Når stole på positiv test?

Desember spire ❤️

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Jeg er førstegangs gravid, og syns egentlig det er veldig vanskelig å tro på at jeg er gravid.
Allerede mandag fikk jeg svakt positiv med clearblue plus, to stk svake positive billigtester på tirsdag, positiv clerablue digital både onsdag og fredag. Så bør jo ikke være noe tvil egentlig [emoji85]

Men mest av alt er det kanskje bare frykten for at det skal gå til grunne som gjør at jeg ikke helt tør å glede meg helt enda. Når eller hvordan klare å falle til ro med graviditeten?
 
Gratulere ❤️
Det finnes vel ingen gode svar på hvordan falle til ro dessverre. Som førstegangs mamma lever man me hjertet på utsiden av kroppen, men det blir bedre etterhvært ❤️ Det er mange følelser, tanker og ja alt på en gang ❤️ Jeg klarte å finne litt ro i at det er ikke noe jeg kan gjøre til eller fra nå allikevel. Uten om å nyte å oppleve det som kommer i fremtiden ❤️ Lykke til
 
Jeg falt til ro etter tidlig ultralyd i uke 7-8, fikk se bankende hjerte, og fikk se at det faktisk var en liten spire der og at alt så bra ut :) ble egentlig ikke virkelig før det
 
Jeg er førstegangs gravid, og syns egentlig det er veldig vanskelig å tro på at jeg er gravid.
Allerede mandag fikk jeg svakt positiv med clearblue plus, to stk svake positive billigtester på tirsdag, positiv clerablue digital både onsdag og fredag. Så bør jo ikke være noe tvil egentlig [emoji85]

Men mest av alt er det kanskje bare frykten for at det skal gå til grunne som gjør at jeg ikke helt tør å glede meg helt enda. Når eller hvordan klare å falle til ro med graviditeten?
Hei.
Titter inn fra februar gruppa! Jeg er også gravid for første gang. Min første positive test så slik ut.

Måtte høre med noen andre som har vært gravide tidligere hva de tenkte. Jeg slet litt med og se streken helt i starten.
Nå, halvannen mnd senere (uten tul), så er jeg ikke i tvil :)
 

Vedlegg

  • IMG_7045.jpg
    IMG_7045.jpg
    320,2 KB · Visninger: 102
fe4b8deabba203e75133f7eee6a07ddf.jpg

Titter fra november, dette var min første positive test (om du ser streken) var ikke sikker, men tok testen siden jeg skulle til legen samme dag.
U der kan du se stigningen på testene :)
Var fortsatt ikke sikker, selv etter 2 blodprøver og mange tester
8051eeb8c5ba24a830513a0d494ad33a.png
 
Får bare satse på at spiren sitter til april, og er vell tross alt større sjanse for at dette går bra enn dårlig. [emoji4]
 
Jeg tenker litt som deg... Når kan man slå seg til ro??
Har flere vennepar som har mistet både en og to ganger. Men samtlige sitter med 1 og 2 barn i dag ;)

Velger å tro at dette går bra, for oss begge. Man skal jo ikke ta sorgene på forskudd :)

Synes tida går utrooolig sakte, og gleder meg til første lege/jordmortime. Skal prøve å vente med det til det har gått 8 + uker.

Skal man gå til lege eller jordmor forresten...?
Hvor lenge skal jeg vente med å bestille time?
 
Jeg tenker litt som deg... Når kan man slå seg til ro??
Har flere vennepar som har mistet både en og to ganger. Men samtlige sitter med 1 og 2 barn i dag ;)

Velger å tro at dette går bra, for oss begge. Man skal jo ikke ta sorgene på forskudd :)

Synes tida går utrooolig sakte, og gleder meg til første lege/jordmortime. Skal prøve å vente med det til det har gått 8 + uker.

Skal man gå til lege eller jordmor forresten...?
Hvor lenge skal jeg vente med å bestille time?

Litt godt å vite at flere tenker likt, men må nok som du sier, velge å tro at det går bra! [emoji4]

Jeg velger å gå til jordmor på helsestasjonen, men du kan nok velge som du selv føler for. Jeg har ringt til helsestasjonen i dag, de ønsker at man sier ifra tidlig. Så skal jordmødrene der ta kontakt med informasjon og time, ett sted mellom 8-12 uke.
 
Gratulerer med spiren! Sniker fra des/jan..jeg falt litt til ro etter tul 11+6 + da vi fikk høre hjerteslagene. Nå som jeg kjenner spark slapper vi helt av.
Lykke til med svangerskapet :)
 
Back
Topp