Hvordan reagerte folk da de hørte babyens navn?

M

Moderator Tone

Guest
Fortalte dere navnet før den lille var født eller etterpå?
Hvordan reagerte de?
 
Min lille heter Lydia og alle sa det var ett nydelig navn [emoji1] bestefaren min mente det var ett hundenavn [emoji23]
 
Vår lille jente heter Noma. Får høre at det er et utrolig fint navn som passer henne. De fleste lurer på hvordan vi fant dette navnet :) også er det noen som er litt usikre på om det er gutt eller jentenavn, men det er forståelig!
 
Vår lille jente heter Noma. Får høre at det er et utrolig fint navn som passer henne. De fleste lurer på hvordan vi fant dette navnet :) også er det noen som er litt usikre på om det er gutt eller jentenavn, men det er forståelig!
Enig i at det er et nydelig navn - og lurer på hvordan dere fant navnet :)
 
Familien til mannen min + min mamma, bestemor og tante elsket navnet med en gang. Søsteren min, pappa og mormor liker det veldig godt nå men det måtte gro litt på dem. Vi valgte et navn som er gammeldags og lite brukt nå. Et familiemedlem spurte om vi "virkelig skulle kalle henne det" og fikk høre gjennom andre at de hadde sagt det var et stygt navn. Vi er fornøyde vi ;)
 
Familien min fikk vite det mens jeg fortsatt var gravid. De elsket det. Har dobbeltnavn, og mellomnavnet går igjen i slekten, noe jeg ikke visste før vi valgte det. Etter hun ble født har vi bare fått lovord og skryt
 
Navnet ble tatt godt imot. Vi har valgt et veldig vanlig navn og de et par barnefamilier sa "åh det hadde vi å tenkt!". :happy:
 
Vi fortalte navnet samtidig som vi fortalte at hun var kommet til verden. Har fått bare gode reaksjoner. Det er et arvenavn, flere i pappan sin slekt som heter det og mamman min heter det til mellomnavn, så hun ble veldig rørt.:Heartred
 
Et par negative kommentarer, men de fleste syns det er utrolig fint og spesielt. Og noen igjen lurer på om det er guttenavn. Vi bruker det som jentenavn :)
 
Alle syns det er et fint navn :)
 
Back
Topp