Ekstreme luftsmerter

Babysjuk92

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Septemberlykke 2021
Våknet nå i 5 tida og skulle på do, og fikk helt ekstreme luftsmerter i magen.... jeg måtte legge meg på gulvet i fosterstilling og slet skikkelig med å komme meg tilbake i senga. Det var så utrolig vondt og skremmende. Noen som har opplevd lignende? Evt. i tidligere svangerskap? Tips for å unngå gjentagelse?
 
Har det hver dag jeg [emoji30] gjør kjempe vondt! Har dessverre ingen tips men føler virkelig med deg[emoji173]️
 
Akkurat sånn hadde jeg det i første svangerskapet. Skikkelig skummelt,jeg var helt sikker på at det var noe galt. Legen sendte meg til gynekolog for tul som kunne fastslå at dette var liftsmerter. Jeg fikk beskjed om å kutte ut kullsyre, alt av kål og løk, brokkolig, bønner.... Og så skulle jeg begynne på en pille du får reseptfritt på apotek, den heter minifom. Jeg var forstoppet i tillegg,så da var sviskejuice en vidunderkur. Alt dette var hvertfall til stor jeg for meg hele første trimester[emoji4]
 
Her også! Ser på rådene ovenfor, og skjønner plutselig hvorfor... jeg er hekta på Farris (kullsyre), men det blir fryktelig vanskelig å stoppe med..!
 
Jeg hadde det de første 2 ukene. Kom av forstoppelse noe jeg aldri tidligere har hatt problemer med. Begynte med havregrøt til frokost og aktivia (yoghurt)/ biola. Nå er det helt fint:)
 
Ingen forstoppelse her foreløpig, men takk for utrolig gode råd!! Disse skal følges for dette var skummelt [emoji30]
 
Ingen forstoppelse her foreløpig, men takk for utrolig gode råd!! Disse skal følges for dette var skummelt [emoji30]
Luftsmerter er ikke til å tulle med. Høres ikke så ille ut,men fy så vondt det er. Håper det gir seg snart hos deg [emoji173]
 
Jeg må prøve sviskejuice, har fått så treg mage og i går gråt jeg mens jeg satt på do, det var så vondt!
Alt det rare som skjer, altså!
 
Pass på å ikke presse for mye når dere er på Do. Ekstra utsatt for hemorider i svangerskap!
 
Jeg må prøve sviskejuice, har fått så treg mage og i går gråt jeg mens jeg satt på do, det var så vondt!
Alt det rare som skjer, altså!
Det er helt merkelig hvordan kroppen kan reagere på svangerskapet. Sviskejuice hjalp for meg,hvertfall. Bare å lukle nesa å svelge det unna- fysjavmeg [emoji85]
 
Sniker fra desember. Jeg fikk dette første gang i forrige svangerskap, og etter fødsel slet jeg med det ca 1gang i mnd i rundt 10mnd. Så ga det seg. Men nå har jeg fått to "anfall" til siden jeg ble gravid i mars.
Det er grusomme smerter!

For min del må jeg få tatt paracet så fort jeg kjenner antydning til vondt i mellomgulvet, får en spesiell følelse som jeg kjenner igjen.
Så hjelper det som regel å bevege seg, gå med høye kneløft, evnt jogge med store bevegelser. I tillegg kan du gni magen. Legg knyttenevene på høyre side rundt under brystet, dra de tvers over til venstre, så nedover på venstre for så tvers over magen til høyre. (blir som en sirkel) :) Dette kan løsne på luften :)
 
Back
Topp