Svangerskapsforgiftning

Hvordan går det med deg Sadie?
Det går fint egentlig, forventer ikke at noe skjer enda, har vonde kynnere, men det har jeg hatt i noen uker nå. Ellers har jeg spist uten å kaste opp, så det er fint! Er nok en blanding av alt dette og spenningen og engstelsen som gjør meg uvel i tillegg til sykdommen.
 
Jeg vet at man ikke skal mase, og at jeg er like ille som alle andre som spør og graver om ting er i gang, men jeg lurer likevel på hvordan det går med deg jeg :)
 
Tusen takk søte dere! [emoji813]red
Dere er jo en helt fantastisk heiagjeng!!

Dette er både uvirkelig, skummelt og fantastisk på en gang!
Jeg ble lettet og glad da jeg leste dette, for jeg var redd du skulle bli veldig dårlig da du hadde hatt sitringer [emoji173] Håper innspurten blir fin.
 
Håper du nærmer deg mål og snart har baby i armene dine [emoji173]
 
Dette går ganske tregt egentlig, har siden kl 20.00 på onsdag hatt kjemiske rier med 3-5 min mellomrom, de er vonde, men kroppen tar ikke over rieproduksjonen selv. Er kjempeutslitt, for jeg greier ikke å sove gjennom dem. Idag er siste med tabletter, hvis det ikke fungerer blir det satt inn ballongkateter på lørdag. Har lite forventninger egentlig, er bare utrolig sliten nå.

Med selve svangerskapsforgiftningen går det fint, de er konstant inne og måler blodtrykket, og justerer hele veien medisinen.

Kjenner jeg er veldig klar for at alt skal være over, men det ser ut som om hun syntes det er helt greit å være i magen.

Uansett, så har vi lille tulla ila pinsen ihvertfall, på den ene eller andre måten! [emoji173]️
 
Dette går ganske tregt egentlig, har siden kl 20.00 på onsdag hatt kjemiske rier med 3-5 min mellomrom, de er vonde, men kroppen tar ikke over rieproduksjonen selv. Er kjempeutslitt, for jeg greier ikke å sove gjennom dem. Idag er siste med tabletter, hvis det ikke fungerer blir det satt inn ballongkateter på lørdag. Har lite forventninger egentlig, er bare utrolig sliten nå.

Med selve svangerskapsforgiftningen går det fint, de er konstant inne og måler blodtrykket, og justerer hele veien medisinen.

Kjenner jeg er veldig klar for at alt skal være over, men det ser ut som om hun syntes det er helt greit å være i magen.

Uansett, så har vi lille tulla ila pinsen ihvertfall, på den ene eller andre måten! [emoji173]️
Huffda.. det hørtes forferdelig slitsomt ut! :/
Men tabletter gis jo til de som er modne og ballong til umodne.. så rart viss de da gir tabletter først og vil prøve ballong etterpå.. hmm..
Får uansett håpe det snart er over for deg. Blåser bort litt raskt fødestøv :)
 
Huffda.. det hørtes forferdelig slitsomt ut! :/
Men tabletter gis jo til de som er modne og ballong til umodne.. så rart viss de da gir tabletter først og vil prøve ballong etterpå.. hmm..
Får uansett håpe det snart er over for deg. Blåser bort litt raskt fødestøv :)
Tusen takk! Tar imot all raskt fødestøv! [emoji28]

Aner ikke hvorfor det er slik, fikk er skriv først, og dette er rekkefølgen de setter igang med på SUS.. [emoji53]
 
Dette går ganske tregt egentlig, har siden kl 20.00 på onsdag hatt kjemiske rier med 3-5 min mellomrom, de er vonde, men kroppen tar ikke over rieproduksjonen selv. Er kjempeutslitt, for jeg greier ikke å sove gjennom dem. Idag er siste med tabletter, hvis det ikke fungerer blir det satt inn ballongkateter på lørdag. Har lite forventninger egentlig, er bare utrolig sliten nå.

Med selve svangerskapsforgiftningen går det fint, de er konstant inne og måler blodtrykket, og justerer hele veien medisinen.

Kjenner jeg er veldig klar for at alt skal være over, men det ser ut som om hun syntes det er helt greit å være i magen.

Uansett, så har vi lille tulla ila pinsen ihvertfall, på den ene eller andre måten! [emoji173]️

Det hørtes slitsomt ut... Får du ikke noe å sove på? Forstår godt at du er sliten [emoji173] Håper ikke det drar ut i det evige for deg.

Godt å høre de er flinke til å passe på helsa di, det er betryggende. Håper du får noen perioder med hviler Sadie.
 
Det hørtes slitsomt ut... Får du ikke noe å sove på? Forstår godt at du er sliten [emoji173] Håper ikke det drar ut i det evige for deg.

Godt å høre de er flinke til å passe på helsa di, det er betryggende. Håper du får noen perioder med hviler Sadie.
Jo, får innsovningstablett og fikk smertestillende natt til fredag, da greide jeg å sove to timer. Inatt ville de ikke gi noe annet enn innsovningstablett, men har allikevel greid å få sovet tre timer.

Skulle egentlig få satt ballongkateter igår kveld, men det er så travelt på fødeavdelingen at det ble utsatt til idag.

Kjenner at neste natt nå, så må det jo være vår tur snart, krysser fingrene for at vi er foreldre ila de neste 24t [emoji173]️
 
Jo, får innsovningstablett og fikk smertestillende natt til fredag, da greide jeg å sove to timer. Inatt ville de ikke gi noe annet enn innsovningstablett, men har allikevel greid å få sovet tre timer.

Skulle egentlig få satt ballongkateter igår kveld, men det er så travelt på fødeavdelingen at det ble utsatt til idag.

Kjenner at neste natt nå, så må det jo være vår tur snart, krysser fingrene for at vi er foreldre ila de neste 24t [emoji173]️

Åh, men det er ikke mange timene med søvn når du i tillegg ligger med rier :( Får litt vondt av deg. Håper virkelig dette går litt mer unna snart.

Så leit at det ble utsatt, men føler du at de er flinke til å se til deg?

Nå må det snart være deres tur ja. Håper ballong hjelper deg på vei :)
 
Åh, men det er ikke mange timene med søvn når du i tillegg ligger med rier :( Får litt vondt av deg. Håper virkelig dette går litt mer unna snart.

Så leit at det ble utsatt, men føler du at de er flinke til å se til deg?

Nå må det snart være deres tur ja. Håper ballong hjelper deg på vei :)
Ja, håper også dette tar slutt nå, jeg satser på inatt jeg [emoji4] Nå har styrken på riene gått ned også, siste tablett fikk jeg igår kveld, så det er ikke så intenst vondt. Nok til at jeg ikke for sove gjennom dem, men jeg får uansett slappet litt av.

Jeg ligger på det som heter fødeloftet nå, det er her de uten komplikasjoner eller sykdommer føder, og det er også sengepost for de syke før fødsel. Egentlig skal jeg ned idag etter at de setter inn ballongkateteret, men det er ingen ledige fødestuer på fødeavdelingen, så jeg vet ikke helt nå hva som skjer.

På fødeloftet er de fleste jordmødrene ok, noen er jo selvfølgelig ikke like empatiske som andre, men jeg er utrolig heldig og har fått ett enerom slik at mannen også har fått vært her. Jeg tar litt det jeg kan få nå. Forstår de har det kjempetravelt, det ligger flere gravide på gangene, så om ballongkateteret blir utsatt, er jeg uansett heldig som slipper å ligge på vent i gangen.
 
Ja, håper også dette tar slutt nå, jeg satser på inatt jeg [emoji4] Nå har styrken på riene gått ned også, siste tablett fikk jeg igår kveld, så det er ikke så intenst vondt. Nok til at jeg ikke for sove gjennom dem, men jeg får uansett slappet litt av.

Jeg ligger på det som heter fødeloftet nå, det er her de uten komplikasjoner eller sykdommer føder, og det er også sengepost for de syke før fødsel. Egentlig skal jeg ned idag etter at de setter inn ballongkateteret, men det er ingen ledige fødestuer på fødeavdelingen, så jeg vet ikke helt nå hva som skjer.

På fødeloftet er de fleste jordmødrene ok, noen er jo selvfølgelig ikke like empatiske som andre, men jeg er utrolig heldig og har fått ett enerom slik at mannen også har fått vært her. Jeg tar litt det jeg kan få nå. Forstår de har det kjempetravelt, det ligger flere gravide på gangene, så om ballongkateteret blir utsatt, er jeg uansett heldig som slipper å ligge på vent i gangen.

Høres virkelig ut som en strabasiøs ferd mot å skulle bli mamma. Må si jeg er imponert. Vil bare ønske deg lykke lykke til! Du er så tøff! Og snart har du fine babyen din der :)
 
Du har en helt nydelig holdning, Sadie, må bare si det! Håper du får belønning i form av en fin fødsel!! :)
 
Ja, håper også dette tar slutt nå, jeg satser på inatt jeg [emoji4] Nå har styrken på riene gått ned også, siste tablett fikk jeg igår kveld, så det er ikke så intenst vondt. Nok til at jeg ikke for sove gjennom dem, men jeg får uansett slappet litt av.

Jeg ligger på det som heter fødeloftet nå, det er her de uten komplikasjoner eller sykdommer føder, og det er også sengepost for de syke før fødsel. Egentlig skal jeg ned idag etter at de setter inn ballongkateteret, men det er ingen ledige fødestuer på fødeavdelingen, så jeg vet ikke helt nå hva som skjer.

På fødeloftet er de fleste jordmødrene ok, noen er jo selvfølgelig ikke like empatiske som andre, men jeg er utrolig heldig og har fått ett enerom slik at mannen også har fått vært her. Jeg tar litt det jeg kan få nå. Forstår de har det kjempetravelt, det ligger flere gravide på gangene, så om ballongkateteret blir utsatt, er jeg uansett heldig som slipper å ligge på vent i gangen.
For en innstilling du har [emoji173] Jeg heier på deg! Og så fantastisk at du har fått eget rom. Håper dette går din vei nå.
 
Ja, håper også dette tar slutt nå, jeg satser på inatt jeg [emoji4] Nå har styrken på riene gått ned også, siste tablett fikk jeg igår kveld, så det er ikke så intenst vondt. Nok til at jeg ikke for sove gjennom dem, men jeg får uansett slappet litt av.

Jeg ligger på det som heter fødeloftet nå, det er her de uten komplikasjoner eller sykdommer føder, og det er også sengepost for de syke før fødsel. Egentlig skal jeg ned idag etter at de setter inn ballongkateteret, men det er ingen ledige fødestuer på fødeavdelingen, så jeg vet ikke helt nå hva som skjer.

På fødeloftet er de fleste jordmødrene ok, noen er jo selvfølgelig ikke like empatiske som andre, men jeg er utrolig heldig og har fått ett enerom slik at mannen også har fått vært her. Jeg tar litt det jeg kan få nå. Forstår de har det kjempetravelt, det ligger flere gravide på gangene, så om ballongkateteret blir utsatt, er jeg uansett heldig som slipper å ligge på vent i gangen.

Lykke til! Jeg ble også igangsatt på fødeloftet sist og følte jeg lå på vent i evigheter. Alle fødestuer var fulle. Håper du får en bedre opplevelse og snart kommer i gang [emoji173] Husk at du kan kreve drypp hvis du er utslitt før det begynner.
 
Fikk satt inn det ballongkateteret i 18.00-tiden igår, hadde virkelig troen på det fordi jeg fikk kraftige sammentrekninger og de var uregelmessige og forskjellige i styrke. Men så var det akkurat som om en bryter ble slått av i 21.00-tiden og alt bare stoppet opp. Har fått sovet litt frem til 01.00, så kom det masse murringer og svakere sammentrekninger, så nå venter jeg på at de skal komme inn og legge trykk på dette kateteret.

Og det er ikke så mye annet å gjøre her enn å takke for all hjelp og oppmerksomhet man får, de løper fra fødsel til fødsel disse jordmødrene stakkar. Det kan ikke være noe særlig for dem å jobbe under slike forhold, mens jeg satt nede og ventet på det kateteret tror jeg det var ihvertfall fire som fødte ila den timen før jeg kom inn.

Jeg føler jeg blir sett og hørt, men de kan jo ikke akkurat be de andre som er i aktiv fødsel om å vente på at de skal hjelpe meg :p

Etter at kateteret er falt ut prøver de å ta vannet, så er det drypp 3 timer etter det. Kjenner jeg gruer meg veldig til det dryppet, vet ikke helt hvorfor, men det for meg er nest siste utvei, rett før keisersnitt.

Litt lei er jeg, fordi jeg var så sikker på at denne natten skulle det skje, men det er fremdeles hele dagen igjen, og hun kan jo komme enda!

Og tusen takk for en fantastisk heiagjeng dere er!! :Heartred Når jeg er trøtt og lei, er det så koselig å komme inn her :Heartred
 
Back
Topp