Kondom under svangerskap?

Plutseligpluss

Flørter med forumet
Var på TUL i dag hos ei gresk lege.

Hun anbefalte at vi skulle bruke kondom ved sex under svangerskapet? Er ikke det litt rart? Hadde forstått om jeg hadde hatt forskjellige partnere, men har jo selvsagt ikke det - bare kjæresten. Hun nevnte det var litt pga hpv - virus og litt pga andre baktereinfeksjoner.

(Ble konisert 7 februar)

Blir dette anbefalt i Norge? Ser ikke slik ut på nett.

Last edited:
Unnskyld snikingen min, men nå fikk jeg bakoversveis altså. Hvis ikke du er plaget med infeksjoner nedentil eller kjæresten din er dårlig å vaske snoppen så tror jeg ikke du skal bry deg så mye om det altså. Har du testet positivt for hpv tidligere? Synes det der virket merkelig!

Høres veldig merkelig ut, aldri hørt om noe lignende når det selvsagt er partner å barnefaren man har sex med o_O Har alltid blitt fortalt at det bare er sunt i svangerskapet så vell som ellers hvis det selfølgelig ikke er medesinsk grunnlag for noe annet. Ville tatt det med ei klype å hørt med en annen lege neste kontroll du får hva hun egentlig kunne ha ment med å si det å se hva de tror.

Hadde vi måttet bruke kondom hadde det blitt lite på meg tror jeg. Han takler ikke kondom :-P

Hørtes veldig rart ut..

Den var ny [emoji23]

Har aldri hørt om det jeg heller. Bare at det kan være lurt etter fødsel dersom man et usikker på om det er fare for infeksjon, men husker ikke helt

Har aldri hørt om det jeg heller. Bare at det kan være lurt etter fødsel dersom man et usikker på om det er fare for infeksjon, men husker ikke helt
Man bør bruke kondom hvis man absouludt MÅ ha sex før renselsen er over (seks uker ca) da det er mye bakterier som skilles ut i forbindelse med fødselen :-) dog tror jeg det er få som orker å ha sex så tidlig :-P

Man bør bruke kondom hvis man absouludt MÅ ha sex før renselsen er over (seks uker ca) da det er mye bakterier som skilles ut i forbindelse med fødselen :) dog tror jeg det er få som orker å ha sex så tidlig :p
Sikkert det jeg leste om da :) Har ikke helt tenkt over den problemstillingen enda.. ;p

Sikkert det jeg leste om da :) Har ikke helt tenkt over den problemstillingen enda.. ;p
Det var ikke akkurat en problemstilling jeg tenkte over etter fødsel sist, og ikke en problemstilling jeg tenker mye på nå heller :-P

Unnskyld snikingen min, men nå fikk jeg bakoversveis altså. Hvis ikke du er plaget med infeksjoner nedentil eller kjæresten din er dårlig å vaske snoppen så tror jeg ikke du skal bry deg så mye om det altså. Har du testet positivt for hpv tidligere? Synes det der virket merkelig!
Ja, jeg hadde flere typer hpv virus og ble konisert i februar, Og tok samtidig hpv-vaksine (bare 1 av 3 vaksiner vel og merke)

Men de sier jo nada om dette på Ahus (hvor jeg ble konisert).

Typen min er ikke gresk sjarmør, og kunne nok aldri vært utro og ingen av oss er noe plaget med noe som helst nedentil.

Takk for svar dere. Synes jo det høres ganske fjernt ut.

Ja, jeg hadde flere typer hpv virus og ble konisert i februar, Og tok samtidig hpv-vaksine (bare 1 av 3 vaksiner vel og merke)

Men de sier jo nada om dette på Ahus (hvor jeg ble konisert).

Typen min er ikke gresk sjarmør, og kunne nok aldri vært utro og ingen av oss er noe plaget med noe som helst nedentil.

Takk for svar dere. Synes jo det høres ganske fjernt ut.
Da er det jo såklart en litt annen sak [emoji14]
Jeg ville faktisk stolt på Ahus. Ring dem og spør om du føler deg forvirret, selv om jeg tviler sterkt på at fosteret tar skade av at far sine svømmere er i naborommet [emoji14]
[emoji173] lykke til!

Da er det jo såklart en litt annen sak [emoji14]
Jeg ville faktisk stolt på Ahus. Ring dem og spør om du føler deg forvirret, selv om jeg tviler sterkt på at fosteret tar skade av at far sine svømmere er i naborommet [emoji14]
[emoji173] lykke til!
Tror jeg ringer gynekologen min i Norge jeg, vet allerede svaret til de på Ahus.

Men takk for svar! Håper det bare er tull, kondom er ikke så digg [emoji13]

Tror jeg ringer gynekologen min i Norge jeg, vet allerede svaret til de på Ahus.

Men takk for svar! Håper det bare er tull, kondom er ikke så digg [emoji13]

Fikk desverre samme beskjed her. Jeg er koniser (2015). Men spurte ikke hvorfor.... kanskje hvis livmorhalsen din er kortere,så kan det lettere bli infeksjon? Aner ikke,men gi meg gjerne en tilbakemelding om du finner det ut!

Fikk desverre samme beskjed her. Jeg er koniser (2015). Men spurte ikke hvorfor.... kanskje hvis livmorhalsen din er kortere,så kan det lettere bli infeksjon? Aner ikke,men gi meg gjerne en tilbakemelding om du finner det ut!
Fikk du samme beskjed? Av gyn?

Når jeg ringte Ahus etter jeg fant ut at jeg var gravid, så sa de at det ikke var noen spesielle hensyn å ta eller noe jeg burde tenke på. Dette sa de også under info da jeg ble konisert og begrunnet det med at den nye varmeslyngemetoden gjorde at man ofte ikke behøvde å fjerne så mye som de tidligere gjorde med kniv.

Men skal ringe min gyn i morgen også sier jeg ifra her. :)

Back
Topp