Hva har dere handlet?

Er 14+6 i dag og har foreløpig kjøpt mammabukse og shorts, en symbolsk body og strikketøy til den lille. Og så har vi bestilt barnevogn pga 25% rabatt :-) Har såå lyst til å ordne allerede nå men skal vente til etter oul 10.8. Da tror jeg mannen lar meg få lov til å slå meg løs også :D

Har kjøpt mamma-olabukse og mamma-capri til meg.. og så slo vi til på et Simo-vogn-tilbud... det er det så langt :)

Er 16+4..Barnevogn, vognpose og bbhugme-pute er handlet inn, i tillegg til noen bodyer i nøytrale farger. Kommer sikkert til å gå amok i butikkene etter oul, og når høst- og vinterklær kommer i butikkene[emoji2][emoji28][emoji7]

Vi har kjøpt vogn, vugge, bæresjal, vognpose og next2me-sengen. Alt på salg! Jeg har ikke kjøpt noe tøy, men har fått en strikket bukse og sokker. Kommer nok til å handle mer tøy etterpå oul, men bilstol etc kommer jeg til å vente med.

Jeg har handlet svangerskapsdagbok <3 Og måtte handle litt klær til lille. Handlet 3 bodyer, 1 bukse, luer og strømpebukser <3

Har bare kjøpt gravidklær:) flere bukser og topper.
Alt er så kjønnsdelt av klær så vi venter med det til babyen.

Har kjøpt vognpose og bilstol på salg. Skal forhåpentligvis en tur til Sverige og Danmark i august så blir nok sikkert en del shopping da. Skal på oul 1 august og håper vi får vite kjønn da [emoji4]

Ååå så spennende [emoji7] er det mye billigere i Sverige å handle?? Gjelder dette alt av utstyr og klær? [emoji5][emoji5]

Jeg har kun kjøpt meg ei mammabukse og garn til et par strikkeprosjekt. Jeg forsøker å få en oversikt over hva vi har, hva vi kan låne og hva vi må kjøpe. Satser på å ønske oss endel til jul, vi har jo alt vi trenger ellers. Begynner kanskje så smått med litt innkjøp i september. Så får vi spredd det litt utover.
Vi har bestemt oss for å vite kjønn denne gangen, så dersom det blir en gutt så blir det kanskje handlet litt blått [emoji4]
Og ja, jeg kjøpte et nytt strech laken fra Pottery Barn Kids da jeg testet positivt som jeg gav til mannen sammen med positiv test. Tenkte på en body eller bamse, men vi har jo så mye sånt etter de to eldste.

Skulle ønske jeg kunne strikke [emoji849][emoji23] men i familien så strikker ALLE, så er vell ikke veldig redd for å ikke få noe fint strikk [emoji7] men det hørtes ut som en veldig god plan! Om man får låne av venner og familie så er det gull verdt når det bare er snakk om en liten periode [emoji16][emoji1360] hvor har du kjøpt mammabukse, og har du allerede begynt å brukt den? [emoji5]

Har bare kjøpt gravidklær:) flere bukser og topper.
Alt er så kjønnsdelt av klær så vi venter med det til babyen.

Jeg er så enig! Jeg har forsøkt å finne noe tøy som er nøytralt - men da har jeg kun funnet hvite bodyer helt uten dekorasjoner. De synes jeg er litt kjedelig å kjøpe som første plagg, så jeg venter til oul med å handle tøy. Utrolig kjedelig at det finnes nesten bare rosa og blått. Jeg tenkte å ikke bruke så mye rosa eller blått fordi jeg synes det har tatt litt av med hvor "jentete" eller "guttete" barneklær er. I tillegg om man skulle få flere barn er det koselig å kunne arve kvalitetstøy av hverandre - men det er ikke så aktuelt hvis man får barn med ulikt kjønn sånn ståa er nå.

Vi har vel sånn smått begynt, kjøpt vugge, Svigers kjøpt bilstol, og mamma begynt å kjøpe nøytrale klær altså ungen har mer klær enn det jeg har [emoji23] samt kjøpt garn for å strikke [emoji28]

Så koselig at moren din og svigers har begynt å shoppe til den lille [emoji7] det er jo veldig greit å få komme i gang så en får delt kostnadene litt utover mnd! [emoji5][emoji1360] kjøper du fordi du kommer over eller fordi det er gode tilbud? [emoji16]

Er 14+6 i dag og har foreløpig kjøpt mammabukse og shorts, en symbolsk body og strikketøy til den lille. Og så har vi bestilt barnevogn pga 25% rabatt :-) Har såå lyst til å ordne allerede nå men skal vente til etter oul 10.8. Da tror jeg mannen lar meg få lov til å slå meg løs også :D

Hehe [emoji16][emoji7] det blir sikkert kjempe kos!!! Tips er å handle med venninner eller mødre/svigermødre, for de mannfolka har en tendens til å bli så flink med penger når det kommer til slikt... [emoji848][emoji23]

Har kjøpt mamma-olabukse og mamma-capri til meg.. og så slo vi til på et Simo-vogn-tilbud... det er det så langt :)

Ja men du trenger nok litt klær nå! [emoji16][emoji1360] så det syns jeg er vel fortjent! Og så gøy det er med tilbud!!! Jeg skulle lnske jeg turte å kjøpe nå når jeg ser tilbud.. men jeg klarer bare sette av penger.. [emoji849][emoji23] håper det kommer gode tilbud nå etter sommeren!

Er 16+4..Barnevogn, vognpose og bbhugme-pute er handlet inn, i tillegg til noen bodyer i nøytrale farger. Kommer sikkert til å gå amok i butikkene etter oul, og når høst- og vinterklær kommer i butikkene[emoji2][emoji28][emoji7]

Ja men da har du en del da [emoji16][emoji1360] har du handlet på tilbud? [emoji5] Hehe jaaa det gleder jeg meg til [emoji7][emoji1362]

Vi har kjøpt vogn, vugge, bæresjal, vognpose og next2me-sengen. Alt på salg! Jeg har ikke kjøpt noe tøy, men har fått en strikket bukse og sokker. Kommer nok til å handle mer tøy etterpå oul, men bilstol etc kommer jeg til å vente med.

Åå salg altså [emoji173]️[emoji173]️ får jeg spørre hvorfor du venter med bilstol? [emoji5]

Åå salg altså [emoji173]️[emoji173]️ får jeg spørre hvorfor du venter med bilstol? [emoji5]

Salg er amazing! Bilstol venter jeg med fordi jeg har et stille håp om at vordende mormor og morfar kjøper den til oss;):p

Jeg er så enig! Jeg har forsøkt å finne noe tøy som er nøytralt - men da har jeg kun funnet hvite bodyer helt uten dekorasjoner. De synes jeg er litt kjedelig å kjøpe som første plagg, så jeg venter til oul med å handle tøy. Utrolig kjedelig at det finnes nesten bare rosa og blått. Jeg tenkte å ikke bruke så mye rosa eller blått fordi jeg synes det har tatt litt av med hvor "jentete" eller "guttete" barneklær er. I tillegg om man skulle få flere barn er det koselig å kunne arve kvalitetstøy av hverandre - men det er ikke så aktuelt hvis man får barn med ulikt kjønn sånn ståa er nå.

Jeg er helt enig med dere begge! Jeg skulle ønske det var litt mer sånn begge kunne bruke... jeg syns det er veldig søtt med rosa på jente og blått på gutt, men jeg er også en smule lei av at alt skal være så svart/hvit (rosa og blått i dette tilfellet), eeelsker gult!! Og hva med helt enkle t-skjorter med dyremotiv eller noe som hverken lyser rosa og blomstrer, eller blått og biler?? MEN jeg tror de va flinkere til det før da de fleste ikke visste før barnet var født! I dag vet vell de fleste det mellom uke 12-20, og de fleste føler jeg venter nå med å handle til denne tiden (kanskje fordi det er så lite kjønnsnøytralt.. ond sirkel!). Men jeg har nettopp startet å lese Helene Ragnhild sin blogg, og på det ene bildet hadde hun linet opp sikkert nok klær for babyen de først mnd allerede i bare kjønnsnøytrale klær! Ganske søte med bamser på osv, men en del hvitt da selvfølgelig! Men det finnes!! [emoji16]

Hehe [emoji16][emoji7] det blir sikkert kjempe kos!!! Tips er å handle med venninner eller mødre/svigermødre, for de mannfolka har en tendens til å bli så flink med penger når det kommer til slikt... [emoji848][emoji23]
Hihi godt poeng :joyful: Og mannen er og litt sånn som liker å vurdere og tenke over kjøpene først (noe som for all del ikke er en dum ting) men jeg er litt sånb hvis vi vet hva vi trenger og finner noe vi liker så kjøper vi det :p

Ja men da har du en del da [emoji16][emoji1360] har du handlet på tilbud? [emoji5] Hehe jaaa det gleder jeg meg til [emoji7][emoji1362]

Ja, det er jo så gøy å handle til en liten en[emoji7][emoji2] Mye gøyere enn å handle til seg selv[emoji16]Vognposen og bbhugme-puten fikk jeg kjøpt på salg/tilbud, og vognen er egentlig gave fra foreldrene mine[emoji173]️
Er førstegangs, så jammen mye som skal handles inn[emoji28][emoji28]Er det din første? [emoji4]

Ja, det er jo så gøy å handle til en liten en[emoji7][emoji2] Mye gøyere enn å handle til seg selv[emoji16]Vognposen og bbhugme-puten fikk jeg kjøpt på salg/tilbud, og vognen er egentlig gave fra foreldrene mine[emoji173]️
Er førstegangs, så jammen mye som skal handles inn[emoji28][emoji28]Er det din første? [emoji4]

Åå det var snillt av dem [emoji7][emoji173]️

Ja dette er min første, men kjærestens andre! Men jeg aaaner jo ikke hva en egentlig trenger.. plutselig hører du folk snakke om ting som du aldri har hørt om eller vet hvordan funker, men så er det noe de mener at man MÅ ha?? [emoji849][emoji23] og plutselig skal alle tipse om det og det, og jeg bare hallooo, kan jeg få puste litt her?? Jeg har ikke engang begynt å sett på sokker til babyen en gang!!! [emoji23][emoji1366]

Back
Topp