Lille lykkes dagbok - et spesielt år

Arme riddere in progress [emoji1]
673206a56f1b3880238531e60b86d5b0.jpg
 
Nei heldige er vi som slipper det! [emoji4][emoji4][emoji4] Anbefaler også Pregnancy+ bare på grunn av de fine bildene de bruker av foster! [emoji7]
Her er feks bilde av foster uke 21:
7eae98a98759740435964810bbe03da6.jpg
Ååh, skikkelige bilder altså!
Åpnet ovia nå, men blir neppe brukt ser jeg [emoji14]
 
Jaaa [emoji7] Jeg fant jeg fant i fryseren! Pleier å fryse ned hele bær heller enn å lage syltetøy av det med en gang. For da kan vi bruke det til både smoothies, syltetøy og desserter.
Lurt det da! Jeg har vel bare poser med frossenbær fra coop eller noe [emoji28]
 
21+1
I går sovna jeg etter at jeg hadde lest til ungene, så i dag var jeg lys våken halv sju! [emoji4] Greit å begynne å venne seg til en ny rytme i helgene igjen forsåvidt. De andre er så store nå at de får lov til å stå opp alene om morgenen.

Lillebror i magen er aktiv, og jeg kjenner han godt til tross for at morkaka demper bevegelsene en del. Jeg kjenner bare spark når han sparker langt nede eller høyt oppe. Jeg skal innrømme at jeg har slitt litt med å venne meg til at vi skal få en lillebror og ikke en lillesøster som vi var innstilt på i fjor. Vi har fått bekreftet på to ul at det er en gutt så nå synker det i alle fall inn ;)
Jeg gleder meg selvsagt, men det var som om noe av gleden ble litt borte. Hjelpe meg, tenk at jeg skal føle det sånn! Jeg sliter med å kjenne tilknytning med den lille. I mine tre andre svangerskap har tilknytningen kommet fort (jente, gutt, jente), mens den nå lar vente på seg.

Jeg VET at det handler om det som skjedde sist. At gleden har et forbehold, en slags beskyttelsesmekanisme for ikke å bli så knust om noe skulle gå galt. Og jeg VET at jeg ender opp med å bli like glad i denne lille som i mine andre, det kjennes bare ut som at jeg må jobbe mere med det. Det kommer ikke helt naturlig av seg selv denne gangen. Jeg lurer på om det er vanlig å kjenne på disse følelsene - både det med tilknytning og med kjønn. Det er ikke noe jeg roper høyt om selvsagt, for jeg synes ikke det er ok følelser å ha. Hvis jeg får jordmortime (vi har ikke hatt i kommunen, men nabokommunen sier vi kan komme dit) tenker jeg å ta det opp med henne.

Ellers: det er helg og fri! Egentlig skal jeg ha studiehelg men jeg har så enormt lyst på en helg med kun fri og tid med gjengen. Jeg og mannen min har lagt opp helgene fremover slik at vi har annen hver helg til egen disposisjon i hovedsak for at jeg skal klare å bli ferdig med masteren min. Da drar gjerne mannen min til fjells de helgene jeg har hovedansvaret hjemme og det er litt kjedelig at vi har så lite tid sammen syns jeg. Vi har masse å gjøre hjemme også og alt blir satt på hold. Jeg skal være ferdig i midten av mai, så det blir mye studier fremover... Gleder meg til å få det unna vei - en ting mindre å tenke på [emoji4]

Ønsker dere ei god helg!

Tror dette er normale følelser og tanker å ha, men dessverre tørr ikke så mange å snakke om dem. Spesielt etter å mistet, så er nok kroppen i full forsvarsmodus. Slike ting går seg til, og tror lillebror blir veldig spesiell for deg etterhvert. For han hadde jo ikke vært til hvis ikke det hadde vært for Eva måtte dra. Regner med du blir hodestups forelsket i han, som alle dine andre barn ❤️

Jeg har ikke kjent helt på den intense gleden av å være gravid, og jeg har gledet meg i mange år til å få oppleve dette. Så synes det er veldig rart. Så føler ikke den tilknytningen mange snakker om er kommet. Tror mye problemet ligger i negativteten jeg fikk, den dårlig samvittighet jeg har hatt, og stresset med jobb, som jeg har nevnt tidligere. Har nok også litt med omstillingen på at det faktisk er en jente! Ikke at jeg ikke er glad for at det er en jente, baby er velkommen uansett kjønn ❤️

Er trygg på at det ordner seg til slutt uansett, for oss begge ❤️ For vi har en virkelig magisk tid i vente!
 
Du har det i deg du også! Ser for meg at du kan lage pene kaker også jeg! [emoji7]

Våre ble med hjemmerørt ripssyltetøy.... Sikle, så godt det var!

Haha, kaker er jeg faktisk ikke så flink på! Her sverger jeg til halv fabrikat toro, den ene sjokoladekake jeg kan lage, og en pavlova inni mellom (også med toro marengsbunn).

Mmmmm ❤️ Rips er jo så godt! Hos mine besteforeldre hvor jeg kommer fra, så har de en ripsbusk med hvite rips som er 120 år gammel. Mange ganger har vi trodd den har strøket med, men stadig så blomstrer den Vi var de eneste med hvite rips i bygda, men nå er det langt flere (har nok vært å forsynt seg en avlegger eller to). Bestefar har fått ordnet store nye busker av denne gamle ripsbusken, og spurte pent om jeg kunne få en. Jeg fikk alle (tror der vae 3-6 stk) ❤️ Så de skal jeg prøve å få med oss neste gang vi er hjemme, som jeg skal plante i hagen til huset. ❤️ så skal jeg fortelle mine barn om hvor disse spesielle buskene kommer fra :)
 
Haha, kaker er jeg faktisk ikke så flink på! Her sverger jeg til halv fabrikat toro, den ene sjokoladekake jeg kan lage, og en pavlova inni mellom (også med toro marengsbunn).

Mmmmm [emoji173]️ Rips er jo så godt! Hos mine besteforeldre hvor jeg kommer fra, så har de en ripsbusk med hvite rips som er 120 år gammel. Mange ganger har vi trodd den har strøket med, men stadig så blomstrer den Vi var de eneste med hvite rips i bygda, men nå er det langt flere (har nok vært å forsynt seg en avlegger eller to). Bestefar har fått ordnet store nye busker av denne gamle ripsbusken, og spurte pent om jeg kunne få en. Jeg fikk alle (tror der vae 3-6 stk) [emoji173]️ Så de skal jeg prøve å få med oss neste gang vi er hjemme, som jeg skal plante i hagen til huset. [emoji173]️ så skal jeg fortelle mine barn om hvor disse spesielle buskene kommer fra :)
Så fantastisk med bærbusker med historie! [emoji16] Bærene smaker ekstra godt da.

Kaker ja.... Jeg klarte å herpe en enkelt torokake også jeg! [emoji52] Kaker ligger ikke for meg.... Eller - de ligger forresten gjerne [emoji23] Jeg har vel heller problemer med å få de til å stå!
 
I går, 21+3 kjente mannen min dult fra lillebror for første gang [emoji16] Forrige gang kjente han eksakt på 20+0.
Herlig følelse når man kan dele opplevelsen med sin kjære!

Og i dag etter jobb har jeg vært helt utmattet. Mannen stiller opp og er verdens beste likevel. Har laga middag, gjort lekser med ungene, kjørt på trening og besøk, laga kveldsmat, lest for dem og lagt dem. What a man!
[emoji170][emoji172][emoji169][emoji171] Jeg er heldig! Utdrag fra meldinger oss i mellom i dag [emoji16]
dd352aaa715d22d0463d3764cc41e039.jpg
 
(jeg vet ikke om du var obs på det eller ikke, men nr er ganske synlig. Sånn. Om du vil slædde det og legge ut på nytt).

Herlig med spark, og en mann som gjør masse [emoji173]️
 
I går, 21+3 kjente mannen min dult fra lillebror for første gang [emoji16] Forrige gang kjente han eksakt på 20+0.
Herlig følelse når man kan dele opplevelsen med sin kjære!

Og i dag etter jobb har jeg vært helt utmattet. Mannen stiller opp og er verdens beste likevel. Har laga middag, gjort lekser med ungene, kjørt på trening og besøk, laga kveldsmat, lest for dem og lagt dem. What a man!
[emoji170][emoji172][emoji169][emoji171] Jeg er heldig! Utdrag fra meldinger oss i mellom i dag [emoji16]
dd352aaa715d22d0463d3764cc41e039.jpg
Måtte le litt [emoji23] Det der kunne liksågodt vært hentet fra meldingsutveksling mellom meg og samboer også. Han er så god, og jeg er bare sliten og sulten [emoji14]

4b143f778a1a69ca46280da9b3d64822.jpg
 
Måtte le litt [emoji23] Det der kunne liksågodt vært hentet fra meldingsutveksling mellom meg og samboer også. Han er så god, og jeg er bare sliten og sulten [emoji14]

4b143f778a1a69ca46280da9b3d64822.jpg
Haha, sitter og ler litt her også! [emoji23] Det var noen likhetstrekk der ja. Fine gode mennene som gjør sitt beste!
 
(jeg vet ikke om du var obs på det eller ikke, men nr er ganske synlig. Sånn. Om du vil slædde det og legge ut på nytt).

Herlig med spark, og en mann som gjør masse [emoji173]️
Herlighet! [emoji16] Tenkte jeg jo overhode ikke på! Æsj.... Jaja, gidder ikke styre med det - nå er det jo svart på meldingen også så det får bare være.
 
Back
Topp