☆ Skravletråd Mai ☆

I dag er det rett og slett for mye for hodet mitt...

Bekymret for hunden som har problemer med trapper, mannen antyder artrose og vi tenker hver for oss i retning av at der kanskje snart ikke er verd å utsette henne for mer.
Det er litt grenser for hva hun skal måtte tåle, 14 år gammel.

Så er mellomste altså forstoppet og igang med kur og etter en telefon avklart at legen er enig i at det ble feil med dosering etter movicol når hun hadde fått movicol junior så vi må gi dobbelt så mange poser. Sånn det står i pakningsvedlegget. Avklart på telefon mens jeg var på handletur med mamma. Og ikke gikk på apoteket og hentet ut 2-3 pakker med medisin til hunden slik planen var. Til over 450 kr pakken. Vi har til ca ut mai i hus allerde.

I mellomtiden renner nesa på yngste konstant. Det begynte den med i går. Dvs når spredningen av bjørk satte igang her vi bor.

Og hunden som ikke får gå trapp alene vil ned når hun er oppe og opp når hun er nede og syter høylytt når hun ikke får det som hun vil.

Og når mannen kom hjem fra jobb og middagen kom på bordet lanserte guttungen "hodepine nivå 6" som vel er den sterkeste migrene han har satt tall på (skal liksom være en skala fra 1-10 men oftest ligger han opp mot 3, dog mener han 2 er "trenger paracet" så han fikk medisin, klarte ikke spise, la seg på senga og har lagt der til han sovnet.
Høres ut som en forferdelig dag.
Masse god bedring til alle som trenger det.
Håper du får slappet av i kveld, og morgendagen blir bedre

Uff hørtes mye ut ja. Skjønner godt hodet blir slitent ♡

God bedring til alle ♡

14 år ja. Begynner å bli gammel hund da ja ♡ Håper hunden har noen gode år til da. Trist når helsa begynner å skrante. :( Er jo så glad i disse dyrene ♡
14 år gammel hund
Kronisk syk som altså medisineres med de pillene jeg ikke hentet flere av.
Har skremt oss før med akutt livmorbetennelse og betennelse i skjoldbruskkjertelen. Denne gangen ikke noe akutt men om det er så smertefullt som det muligens kan være er det grenser for hvor greit det er å leve idet hus med 8-9 trappetrinn fra gata og opp og inngang i en annen etasje enn vi tilbringer dagen. Mannen vil vurdere henne i helga og se

Mellomste har vi jo en plan for nå, så håper vi det funker

Eldste, vi får bare se.

Og yngste.... Vel vi får se, mulig jeg ringer legevakta for å høre om de kan være "i samråd med lege" på å gi henne nesespray som selges reseptfritt, men altså ikke til barn under to år uten samråd med lege. For å se om det hjelper

I dag er det rett og slett for mye for hodet mitt...

Bekymret for hunden som har problemer med trapper, mannen antyder artrose og vi tenker hver for oss i retning av at der kanskje snart ikke er verd å utsette henne for mer.
Det er litt grenser for hva hun skal måtte tåle, 14 år gammel.

Så er mellomste altså forstoppet og igang med kur og etter en telefon avklart at legen er enig i at det ble feil med dosering etter movicol når hun hadde fått movicol junior så vi må gi dobbelt så mange poser. Sånn det står i pakningsvedlegget. Avklart på telefon mens jeg var på handletur med mamma. Og ikke gikk på apoteket og hentet ut 2-3 pakker med medisin til hunden slik planen var. Til over 450 kr pakken. Vi har til ca ut mai i hus allerde.

I mellomtiden renner nesa på yngste konstant. Det begynte den med i går. Dvs når spredningen av bjørk satte igang her vi bor.

Og hunden som ikke får gå trapp alene vil ned når hun er oppe og opp når hun er nede og syter høylytt når hun ikke får det som hun vil.

Og når mannen kom hjem fra jobb og middagen kom på bordet lanserte guttungen "hodepine nivå 6" som vel er den sterkeste migrene han har satt tall på (skal liksom være en skala fra 1-10 men oftest ligger han opp mot 3, dog mener han 2 er "trenger paracet" så han fikk medisin, klarte ikke spise, la seg på senga og har lagt der til han sovnet.
Så leit å høre at alt går feil samtidig:(

Mannen er på firmafest med kollegaene sine. Barna ønska kyllingklubber og salt og pepper chips til middag. Fint det

Det regner kjøttboller maraton med barna nå :D

Jobben ringte og sa jeg ikke trengte komme før torsdag pga elever ved videregående skulle være der i 3 dager. Så dermed ble det for mange der. Så da ble det veldig langhelg da :)

Alt til konfirmasjon er klart.

Mangler kun å dusje barn i kveld og ordne fletter så de har krøller i morgen :D Jeg skal til frisør i morgen og ordne meg der.

Alt av klær er klart og sko.

Eldste mangla sko. Men søren meg passa hu mine sko. Så da låner hu mine fine sandalsko :) Fint. Slapp jeg kjøpe nye sko :D Ble dyr mnd alikevel gitt [emoji1]
Hørtes ut som en aktiv, men fin dag :)

14 år gammel hund
Kronisk syk som altså medisineres med de pillene jeg ikke hentet flere av.
Har skremt oss før med akutt livmorbetennelse og betennelse i skjoldbruskkjertelen. Denne gangen ikke noe akutt men om det er så smertefullt som det muligens kan være er det grenser for hvor greit det er å leve idet hus med 8-9 trappetrinn fra gata og opp og inngang i en annen etasje enn vi tilbringer dagen. Mannen vil vurdere henne i helga og se

Mellomste har vi jo en plan for nå, så håper vi det funker

Eldste, vi får bare se.

Og yngste.... Vel vi får se, mulig jeg ringer legevakta for å høre om de kan være "i samråd med lege" på å gi henne nesespray som selges reseptfritt, men altså ikke til barn under to år uten samråd med lege. For å se om det hjelper

Lykke til med vurderingen ♡

Og håper alt ordner seg med det dere trenger for å holde dere friske :)

Uff, håper formen din snart blir bedre[emoji20]
Den svinger, men det er jo en ny ting :) Trenger nok bare å lande litt. Som nå, vært helt symptomfri i noen timer. Det er deilig :) Får meg til å se lyset i tunnellen, at jeg etterhvert vil komme meg på jobb, og klare alt jeg pleier til vanlig :)

Back
Topp