Vente med innkjøp

1zzyMarena

Elsker forumet
Marsboere 2020
Er det bare jeg som venter med de store innkjøpene? Føler alle snakker om barnevogner, bilseter osv. som de har kjøpt eller skal kjøpe. Jeg har ikke begynt å se enda. Har riktignok planer om en svensketur i mndskiftet august/september, men det er alt.

Venter litt vi også. Venter å ser hva vi får arve av fetteren til knøtte, skal visst få mye nyfødt-utstyr. Vogn ser vi litt på, men ikke bestemt oss :)

Jeg ventet til etter OUL men nå kommer vi ikke til å vente mer. Vogna bestilte vi tidlig fordi vi fikk beskjed om at det var 8-12 uker leveringstid men plutselig kom den etter 4 dager.

Har det meste nå, men med første kjøpte vi ikke ting før langt uti. Var kanskje i uke 25-26 først :)

Vi venter med store innkjøp til september/oktober. Har tittet på vogn da, og egentlig bestemt oss. Men venter med innkjøpene :)

Husker jeg bestilte vognen kjempe tidlig med 3 mann. For fikk beskjed om at emmaljunga stengte hele produksjonen i sommer månedene så kunne bli lang vente tid. Og glad jeg gjorde det. For tok 4-5 måneder før jeg fikk den.

Jeg venter til etter oul. Og mest mulig skal kjøpes brukt.

Vi har ikke gjort store innkjøp enda, bare klær egentlig [emoji5]
Men vi ser på vogner, er så vanskelig å bestemme seg. Senger, bilstoler, sengetøy, stellebord osv har vi ikke begynt å tenke på enda. Barnerommet er foreløpig stappfullt av ett annet prosjekt. Så der skjer det lite baby-relatert.

Vi har gjort noen små kjøp bare
.Eneste store tingen vi har kjøpt er bag til vogna, vi kjøper litt etterhvert som det er på salg :)

Første gang bestilte jeg vogna i uke 27 og kjøpte vel bilstol på salg et par uker før det. Klær og annet utstyr ble kjøpt litt etterhvert utover i tredje trimester, men mye ventet jeg til permisjonen med. Mye ble forsåvidt også kjøpt etter fødsel, spesielt ble det supplert mye klær etterhvert som vi så hva som trengtes.
Har tatt vare på alt etter storebror, så ikke veldig mye å handle denne gangen, men begynner vel å finne fram når høstmørket kommer.

Vi har kjøpt en del ting allerede. Jeg tenkte det var greit å kjøpe litt etter litt slik at man slipper alle de store utgiftene på en gang. Er jo faktisk ganske mye man trenger, så det blir jo en del penger av det. Også synes jeg jo det er såå gøy å handle ting til babyen, klarer ikke å la være, haha. :p

Vi ventet ei stund med første, og nå er det ikke så mye vi skal ha. Men blir å kjøpe utover høsten. Har bare kjøpt noen få klesplagg så langt. Barnerommet blir vi å stelle i stand gradvis etter ungen er født [emoji4] blir uansett inne på vårt rom det første halve året.

Har det overhode ikke travelt, men kikker litt på hva som finnes.
Fant plutselig en vogn til god pris, så den blir kjøpt denne uken. Ellers venter vi nok til salgstiden etter sommeren :)

Ei venninne skulle kvitte seg meg sprinkelsenga, så den hentet jeg [emoji4] og arvet en reisevogn forrige uke. Ellers venter jeg med resten! Planen er å bruke siste måneden på å gjøre klart, men må se an lysten, formen og alt annet som skjer ila desember. Desember blir rimelig avbalansert i år [emoji4]
Handler mye på salg, så kjøper når det dukker opp jeg. Har ikke hastverk. Mye kan gjøres når behovet melder seg! En nyfødt knert krever litt skift, en pupp og bilstol for hjemturen [emoji23] egentlig bare det. Alt annet kan handles når vi er hjemme!

Jeg har researcha en god del på nett hva jeg vil kjøpe inn. Så kjøper jeg når jeg ramler over et tilbud :) Fant vogna jeg skal ha til 20% idag så klinka til [emoji108]

Har sett på vogna som jeg har lyst på, brukt på Finn. Men den rasjonelle i meg sier at jeg skal vente til etter Ultralyd undersøkelsen. For å vite at alt er ok med lille.

Vi har vert å tittet, men ikke kjøpt noe. Bare litt klær. Må vente til barnerommet er bygd !

Greit å vite at jeg ikke er den eneste som tar det med ro. Begynte å bli litt stresset av alle andres innkjøp [emoji23]

Greit å vite at jeg ikke er den eneste som tar det med ro. Begynte å bli litt stresset av alle andres innkjøp [emoji23]

Jeg er typen som handler julegaver i oktober fordi jeg blir stressa av alt som ikke er gjort og av å spare alt til slutten. Derfor har jeg begynt i god tid. Tanken på å løpe rundt høygravid i julestria for å ordne ting er heller ikke veldig fristende og man vet jo ikke hvordan formen er etter hvert.

Back
Topp