opp... og så ta det en og en linje derfra.. ;)
 
TIps til å lese oppskrifter : les KUN EN linje av gangen... Begynn med å legge opp... og så ta det en og en linje derfra.. ;)

Skal prøve på det når eg e ferdig med pleddet [emoji1303][emoji3] Takk for tips.
 
https://ministrikk.no/products/hentesettet

Liiiitt dumt med shorts da mtp januarbaby og at tempen her gjerne er under -20 på den tiden, men tenkte å strikke i typ bruke etter dåpen størrelse :D

Tenker den shortsen kan være fin inne med strømpebukse under, ikke for varm å ha på under amming/ når de ligger tett inntil. Men til utendørs bruk er den sikkert ikke så praktisk [emoji848][emoji847]
 
Svarer deg her også jeg:) Snart ferdig med babytøfler fra boka "Myk start". Har lyst til å strikke en jakke, lue og bukse etter det. Noen som har strikket "Hentesettet" fra Ministrikk og vet om oppskriften er ok for en nybegynner? Har sååå lyst på det, men er redd det blir for vanskelig :wacky:

Jeg tror den skal gå bra :) de flettene er ikke vanskelig å få til. Litt å tenke på underveis, men bare å lese ferdig ett avsnitt av gangen, og lage en liste underveis med det du må huske på samtidig.
Bare å spørre om du skulle lure på noe i oppskrifta :)
 
Jeg tror den skal gå bra :) de flettene er ikke vanskelig å få til. Litt å tenke på underveis, men bare å lese ferdig ett avsnitt av gangen, og lage en liste underveis med det du må huske på samtidig.
Bare å spørre om du skulle lure på noe i oppskrifta :)
Tror jeg må prøve meg på det! I verstefall får jeg sende det i posten til mamma for fullføring:rolleyes: Har jo lært meg å strikke av YouTube, så kan nok hente litt tips der og ;)
 
Tror jeg må prøve meg på det! I verstefall får jeg sende det i posten til mamma for fullføring:rolleyes: Har jo lært meg å strikke av YouTube, så kan nok hente litt tips der og ;)

Ja, bare å begynne, motivasjon er det aller viktigste når jeg skal strikke noe.
Samme her, bruker garnstudio sine instruksjonsvideo til alt jeg ikke forstår.
 
32bdeb0c64182cdeba6d45a8664120eb.jpg

Ferdig med bukse og jakke(mangler knapper) og har strikket teppe og holder på med å strikke vognpose som jeg skal sy dyne i. Da blir det litt produksjon hvertfall selv om den store strikkelysten svikter litt for tiden [emoji6]
 
Jeg holder nå på med et sett med lue, skjerf, votter og sokker fra Myk Start. I går hentet jeg to Klompelompe bøker så en skal ikke se bort fra at det blir noe derfra når dette blir ferdig :happy:20170811_113108_HDR.jpg Som dere ser er jeg rimlig sikker på at det kommer en ny prins:Heartblue
 
Jeg skal begynne på en hvit jakke i dag. Den jeg strikket til hentesettet ble mer 3+ måneder... :p
 
Back
Topp