Svarer alle i ett her, god morgen til alle sammen.God morgen alle sammen . Planer for dagen?![]()
Her er været tungt og vått. Fjellene rundt oss er borte. Himmelen har falt ned. Ja. Eller så er det tåke da ;-)
Ungene som lekte med minstemor i gangen bestemte seg for å spille et spill, lukket døren uten å si fra til oss at de ikke lenger hadde oppsyn med henne.
Mannen ligger. Og jeg og lillemor har stått opp. Det et rett og rimelig at han får ligge lenger sånn objektivt sett, han sover mindre enn meg for han legger seg senere. (men i motsetning til meg så sover han fra han legger hodet på puta da. Og vesentlig lenger enn meg om morgenen. Så sannelig om jeg vet om vi summerer....)
Men det føles uansett tungt og surt. Seks dager i uka står jeg opp med henne. Fem av dem skal han normalt på jobb, men jeg og lillemor er våken inntil en time før han står opp og oftest ferdig på badet. Bortsett fra de gangene han må ta en tidlig båt og står opp og drar før vi andre har stått opp.
Søndag står han opp med henne. Ca en time etter at hun, og derved jeg, våknet. Eller altså sånn 10-15 minutter etter mannen våknet.
Jeg mener ikke egentlig å klage. Egentlig er han en god far og en god ektemann og gjør mer i huset enn meg. (men jeg gjør vesentlig mer med ungene så vi er nok i balanse)
Men jeg er trøtt. Jeg har sovet litt i natt. Jeg er bitt, tråkket på og dyttet så det er rart ikke puppene går innover (når hun setter albuen i den og reiser seg....) jeg er sulten, men ingen tegn til at familien er klare for frokost før absolutt tidligst ni tenker jeg. Men jeg og lillemor har vært våken siden 6.30 så magen min er moden for frokost snart.
Så været.... Det passer egentlig humøret mitt.
Langhelg, as if. Mannen jobber i dag og i morgen. Hjemme i dag, kontoret i morgen. Så jeg er alene med tre i morgen, og har legetime for den mellomste. Mamma kan passe, men de har dradd på vogna. En time å kjøre hver vei for pass for en legetime som tar 20 minutter?