Hvordan har du det?

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Nå som det nærmer seg slutten.
Er alt bare tungt og fælt, eller er formen fin?
Mye modningstegn? Hvordan er innstillingen til det som venter?

:)
 
Formen er fin, men jeg er utslitt i hodet. Sover dårlig og det har vært veldig mye nå i mai med mange bursdager og ting som skal planlegges og brukes penger på. Litt murringer innimellom, men ikke de store greiene. Gleder meg masse til å sløve hele dagen med en liten baby på brystet :D Jeg har nemlig bestemt at det skal skje! Ingen kolikk eller ammeproblemer her nei! :hilarious:
 
Nå begynner den konstante dårlige samvittigheten ovenfor de to barna jeg allerede har å ta overhånd og bli litt overveldende, og har hatt episoder hvor jeg har satt store spørsmålstegn om hvorfor vi i det hele tatt skal ha et tredje barn når vi har to fantastiske fra før av...!?

Jeg veeeet dette går over, men haff....mye følelser om dagen :) Hva med deg, Nilen?!!
 
Formen er dårlig... Føler meg slapp,trøtt,sint alt er tungt. Tungt å løfte beina,tungt å leke på gulvet, tungt å puste og svetter ut av en annen verden....
Er noe som skjer med kropper hverdag og har bestemt meg for å prøve å slutte å kjenne etter, blir så utålmodig. Er veldig klar får å få ut lillebror og bli ferdig med det(skal bli deilig)! :D
 
formen er fin bortsett fra en del halsbrann og bekkenløsning. Alt er egentlig bare tungt. er ufattelig trøtt og masse tanker i hodet. Vil bare få ut lille prinsen,lengter sånn etter å se han.
 
Nå i går begynte formen å stige igjen. Jeg har gjort så mye småting som stod på to do listen min før fødsel [emoji4] kanskje jeg til og med kommer til å rake hagen om jeg har tid, den er ganske stor.. magen er jo i veien og kynnerene begynner å bli ganske hyppige og tunge, de andre barna krever jo også sitt og gangstilen min er lik en pingvin men er ikke trøtt dagen lang nå, selv om nattesøvnen er så som så. Håper bare humøret retter seg litt mer til det positive snart også [emoji2]
 
Fin form, men er ikke kommet lenger enn 35 uker enda. Kjenner jeg gleder meg mer og mer til permisjonsstart nå, begynner å ta på med lange dager i kontorstolen og jobbfokuset har begynt å svikte litt og. Gidder rett og slett ikke jobbe mer enn 8 timer dagen nå, selv om behovet egentlig er der :rolleyes: Søvnen begynner og å bli litt påvirket, vanskelig å sove godt når noen bokser og knuffer mot magen for full guffe :joyful: Men ellers er jeg vel kjempeheldig ifht hvor få plager jeg har. Lite bekkenplager og ikke noe vann i kroppen!
 
Veldig bra, egentlig. Rygg og bekken ble mye bedre når hen snudde seg, så det er egentlig bare halsbrann og søvnmangel som sliter litt på. Og karpaltunnel i hendene, men det er mer irriterende enn vondt. Nå er det så lyst her nord at litt søvnmangel kan jeg leve med også, jeg blir vanligvis litt overaktiv når nattesola kommer. :)

Alt er egentlig klart, om enn rotete. Har hatt noen øyeblikk hvor jeg lurer på hva vi egentlig skal med barn når vi har hatt det så fint i tosomheten i så mange år, men jeg tror bare det er underbevisstheten som begynner å bli litt stressa for fødsel. Stort sett koser jeg meg og gleder jeg meg bare.

Men jeg tok en pause fra nestinga og var med på pokerkveld denne uken, og det var veldig veldig godt å gjøre noe som ikke dreide seg om graviditet, hus og hjem. Tror jeg må prøve å få inn noen flere slike "frikvelder" de neste ukene, for det er så lett for at all energi, både fysisk og mentalt, går til baby for tiden. Det er jo ikke lenge til det virkelig tar overhånd, det er kanskje på tide å nyte litt av den siste voksenfriheten. :woot:
 
Begynner å bli sliten ja![emoji28] men føler ikke jeg kan klage da jeg har hatt minimalt med plager i svangerskapet. Begynner å kjenne det veldig i bekkenet og ryggen, sikkert fordi hun begynner å bli tyngre, er 37+2 idag[emoji4] kynnerne har kommer for fullt. Begynner å bli veldig klar for at hun kan få komme til verden! Eneste som stopper den tanken er at jeg driver å skriver bachelor oppgave (går sykepleier utdanninga), og oppgaven skal leveres på termindato 12 juni[emoji28] så samtidig som jeg håper hun kommer snart, så håper jeg også at hun holder seg der inne til den er levert!
Ganske slitsomt å skrive bachelor mens man er høygravid, da behovet for å hvile er ganske stort om dagen pga minimalt med nattesøvn![emoji15]
MEN ikke lenge igjen nå! Vi holder ut siste tiden gjør vi ikke?[emoji6] har klart oss så lenge, så klarer vi noen uker til[emoji6][emoji1319]
 
Formen er tung!! Og jeg er rett og sliten, trøtt og lei. Prøver å gjøre smått her og der men det er tungt å bevege seg. Teller febrilsk nedover....25 dager igjen til jeg får holde jenta mi og få meg selv tilbake.

Men samtidig mistenker jeg at hun vil komme ut før ks datoen. Har hatt en del tegn på at ting er i gang og at hun kanskje gjør seg klar for å møte verden. :Heartpink Så jeg tipper at hun kanskje velger å bryte ut første uken i juni. Da er jeg i uke 38.

I dag trer jeg inn i 30 årene...og det er virkelig en trøst å vite at jeg er snart offisielt ferdig med baby making. To gutter og ei lita diva får være mer enn nok. :p
 
Samboer må gre håret mitt, sette det i hestehale, kutte opp kjøttet mitt, ta på meg sokker og hjelpe å lukke bh-en p.g.a Carpal tunnel syndrom :hilarious: men han klager ikke, jeg klager vel litt :angelic: og med en bekken eksplosjons utglidning som jeg velger å kalle det, så går ting "litt" tregt :hilarious: Men samboer er alltid beredt til massasje og hjelper meg så godt han kan heldigvis.Koselig å gå med stor gravid mage er jo ikke lenge igjen nå :) Men mulig jeg kapper av meg hendene snart så får jeg fred fra de i det minste :wacky:
 
Samboer må gre håret mitt, sette det i hestehale, kutte opp kjøttet mitt, ta på meg sokker og hjelpe å lukke bh-en p.g.a Carpal tunnel syndrom :hilarious: men han klager ikke, jeg klager vel litt :angelic: og med en bekken eksplosjons utglidning som jeg velger å kalle det, så går ting "litt" tregt :hilarious: Men samboer er alltid beredt til massasje og hjelper meg så godt han kan heldigvis.Koselig å gå med stor gravid mage er jo ikke lenge igjen nå :) Men mulig jeg kapper av meg hendene snart så får jeg fred fra de i det minste :wacky:

Risikerer jo fantomsmerter da :p
 
............

I dag trer jeg inn i 30 årene...og det er virkelig en trøst å vite at jeg er snart offisielt ferdig med baby making. To gutter og ei lita diva får være mer enn nok. :p

Gratulerer så mye med dagen!!! [emoji322][emoji3]
 
Formen er tung!! Og jeg er rett og sliten, trøtt og lei. Prøver å gjøre smått her og der men det er tungt å bevege seg. Teller febrilsk nedover....25 dager igjen til jeg får holde jenta mi og få meg selv tilbake.

Men samtidig mistenker jeg at hun vil komme ut før ks datoen. Har hatt en del tegn på at ting er i gang og at hun kanskje gjør seg klar for å møte verden. :Heartpink Så jeg tipper at hun kanskje velger å bryte ut første uken i juni. Da er jeg i uke 38.

I dag trer jeg inn i 30 årene...og det er virkelig en trøst å vite at jeg er snart offisielt ferdig med baby making. To gutter og ei lita diva får være mer enn nok. :p

Gratulerer med dagen :D
Det er heldigvis ikke så ille å være i 30-årene. Skulle vært ferdig med barn innen den tid jeg. Nr 2 kommer nå og jeg er blitt 31 :p
 
Jeg er sliten og lei, føler at alt er tungt. Jeg tror naturen har gjort det litt slik med vilje, slik at man ser frem til den tunge fødsel med glede, enda man vet det blir vondt :p Her er det en del bekkenplager, oppstøt/halsbrann, og en del smerter i magen pga kynnerne og strekk. Jeg er mye trøtt og har mye igjen og gjøre før ting er klart.

Nå har vi mistet hunden vår også, så i tillegg til å være litt trist, så har jeg så dårlig samvittighet ovenfor at jeg ikke hadde mer å gi han mot slutten. Det var langt ifra hver dag jeg klarte å gå tur med han, og kvalmen gjorde at det ble begrenset med kos, fordi sykdommen gjorde at han luktet vondt. Så nå føler jeg litt at han ble avvist på slutten, og ikke følte seg elsket :( Så har jeg enda mer dårlig samvittighet fordi vi har bestemt oss for ny valp allerede, og vil ikke føle at jeg bare erstatter den gamle syke med en ny og frisk liksom, typisk bruk og kast.... Det er veldig typisk meg å få slike samvittighetskvaler enda jeg vet det ikke er sånn.
 
Jeg er sliten og lei, føler at alt er tungt. Jeg tror naturen har gjort det litt slik med vilje, slik at man ser frem til den tunge fødsel med glede, enda man vet det blir vondt :p Her er det en del bekkenplager, oppstøt/halsbrann, og en del smerter i magen pga kynnerne og strekk. Jeg er mye trøtt og har mye igjen og gjøre før ting er klart.

Nå har vi mistet hunden vår også, så i tillegg til å være litt trist, så har jeg så dårlig samvittighet ovenfor at jeg ikke hadde mer å gi han mot slutten. Det var langt ifra hver dag jeg klarte å gå tur med han, og kvalmen gjorde at det ble begrenset med kos, fordi sykdommen gjorde at han luktet vondt. Så nå føler jeg litt at han ble avvist på slutten, og ikke følte seg elsket :( Så har jeg enda mer dårlig samvittighet fordi vi har bestemt oss for ny valp allerede, og vil ikke føle at jeg bare erstatter den gamle syke med en ny og frisk liksom, typisk bruk og kast.... Det er veldig typisk meg å få slike samvittighetskvaler enda jeg vet det ikke er sånn.

Så trist :(
Håper du klarer å legge fra deg de tankene, selv om det ikke er lett <3
 
sliten og lei. Mye vondt i bekkene som påvirker all aktivitet og søvn.. også Egentlig har man det jo bra, men med så lite energi og mangel på god søvn så blir alt litt tyngre. Så gleder meg veldig til lillebror kommer og magen ikke lengre er i veien!
 
idag er jeg bare sur på mannen,han dro på fest ikveld han, enda han vet at jeg kan gå i fødsel når som helst og at det bare er 2 uker igjen til termin. Enda jeg ba han inderlig å bli hjemme. er ikk mere enn 3 uker siden sist han var på fest
 
idag er jeg bare sur på mannen,han dro på fest ikveld han, enda han vet at jeg kan gå i fødsel når som helst og at det bare er 2 uker igjen til termin. Enda jeg ba han inderlig å bli hjemme. er ikk mere enn 3 uker siden sist han var på fest
Hadde i grunn å blitt ganske sur selv da, spesielt når du ba han om å bli hjemme! Du får sette deg i soffa kroken og kose deg med tv'en eller datan så god du kan og slappe av!
 
Back
Topp