Tørke en 7 åring bak?

Hvorfor er ikke det relevant mener du?

Fordi det påvirker ikke personene tråden handler om. Kan hende det ikke har falt moren inn engang at noen kunne kommentert på det heller. Hvis hun forklarer hvordan ståa er så tror jeg neppe folk hadde sagt det som de skriver her. Her blir de spurt om innspill, det hadde ikke moren gjort. Litt forskjellig situasjoner. Om du skjønner.
 
Jeg hadde ikke hatt problemer med å tørke henne, men jeg tror det kan være litt annerledes for oss som jobber i barnehage. Vi er vant med å tørke andres unger. Jeg hadde spurt mora om hun får hjelp til å tørke hjemme. Ser at du jobber i barnehage, men jeg mener de andre som kommenterer her inne.

Jeg stusser litt nå på at hun ble sur for at hun ikke ble tørka og så sier moren at hun er distré og glemmer seg? Hun hadde jo ikke glemt seg, hun ba om å bli tørket av noen andre. Føler det er noe som ikke helt stemmer? Kan for såvidt hende det er slik Kengu sier, når jeg tenker meg om, men kan være noe helt annet også. Det er jo viktig at der foreldre er ærlige med hverandre slik at barna kan dra på besøk til hverandre uten ubehageligheter.
 
Ja, jeg husker ikke sist jeg tørket datteren min. Mange år siden. Jeg jobber i Bhg, så jeg vet at enkelte 6 åringer trenger hjelp, men jeg syns at ved skolestart så bør de klare det selv.

Jeg vet at det ikke er noen årsak til det i dette tilfellet. Bare at hun er vant til å få hjelp hjemme.

Så denne nå. Så greia er at hun får hjelp hjemme og derfor ønsker det fra deg også? Har hun problemer med å bli skikkelig ren?
 
Fordi det påvirker ikke personene tråden handler om. Kan hende det ikke har falt moren inn engang at noen kunne kommentert på det heller. Hvis hun forklarer hvordan ståa er så tror jeg neppe folk hadde sagt det som de skriver her. Her blir de spurt om innspill, det hadde ikke moren gjort. Litt forskjellig situasjoner. Om du skjønner.
Det kan fint hende hun har fått reaksjoner på det før, det vet ingen av oss
 
Det kan fint hende hun har fått reaksjoner på det før, det vet ingen av oss

Hvitveisen skriver at hun får hjelp hjemme, så da er det vel naturlig at hun vil ha hjelp andre steder også. Så da har hun vel egentlig fått svar på hvorfor det ble sånn den dagen. Kan hende jenta er distré også slik moren sa.
 
Jeg hadde spurt henne hvorfor hun vil ha hjelp av meg. Hadde hun sagt at hun var redd for at hun ikke klarte å tørke alt så hadde jeg sagt at hun kan tørke seg selv så kan jeg sjekke (tørke over å se). Hadde hun sagt at hun ikke vet hvordan hun gjør det så hadde jeg tørket å tatt det opp med foreldrene etterpå (spurt dem hvorfor). Hadde hun sagt at hun ikke vil/gidder/synes det er ekkelt så hadde jeg sagt nei du får tørke deg selv.
 
:eek: trodde det var en selvfølge :eek: jeg syns det er ille nok at treåringen bruker bleie enda :p
 
Jeg har forståelse for at det kan være ubehagelig for noen voksne å tørke andres barn som er så store. Hvorfor skal det kun vises respekt og forståelse for jentas foreldre og ikke hvitveisen? Jeg synes det er unaturlig å pålegge en annen ansvar for en slik oppgave. Det er vel helt vanlig å ikke sende bleiebarn med andre hjem, føler det blir litt på samme måte. Har jenta et problem av noe slag så må man være åpen om det - for jenta sin skyld. Det er jo hun som kommer i en ubehagelig situasjon, dersom dette er noe hun ikke mestrer. Hvorfor skal mor forsvares om hun lyver om dette?

Jeg som forelder har ikke sett det som en selvfølge at andre gjorde det. Min gutt begynte på skolen da han var fem år. Var han litt løs i magen, så sa vi at han bare fikk tørke så godt han kunne og heller vaske seg når han kom hjem. Pappaen avtalte med han at om han hadde tørket 10 ganger så var det nok uansett om det var litt brunt på papiret. Hadde aldri bedt en lærer tørke barnet mitt. Med mindre det var en diagnose der det fulgte med en assistent.
 
Helt uaktuelt, vi tørker ikke 3 åringen engang..
 
Jenta mi har en 6 år gammel venninne som fremdeles vil ha hjelp til å tørke seg når hun er på besøk. Vi bare hjelper henne uten å kommentere det, og håper desperat at hun snart lærer det seg selv. :p Jeg legger meg ikke opp i hva andres barn burde klare, uansett om jeg synes det er pussig.
 
Min sønn er 6 1/2 år. Han har en ADHD diagnose og sliter med angst. En av tingene han er livredd for er å få bæsj på hendene når han tørker selv. Så her jobber vi fortsatt med det. Så snakk med foreldrene. Ikke døm før du vet [emoji173]
 
Min sønn er 6 1/2 år. Han har en ADHD diagnose og sliter med angst. En av tingene han er livredd for er å få bæsj på hendene når han tørker selv. Så her jobber vi fortsatt med det. Så snakk med foreldrene. Ikke døm før du vet [emoji173]
Døm?
 
Back
Topp