Vondt!

Duracelldamen

Blir kjent med forumet
Småbekymret førstegangs her... hadde sett for meg mye rart med kvalme, ømme pupper, trøtthet og diverse, men at det skulle gjøre så vanvittig vondt??

Har smerter minst tre ganger daglig som er såpass kraftige at jeg lite annet kan gjøre enn å klappe sammen i fosterstilling.. kanskje noen som har vært gjennom dette før her med litt erfaring? *håper* Fikk ved en tidligere gyn.sjekk beskjed om at jeg har bakovervendt livmor som har gitt sterke menssmerter hele livet, kan det ha noen sammenheng? eller er det rett og slett normalt? :)
 
Det er veldig vanlig mens menslignende smerter og ligamentsmerter (strekk, stikk på sidene) - hvor er smertene (over "livmoren" eller på sidene)? :) Man burde være obs på ensidige sterke smerter mtp graviditet utenfor livmor.
 
Samme her, ble sendt på sykehus og alt, men de ble lei av meg og av å ikke finne ut hva det var, så de sendte meg hjem... For jeg igår, altså en uke senere, dro til legen for oppfølging, fikk jeg en vikar istedet. Han lo, og sa "du er forstoppa du"... Selv om jeg går på do hver dag, flere ganger om dagen til og med, så er det avføring i tarmene som bare ikke vil flytte på seg, så jeg skal nå gå på Laktulose en stund og se om det hjelper... Fant dessuten ut om graviditeten igår, så er vel en svangerskapsforstoppelse :)
 
Det er veldig vanlig mens menslignende smerter og ligamentsmerter (strekk, stikk på sidene) - hvor er smertene (over "livmoren" eller på sidene)? :) Man burde være obs på ensidige sterke smerter mtp graviditet utenfor livmor.

Takk for svar! Jeg hadde en SA for 7 år siden, med akkurat de samme smertene..da også sjekket de med bekymring for svangerskap utenfor livmoren, men det lå som det skulle.. Smertene er såpass intense når de kommer at jeg ikke får "plassert" dem, de går litt hele veien rundt..
 
Samme her, ble sendt på sykehus og alt, men de ble lei av meg og av å ikke finne ut hva det var, så de sendte meg hjem... For jeg igår, altså en uke senere, dro til legen for oppfølging, fikk jeg en vikar istedet. Han lo, og sa "du er forstoppa du"... Selv om jeg går på do hver dag, flere ganger om dagen til og med, så er det avføring i tarmene som bare ikke vil flytte på seg, så jeg skal nå gå på Laktulose en stund og se om det hjelper... Fant dessuten ut om graviditeten igår, så er vel en svangerskapsforstoppelse :)

Alt man ikke tenker på.. :p Lettelse tenker jeg å endelig få hjelp! Håper det retter seg hos deg nå...jeg har ikke time hos legen før 27 juni så får bare smøre meg med tålmodighet :)
 
Jeg har mye vondt rundt hele! Hadde det sist og! Noen får mye Smerter bare.. jeg har og bakovervendt livmor så kanskje det er grunnen? Jeg og reagerte veldig på det først, men det betyr bare at den strekker og drar og vokser :)
 
Alt man ikke tenker på.. [emoji14] Lettelse tenker jeg å endelig få hjelp! Håper det retter seg hos deg nå...jeg har ikke time hos legen før 27 juni så får bare smøre meg med tålmodighet :)
Ikke sant [emoji28]

Oj, travelt legekontor? [emoji50] hadde blitt skikkelig utålmodig jeg da [emoji14]
 
Samme her, ble sendt på sykehus og alt, men de ble lei av meg og av å ikke finne ut hva det var, så de sendte meg hjem... For jeg igår, altså en uke senere, dro til legen for oppfølging, fikk jeg en vikar istedet. Han lo, og sa "du er forstoppa du"... Selv om jeg går på do hver dag, flere ganger om dagen til og med, så er det avføring i tarmene som bare ikke vil flytte på seg, så jeg skal nå gå på Laktulose en stund og se om det hjelper... Fant dessuten ut om graviditeten igår, så er vel en svangerskapsforstoppelse :)
Oi, gratulerer! Så spesiell måte å finne ut av det på! Hehe morsom historie ble det i alle fall :)
 
Jeg har mye vondt rundt hele! Hadde det sist og! Noen får mye Smerter bare.. jeg har og bakovervendt livmor så kanskje det er grunnen? Jeg og reagerte veldig på det først, men det betyr bare at den strekker og drar og vokser :)

Godt å høre at vi er flere..kjenner det er lett å bli bekymra i denne perioden når man ikke aner hva man går til :p
 
Ikke sant [emoji28]

Oj, travelt legekontor? [emoji50] hadde blitt skikkelig utålmodig jeg da [emoji14]

Tydeligvis :confused: de spurte ikke hva det gjaldt engang, bare slang et tidspunkt så jeg ble så satt ut at jeg ikke fikk sagt mer.. kjenner det er litt leit med første legetime ikke før uke 12 når det er første gang, er liksom en hel del man lurer på:p
 
Tydeligvis :confused: de spurte ikke hva det gjaldt engang, bare slang et tidspunkt så jeg ble så satt ut at jeg ikke fikk sagt mer.. kjenner det er litt leit med første legetime ikke før uke 12 når det er første gang, er liksom en hel del man lurer på:p
Ja, det skjønner jeg godt! Jeg fikk jo vite det til legen, så fikk ny time allerede nå på torsdag... Tenker man burde finne ut om alt er bra, og man skal jo legges inn i systemet og fylle ut masse papirer etc. Kanskje du burde ringe på nytt og si hva det er og be om ny time?
 
Ja, det skjønner jeg godt! Jeg fikk jo vite det til legen, så fikk ny time allerede nå på torsdag... Tenker man burde finne ut om alt er bra, og man skal jo legges inn i systemet og fylle ut masse papirer etc. Kanskje du burde ringe på nytt og si hva det er og be om ny time?

Godt å høre at de følger opp! Jeg turte søren ikke å ringe opp igjen til den sure dama, men etter å ha pratet med dere her i dag tok jeg sjansen på å ringe helsestasjon med jordmor, og de skjønte ikke hvordan de kunne sette opp time til meg så sent, så da fikk jeg time der neste uke :)
 
Ja, det skjønner jeg godt! Jeg fikk jo vite det til legen, så fikk ny time allerede nå på torsdag... Tenker man burde finne ut om alt er bra, og man skal jo legges inn i systemet og fylle ut masse papirer etc. Kanskje du burde ringe på nytt og si hva det er og be om ny time?
Fylle ut papirer? Jeg fikk ikke noe papirer hos legen i går..?
 
Man fyller ut et helsekort for gravide på kontroll hos lege/jordmor, men det gjøres som regel ikke før i uke 12 [emoji4]
 
  • Liker
Reactions: CNT
Man fyller ut et helsekort for gravide på kontroll hos lege/jordmor, men det gjøres som regel ikke før i uke 12 [emoji4]

ja, begynte å tenke på det når jeg sto opp idag, at det kanskje var det hun damen mente... men nå er jeg bare halvveis til uke 12, så... vet ikke jeg, svaret vil vise seg når jeg har vært der i morgen :)
 
ja, begynte å tenke på det når jeg sto opp idag, at det kanskje var det hun damen mente... men nå er jeg bare halvveis til uke 12, så... vet ikke jeg, svaret vil vise seg når jeg har vært der i morgen :)
Hvordan gikk det? Ble du noe klokere ?:)
 
Back
Topp