♥ Skravletråden ♥

Ja, det må jo være bra, men alikevel slitsomt å måtte bytte briller hel tiden. Og når du ikke kan bruke linser lengere heller da.

Ja det blir jo noe jeg tenker på hver gang det blir aktuelt, om jeg i det hele tatt har råd. Og ikke så artig når en situasjon som denne oppstår og jeg ikke har noe backup
 
Det gjør jeg også, men jeg har ikke briller i det hele tatt. Sikkert sagt i 6 år at jeg skulle ha fiksa det, men.... ting tar tid.

Jeg må fikse det snart [emoji85]
Fikk rift på øyet av linsen for 2 uker siden og da måtte jeg bruke briller i noen dager [emoji851]
 
Samme her, bare ok det når man blir vant til det!

Det går greit:) slik går dagene fremover. Noen ganger mindre å gjøre en andre dager!
Ja. Jeg har hatt briller siden jeg var 9 så jeg er vant til det. Men jeg har tenkt på å få meg noen dagslinser til å bruke når jeg ikke bruker briller. Dvs når jeg svømmer. Så kunne jeg korrigert nærsynet i alle fall selv om jeg ikke får korrigert samsynet. Det går ikke over lang tid. Musklene i øynene som er opptrent til å korrigere blir slitne, dvs hodepine. Når de ikke klarer det lenger blir det dobbeltsyn

Men sånn for en time i svømmehallen eller sånn?

Men vet ikke om jeg klarer venne meg til det, og en dag på stranda kan jeg jo ikke drive å veksle mellom briller og linser så det blir vel briller og ikke noe.
 
Mannen min har linser. Briller som backup. Guttungen har hatt briller siden han var fire. Men han kan trolig få linser når han blir eldre. (8,5 nå)
Men brillene får han dekket av nav, linser må vi betale selv, så briller er fint det ;-)

Jentene er sjekket og trenger ikke briller nå. Med de foreldrene de har blir de sikkert nærsynte sånn i tenårene en gang, men det får vi ta da.
 
Mannen min har linser. Briller som backup. Guttungen har hatt briller siden han var fire. Men han kan trolig få linser når han blir eldre. (8,5 nå)
Men brillene får han dekket av nav, linser må vi betale selv, så briller er fint det ;-)

Jentene er sjekket og trenger ikke briller nå. Med de foreldrene de har blir de sikkert nærsynte sånn i tenårene en gang, men det får vi ta da.
Gubben har bra syn så håper guttungen arver det:)

Til å virker det som om ungen har et bra syn så holder en knapp at det forsetter
 
Gubben har bra syn så håper guttungen arver det:)

Til å virker det som om ungen har et bra syn så holder en knapp at det forsetter
Man kan jo håpe på det.
 
Gubben har bra syn så håper guttungen arver det:)

Til å virker det som om ungen har et bra syn så holder en knapp at det forsetter

Gubben her og har nesten perfekt syn, og det virker som begge ungene ser ganske godt både nært og fjernt.
 
Jeg har to som ser bra. Enda. Og en med briller. Men med to nærsynte foreldre blir trolig alle tre nærsynt (han med briller er langsynt) etterhvert. Sånn i tenårene skjedde det for meg og mannen
 
Det blir spennende å se her også, både jeg og barnefar er nærsynte, ingen av oss noe veldig. Ho har i hvertfall kjempegodt syn nå.
 
Det blir spennende å se her også, både jeg og barnefar er nærsynte, ingen av oss noe veldig. Ho har i hvertfall kjempegodt syn nå.
Har funnet ut at vi sikkert må være flinke å teste ut synet til våre tidlig/jevnlig. Mannen har elendig syn, det nærmer seg -6, (men bedre enn svigermor da, så en liten trøst det[emoji12]), og det ble oppdaget utpå barneskolen en gang, da så han allerede ganske så dårlig, så tidlig sjekk er nok smart[emoji4]
 
Har funnet ut at vi sikkert må være flinke å teste ut synet til våre tidlig/jevnlig. Mannen har elendig syn, det nærmer seg -6, (men bedre enn svigermor da, så en liten trøst det[emoji12]), og det ble oppdaget utpå barneskolen en gang, da så han allerede ganske så dårlig, så tidlig sjekk er nok smart[emoji4]

Da er det nok lurt å sekke det med gjevne mellomrom ja. -6 er mye ja, har du dårlig syn eller?
 
Da er det nok lurt å sekke det med gjevne mellomrom ja. -6 er mye ja, har du dårlig syn eller?
Tja, jeg hadde perfekt syn et godt stykke opp i tjueårene, men det har nok blitt litt svekket av mye lesing i dårlig lys og skjermbruk[emoji6] Så om de arver mitt syn, trenger vi nok ikke å tenke på det. De har arvet mannens øyner (formen) da, så skal vel ikke se vekk i fra at de arver synet også[emoji12]
 
Tja, jeg hadde perfekt syn et godt stykke opp i tjueårene, men det har nok blitt litt svekket av mye lesing i dårlig lys og skjermbruk[emoji6] Så om de arver mitt syn, trenger vi nok ikke å tenke på det. De har arvet mannens øyner (formen) da, så skal vel ikke se vekk i fra at de arver synet også[emoji12]

Håpe di slipper det da, og heller arver ditt[emoji6]
 
Back
Topp