Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi har fra før febertermometer siden vi har ei på o år. Ellers olje,sink og otrivin saltvannspray og nesesuger (de er gull verdt).Hva har dere kjøpt og hva er nødvendig? Har hørt noe om D-vitamindråper? Omega 3? Hva med termometer, og snørrsugedings? Annet?
Har olje, sinksalve, brystvorte krem og ammeinnlegg engangs. Og wipes og bleier. Noe mer jeg må skaffe?

Før eller etter eller istedenfor zinksalve? Og hvor kommer oljen inn i bildet her da?
Egen type neglesaks til baby? Kan man ikke bruke vanlig negleklipper som vi har?Jeg ønsker å bruke minst mulig dilldall på babyen, så har ikke kjøpt inn så mye. Men synes du har fått mye gode råd over her. Vi bruker kun potetmel på såre rumper, evt. også i hudfolder med tegn til sår hud. Det har fungert godt hos oss. Paracet liker jeg alltid å ha tilgjengelig, samt et rumpetermometer. Du kan godt ha et mer lettvint termometer i bakhånd, men noen ganger er det viktig å vite nøyaktig hvilken feber de små har, så min personlige mening er at et rumpetermometer må være tilstede i huset. En eller annen form for ammesalve er greit å ha, den var gull for meg i starten sist. Tran er anbefalt fra 4 uker, nesesuger (anbefaler otribaby sin), saltvannskapsler, neglesaks til baby og slike ting ville jeg kjøpt inn etter hvert dersom behovet melder seg![]()
Jeg synes de er altfor klumpete. Det anbefales å bite/rive babyens negler da, men jeg har aldri likt det hellerEgen type neglesaks til baby? Kan man ikke bruke vanlig negleklipper som vi har?
Egen ja. For de har rund tupp. Jeg biter neglene av de første månedene.Egen type neglesaks til baby? Kan man ikke bruke vanlig negleklipper som vi har?
Signerer. Bruker verken olje i vannet, eller noe annet enn potetmel. De skal ikke bades så ofte, og de har et naturlig fettlag på huden [emoji4]Jeg ønsker å bruke minst mulig dilldall på babyen, så har ikke kjøpt inn så mye. Men synes du har fått mye gode råd over her. Vi bruker kun potetmel på såre rumper, evt. også i hudfolder med tegn til sår hud. Det har fungert godt hos oss. Paracet liker jeg alltid å ha tilgjengelig, samt et rumpetermometer. Du kan godt ha et mer lettvint termometer i bakhånd, men noen ganger er det viktig å vite nøyaktig hvilken feber de små har, så min personlige mening er at et rumpetermometer må være tilstede i huset. En eller annen form for ammesalve er greit å ha, den var gull for meg i starten sist. Tran er anbefalt fra 4 uker, nesesuger (anbefaler otribaby sin), saltvannskapsler, neglesaks til baby og slike ting ville jeg kjøpt inn etter hvert dersom behovet melder seg![]()
Tusen takk for at du sier ifra! :-D Dette var jeg ikke klar over. Den blir nå pensjonert!Vil bare si at snørrsuger skal ikke brukes! Dersom det brukes stimuleres det til større snørrproduksjon og barnets slimhinner blir veldig fort såre! Dersom barnet blir tett og forkjølet skal det benyttes neseskylling. Mye bedre! 0,5ml saltvann spyles raskt i hvert nesebor. Det er dette som brukes på sykehuset og vi fraråder alle nesesugeren! Forstår ikke hvorfor den blir solgt! Neseskylling er mye bedreSnørret svelges enten ned eller kommer ut igjen i nesa
kan gjøres så mange ganger om dagen man trenger, ingen begrensning
veldig effektivt.
Hilsen barnesykepleier![]()