Hvor fort ble du gravid etter prevensjonsslutt?

10 år med p-piller, slutta seint i april, slik at kroppen var klar til juni da vi skulle ha første pp- og da satt spira! Føler meg kjempeheldig!
 
Brukte ikke prevensjon, men brukte metoden om "sikre perioder", dvs ikke ha sex rundt eggeløsning. Dette er kun anbefalt for de hvor det ikke er noe krise å få barn. Tok 8måneder før jeg ble gravid ☺️
 
Kuttet ut p-piller (Mercilon) i slutten av januar (hadde da gått på det i 4 år ellerno), og ble gravid i april uten å gå "skikkelig" inn for det. Kjente på kroppen når jeg hadde eggløsning, så prøvde å være litt mer aktiv da, men var ikke alltid det passet eller lysten var der. Rakk å ha to menstruasjoner mellom.
 
Vi skulle bytte vekk Diane, siden vi ikke visste den var for folk med acne problemer. Som min samboer ikke har noe problemer med. Siden vi hadde planer om å prøve å bli gravid nå i år, så startet hun ikke på noen nye piller. Etter første eggløsning, så ble hun gravid! ;)
 
Takk for svar alle sammen :)
 
Med førstemann ble jeg gravid 2 mnd etter jeg slutta på prevensjon, p-ring. Denne gangen ble jeg gravid på p-ring, så særdeles lite planlagt;)
 
Sluttet på ppillen i oktober og tenkte at skjer det så skjer det siden vi begge var verpesyke :D Fant ut at vi heller måtte prøve siden vi ble litt utålmodige så mars var siste mens mnd og første pp :)
 
Og hvilken prevensjon brukte du? :)

Nå tok jeg ut min p-ring i forbindelse med operasjon, så det var ikke for å bli gravid.

Ringen ble fjernet i starten av oktober, og mini satt i starten av desember, på første forsøk :) (Nuvaring, brukt mer eller mindre sammenhengende fra 2004-2015)
 
Sluttet med prevensjon 1.juli og 22.juli testet jeg positivt! Var og er i sjokk, trodde det skulle ta lenger tid :wacky: Men er veldig glade for det da.
Gikk først på P-piller i 12 år, byttet til kobberspiral i oktober, og tok den ut i april grunnet smerter. Har brukt kondom frem til juli :)
 
Tok ut p-stav 15 februar og starta på p-piller samme dag. Blødning 16 mars og positiv test 19 april :p
 
P-piller Yasmin. Ble gravid 9mnd etter slutt.
 
Hei! Er helt ny her inne, men håper noen av dere kan dele deres erfaring med meg!

Jeg er en jente på 21 år som sluttet på cerazette 12. Mai, uten å få noe form for blødning osv. Jeg og samboeren min har hoppet av svingen fram til 24. Mai da vi startet prøvingen for fullt.

Vi har hatt regelmessig sex nesten hver dag, og bare noen dager etter 24. Fikk jeg veldig vonde og ømme brystvorter, ble veldig fort sliten, mensenmurringer, trøtt, mer matlyst, rar i magen. Så ble brystvortene mindre vonde, men fortsatt litt øm også fikk jeg nupper rundt begge brystvortene, har fortsatt mensenmurringer men ikke like ille som i starten. Så det jeg lurer på er om jeg kan være gravid eller er dette noe som kan skje etter pilleslutt?? Jeg aner ikke når ikm er, eller hva som skjer med kroppen min..Erfaringer? Blir gal av å ikke vite..
 
Hormonspiral, tok 6 mnd før jeg ble gravid, mistet i uke 10, så satt spiren på andre PP etter det.
 
Sluttet med p-piller ca. 6 mnd før vi begynte prøvingen. Brukte da kondom frem til vi bestemte oss for å prøve og da satt spiren i PP2 :)
 
Back
Topp