Skravletråd april

Strukket sener og fått hardt slag i muskulaturen[emoji31] tar visst lang tid å heles....
Uff ja. De sier så at det er helst bedre å bare brekke den. Det heles raskere. Selv både brakk jeg den og reiv av en sene. Ikke godt :o

Scenario; kaos-hus i tre etasjer. 3,5. Kaos i alle.

Gjesterom som får alt mulig når vi rydder. Soverom likeså.

For øyeblikket mye klær i gangene. I tillegg tømt garderober på skole og bhg som fyller gangen ekstra. Det skal heldigvis tilbake snart.

Add: svigermor kommer på besøk om ca 3 uker. På gjestesenga ligger fortsatt enkelte av våre julegaver.... Å komme seg bort dit er hinderløype
Ikke mulig å rydde på dagtid mens jeg tar meg av lillemor.

Avtale med mannen. Må jeg, må du. Minst 15 minutter etter ungene er i seng, før det er lov å sette seg ned oppe
(utvides muligens til 30, men ikke drepe motivasjonen før vi er igang)
I første omgang valgfritt gjesterom eller gang.

I tillegg må rutinemessig "alle leker opp fra gulvet" iverksettes på stua. Ikke fordi lekene i seg selv er så rotete og hun drar dem utover neste morgen likevel. Men fordi hun i tillegg river papir. Det er blader. Reklame. Bøker. Klær
Og masse små papirbiter, opprevet reklame og tørkepapir som flyter innimellom lekene og fordi lekene får flyte blir det liggende. Orker ikke mer

Så. Gjesterom fordi svigermor kommer
Gangene fordi det er innmari kjipt når ungene drar inn venner vi kjenner og venner vi ikke kjenner. Gjennom en gang som flyter av klær
Og stua fordi det er utrivelig.

Snuppa sover. Jeg får prøve å se om jeg kommer meg ut uten at hun våkner. Mannen har ikke fått de andre to i seng helt enda
Må jeg, må han. Vi må

(dette altså i tillegg til andre ting vi gjør i løpet av døgnet da, et kvarter alene fikser ikke huset. Det vet jeg)

Kvarter utført

Naturlige oppgaver som likevel ikke kan overses før jeg setter meg ned er vaskemaskinen som er ferdig, det i tørkeskap som må ned for å få henge opp vasken
Og de sikkert tre maskinene som ligger i en haug og venter på bretting...

Virkelig stolt av Lille U nå :)

Vi hadde familieselskap i dag, og en av de som var på besøk er spesialist på små barn, og gjør en del tester på barn i alderen rundt 3 år.
Hun ble ekstremt imponert over Lille U.
Et barn på 2 år og 1 måned skal ikke klare så store puslespill som han klarer, skjønne forskjellen på brikkene i midten, kantene og hjørnene (som han gjør), eller klare å sitte konsentrert over puslespillet så lenge han kan av gangen.
Han har også en veldig god grov og fin motorikk.

Virkelig stolt av Lille U nå :)

Vi hadde familieselskap i dag, og en av de som var på besøk er spesialist på små barn, og gjør en del tester på barn i alderen rundt 3 år.
Hun ble ekstremt imponert over Lille U.
Et barn på 2 år og 1 måned skal ikke klare så store puslespill som han klarer, skjønne forskjellen på brikkene i midten, kantene og hjørnene (som han gjør), eller klare å sitte konsentrert over puslespillet så lenge han kan av gangen.
Han har også en veldig god grov og fin motorikk.
Så bra men skal ikke klare er vel feil å si ?

Scenario; kaos-hus i tre etasjer. 3,5. Kaos i alle.

Gjesterom som får alt mulig når vi rydder. Soverom likeså.

For øyeblikket mye klær i gangene. I tillegg tømt garderober på skole og bhg som fyller gangen ekstra. Det skal heldigvis tilbake snart.

Add: svigermor kommer på besøk om ca 3 uker. På gjestesenga ligger fortsatt enkelte av våre julegaver.... Å komme seg bort dit er hinderløype
Ikke mulig å rydde på dagtid mens jeg tar meg av lillemor.

Avtale med mannen. Må jeg, må du. Minst 15 minutter etter ungene er i seng, før det er lov å sette seg ned oppe
(utvides muligens til 30, men ikke drepe motivasjonen før vi er igang)
I første omgang valgfritt gjesterom eller gang.

I tillegg må rutinemessig "alle leker opp fra gulvet" iverksettes på stua. Ikke fordi lekene i seg selv er så rotete og hun drar dem utover neste morgen likevel. Men fordi hun i tillegg river papir. Det er blader. Reklame. Bøker. Klær
Og masse små papirbiter, opprevet reklame og tørkepapir som flyter innimellom lekene og fordi lekene får flyte blir det liggende. Orker ikke mer

Så. Gjesterom fordi svigermor kommer
Gangene fordi det er innmari kjipt når ungene drar inn venner vi kjenner og venner vi ikke kjenner. Gjennom en gang som flyter av klær
Og stua fordi det er utrivelig.

Snuppa sover. Jeg får prøve å se om jeg kommer meg ut uten at hun våkner. Mannen har ikke fått de andre to i seng helt enda
Må jeg, må han. Vi må

Masse lykke til med prosjekt opprydding![emoji1] sikker på dere klarer det fint før svigermor kommer!

Back
Topp