Vanlig med hodepine?

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Siste uka har jeg hatt enormt mye og sterke hodepine-smerter.
Tørr jo ikke ta medisiner, men lengter etter en Paracet... hvis det i det hele tatt hjelper [emoji849].

Er det vanlig med hodepine i andre trimester?
Jeg tenker det kan komme av mye stillesitting, det trykkende været, eller hormoner? Det er hver dag, hele dagen fra jeg står opp til jeg legger meg.. i varierende grad.

Jeg har også hatt endel hodepine i det siste men jeg mistenker at det kommer av stiv og vond nakke.

Veldig vanlig. Og kjære deg. Ta paracet!

Jeg hadde det hele svangerskapet med 2 mann. Håper det snart slipper taket på deg.

Kan ta Paracet altså? *førstegangsgravid* [emoji1327] Har ikke peiling....

Godt å høre det er vanlig da, selvom det er dritt [emoji5]

Jeg har også hatt endel hodepine i det siste men jeg mistenker at det kommer av stiv og vond nakke.

Jeg også mistenker det litt, for når sambo masserer meg er det veldig stramt i nakken. Men jeg er ofte stiv i nakken uten hodepine også. Vi får bare håpe det slipper snart [emoji1360]

Jeg prøver å begrense inntaket så mye som mulig men tar dersom det ikke gir seg :)

Siste uken har jeg også hatt mye hodeverk, sånn skikkelig. Kombo med at jeg ikke finner god stilling å sove i

Smertestillende med paracetamol kan du ta (feks paracet), men ikke Ibux og lignende:)

Har lest en plass jeg kom over at tvillinggravide også er ekstra utsatt for hodeverk som typisk kommer i 2 trimester.. ta en Paracet, det er helt lov og trygt :) og bare pass på at du også drikker nok, merker selv at jeg fort blir "dehydrert" og trenger en del mer drikke en normalt.

Har slitt mye med det i svangerskapene. Må ta paracet for orker ikke gå sånn. Er ikke bra å slite med det heller. Jeg fikk paracet og paralgin forte på sykehuset og maksdose da jeg var innlagt med så sterke hodepinesmerter at jeg lå og gråt

Last edited:
Er det virkelig vanlig i andre trimester?
Jeg er en dag unna uke 13 og har hatt hodepine hver dag de siste tre dagene.
Veldig uvanlig for meg ellers. :wideyed:

Vanlig i svangerskap generelt hos meg. Og hele veien nesren aldri hodepine ellers som ikke gravid

Har lest en plass jeg kom over at tvillinggravide også er ekstra utsatt for hodeverk som typisk kommer i 2 trimester.. ta en Paracet, det er helt lov og trygt :) og bare pass på at du også drikker nok, merker selv at jeg fort blir "dehydrert" og trenger en del mer drikke en normalt.

Såpass ja! Da er det bøllefrøene som er årsaken til mors hodepine allerede [emoji12] Det var jo veldig interresant. Skal ta en Paracet i kveld før jeg legger meg, så håper jeg at en blanding av god søvn og Paracet vil gi meg en bedre dag i morgen [emoji5][emoji381]
Jeg drikker masse vann og Bris med smak uten problem heldigvis.

Har slitt mye med det i svangerskapene. Må ta paracet for orker ikke gå sånn. Er ikke bra å slite med det heller. Jeg fikk paracet og paralgin forte på sykehuset og maksdose da jeg var innlagt med så sterke hodepinesmerter at jeg lå og gråt

Uff! Det høres jo helt forferdelig ut med så store smerter at du blir lagt inn!! [emoji47] Skal prøve å holde hodepinen under kontroll så jeg ikke kommer til det punktet

Virker som du er "smittet" med det samme som meg... [emoji849] begynte i uke 13 her... Håper det ikke varer så lenge

Uff! Det høres jo helt forferdelig ut med så store smerter at du blir lagt inn!! [emoji47] Skal prøve å holde hodepinen under kontroll så jeg ikke kommer til det punktet
Hadde andre ting i tillegg da. Høyt blodtrykk og utslag på urin men hodepina var grusom. De mistenkte svangerskapsforgiftning men ble aldri påvist det så var ikke det.

Har hatt hodepine som kommer fra nakken i alle svangerskapene fra uke 12-15ish. Satser på det gir seg snart. Uke 14 i dag. God bedring til alle med hodepine!

Hadde andre ting i tillegg da. Høyt blodtrykk og utslag på urin men hodepina var grusom. De mistenkte svangerskapsforgiftning men ble aldri påvist det så var ikke det.

Godt det ikke var svangerskapsforgiftning da! Men høres fælt ut likevel. Godt vi har ett bra helsevesen her i Norge.

Back
Topp