Føler du deg ensom nå som du er i permisjon?

M

Moderator Tone

Guest
Hvordan går det nå som du er i permisjon?
Føler du deg ensom?
 
Føler meg litt ensom, men må skjerme vesla pga hun er prematur og blir lett overstimulert. Og føler jeg har hendene fulle enn så lenge med barn, hus og hjem
 
Føler meg ikke ensom i den forstand at jeg er sykemeldt så mannen er i permisjon, så han er nesten altid med meg.
Men har vært syk side midten av svangerskapet og var sengeliggende lenge, så savner og annen sosial kontakt.
 
Ikke ensom, men skulle ønske at det var nå jeg fikk tilbud om barselgruppe nå og ikke når babyen bare var en-to uke gammel. Ville nok ha takket ja i dag.
 
Last edited:
Litt. Det er nok fordi vi flyttet hit like før jul og jeg ikke kjenner noen utenom svigerfamilien. De er greie de altså, men.
Vi har barselsgruppe, men sist møtte det bare opp 2 utenom oss og vi hadde omtrent ingenting til felles utenom babyene så jeg har ikke helt troa! Skal på neste gruppe i midten av juli, håper det dukker opp flere da.
 
Det går veldig fint i permisjon. Dagene flyr avgårde, men det er noen dager da mannen er på jobb at jeg skulle ønske det var mer å finne på. Har ei venninne jeg triller med noen ganger, men barselgruppa var i grunn en nedtur her.
 
Har barselgruppe først i august. Fikk valget mellom å gå i gruppe med aprilbabyer og være 7 uker etter i utviklingen, eller barselgruppe med dem som har født rundt da vi hadde termin. Og ettersom vi fikk innleggelse på sykehuset da aprilbabyene hadde barselgruppe valgte jeg det andre alternativet. Har også måtte skjerme babyen mye den første tiden. Er spent på barselgruppen, fikk høre vi er 8 stk som bor i nærheten av hverandre
 
Ikke ensom, men skulle ønske at det var nå jeg fikk tilbud om barselgruppe nå og ikke når babyen bare var en-to uke gammel. Ville nok ha takket ja i dag.

Kan du ikke høre på helsestasjon om det er en barselgruppe du kan komme i?
 
Vet ikke om jeg vil bli med så lenge etter de andre hvis det allerede er en "gjeng" :p feig
Det går nok veldig bra å komme inn i gruppen litt senere. På så kort tid har de nok ikke blitt en sammensveiset gjeng enda. Har sikkert bare rukket å møtes et noen ganger, og det er alltid noen som ikke kan. Babyene er jo bare 3 mnd enda. Det er sikkert bare et friskt pust å få med en til :)
 
Vet ikke om jeg vil bli med så lenge etter de andre hvis det allerede er en "gjeng" :p feig
Sånn må du ikke tenke! Hopp i det :D de har nok ikke rukket mange treff uansett. Må si drt var rart dere fikk tilbud om barselgruppe såååå tidlig. Da har man jo ikke overskudd til å skifte t-skjorte engang, og mange har jo ikke vært ute av døra!
 
Føler heller det motsatte. Jeg har tid til mer sosial omgang med både venner og familie nå i permisjonstiden enn til vanlig når jeg er i full jobb -for da går dagene bare i ett føles det som. Koser meg og nyter denne permisjonen :)
 
Back
Topp