Leggerutiner

Kløverdame

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Hva slags leggerutiner har de små nå? Er det noen som sovner av seg selv, med foreldre ute av rommet? Her må han ammes eller bæres i søvn.
 
Vi legger snuppa i senga, synger, sier god natt og går ut. Som regel så sovner hu med en gang eller så turner a litt før hu sovner[emoji4]
 
Her ammes hun eller bæres i søvn av meg. Pappa sitter i sengen med henne og koser og synger til hun legger seg ned ved siden av han/ i armkroken hans og sovner :)
 
Her ammes hun eller bæres i søvn av meg. Pappa sitter i sengen med henne og koser og synger til hun legger seg ned ved siden av han/ i armkroken hans og sovner :)
Så koselig! Lurer også på hvordandere gikk frem for å få det til.
 
Så koselig! Lurer også på hvordandere gikk frem for å få det til.
Det mæ du spørre han om :p tror egentlig han bare begynte å sette seg i sengen sammen med henne (vi samsover) og så fikk hun turne litt som hun ville en stund.. også etterhvert holdt han og bysset hvis hun ikke roet seg. Tokben stund før hun skjøntr greia og med meg skjønner hun det ikke. Hun kan godt sovne nesten, men ikke uten pupp til slutt. Tenker at det går over når vi slutter å amme. De er små bare en gang :)
 
Hørtes fint ut! Hvordan gikk dere frem for å få til det? :)

Ho har alltid starte natta i egen seng helt inntil min. Da ho var bitteliten lå jeg alltid med en arm i senga hennes, så ho kjente at jeg var der. Så etter en stund da ho begynte å legge seg før oss så sang vi og la a bare ned. Det gikk så av seg selv.
 
Det mæ du spørre han om :p tror egentlig han bare begynte å sette seg i sengen sammen med henne (vi samsover) og så fikk hun turne litt som hun ville en stund.. også etterhvert holdt han og bysset hvis hun ikke roet seg. Tokben stund før hun skjøntr greia og med meg skjønner hun det ikke. Hun kan godt sovne nesten, men ikke uten pupp til slutt. Tenker at det går over når vi slutter å amme. De er små bare en gang :)
Jeg ammer min jeg også. På samme måte som din; sovner nesten, men må ha pupp. Har forsøkt å vekk puppen rett før, men ender opp med å søke, søke, søke, søke, søke... og så hyle.

Skal tipse mannen om dette. Kanskje dette kan testes ut av han når han har ferie:) Regner med at det ikke tok bare en helg. Nå blir det litt mange spørsmål, men husker du hvor gammel din var sånn cirka?
 
Jeg ammer i søvn

Mannen koser. Det funker det også , men er jeg som legger henne om jeg er hjemme

(vi samsover og han legger seg altså med henne)
 
Her ligger vi han lille i sengen, etter å ha fått mme. Som regel synger vi godt natt så sovner han.

Men når han ikke gjør det tar vi å leser en bok da sovner han:p
 
Jeg ammer min jeg også. På samme måte som din; sovner nesten, men må ha pupp. Har forsøkt å vekk puppen rett før, men ender opp med å søke, søke, søke, søke, søke... og så hyle.

Skal tipse mannen om dette. Kanskje dette kan testes ut av han når han har ferie:) Regner med at det ikke tok bare en helg. Nå blir det litt mange spørsmål, men husker du hvor gammel din var sånn cirka?
13 mnd ca tror jeg... :)
 
Her legges han ned og vi setter på en uro og går ut. Men I det siste så må pappaen ligge der sammen med han. Hvis jeg er der inne så skriker han I en flere timer. Holdt på en time I går før jeg ga opp og mannen greide det på 10 min. Skikkelig irriterende. Jeg må nok få han til å sovne I armene mine i sofaen før han legger seg. Men må si at han sliter veldig ved tann frembrudd samtidig som han sliter med sure oppstøt pga reflux. Så her går leggingen veldig opp og ned ettersom formen hand.
 
Her ligger jeg eller mannen ved siden og synger. Når vi har sunget noen sanger ligger vi der fram til han har sovnet.
 
Stell på badet (bleieskift, smøre krem, pusse tenner og på med pysj), vinker natta i speilet og går inn på soverommet. Her vil hun stort sett ha litt vann, før jeg synger (Kjære Gud jeg har det godt) og legger henne ned. Hun må ha tutt, bamse og koseteppe. Brer på dyna, sier god natt og går ut. Stort sett sovner hun like etter. Noen dager er det hyling, og da går vi inn og ut med jevne mellomrom (jeg står ofte rett utenfor og bretter klær). Så skal det nevnes at hun alltid sover med døra vid åpen, ikke et bevisst valg, det har blitt en vane[emoji28]
 
Han får pupp på rommet sitt, så legger jeg han i senga, sier natta og går. Jevnt over legger han seg ned og sovner. Kan ligge å pludre og turne litt i senga på egen hånd før han sovner, og da bruker jeg å sjekke når det er blitt helt stilt at han enda har dyne på.
 
Spiser kveldsgrøt, tar kveldssol, leser bok og drikker melk. Skrur av alt av lys og lyd før vi går opp, legger han i senga, gir flaske med vann og småkoser til han sovner. Med pappaen tar det 5-15 min. Med meg 30-60 min. Synes vi har en god rutine, men den fungerer ikke helt. Må stå å kose han på ryggen eller holde hånd helt til han sovner. I løpet av kvelden ender han oppi hos oss.
 
Spiser kveldsgrøt, tar kveldssol, leser bok og drikker melk. Skrur av alt av lys og lyd før vi går opp, legger han i senga, gir flaske med vann og småkoser til han sovner. Med pappaen tar det 5-15 min. Med meg 30-60 min. Synes vi har en god rutine, men den fungerer ikke helt. Må stå å kose han på ryggen eller holde hånd helt til han sovner. I løpet av kvelden ender han oppi hos oss.
30-60 minutter er jo litt lenge, men det korter seg nok ned etter hvert. Jeg satt inne hos lillesøster i 60-90 minutter hver kveld i et halvt år, før bedringen begynte å komme. Heldigvis for deg kan mannen legge[emoji4] Vi gikk på tabben at jeg la lillesøster og mannen la storesøster, så jeg var låst til huset på kveldstid[emoji52] Ikke gå på den tabben med nummer 2, veldig godt for ungene at dere bytter på, og godt for dere[emoji6]
 
30-60 minutter er jo litt lenge, men det korter seg nok ned etter hvert. Jeg satt inne hos lillesøster i 60-90 minutter hver kveld i et halvt år, før bedringen begynte å komme. Heldigvis for deg kan mannen legge[emoji4] Vi gikk på tabben at jeg la lillesøster og mannen la storesøster, så jeg var låst til huset på kveldstid[emoji52] Ikke gå på den tabben med nummer 2, veldig godt for ungene at dere bytter på, og godt for dere[emoji6]
Absolutt! Burde vært flinkere til å bytte med G også, men er så lite fristende når jeg vet hvor raskt det går med mannen :D
 
Back
Topp