Lille lykkes dagbok - et spesielt år

20+4! De siste dagene har jeg kjent bevegelser mer og mer til tross for morkake foran. Han er mest aktiv på morgenen og på kveld/natt :)
I morgen er det ny ultralyd i Trondheim! Det blir den siste med mindre man skulle gjøre noen funn. Mannen min får ikke dekket reise som ledsager denne gangen, og siden det er vanskelig for oss å skaffe barnevakt midt i uke (har ikke familie helt nært der vi bor) så har vi besluttet at han ikke skal være med [emoji55] Liker det egentlig ikke - vi hadde jo lovet oss selv at jeg aldri skulle dra uten han på ul igjen. Men hverdagens utfordringer innhenter oss, sånn er det bare. Jeg hadde lyst til å ha med søsteren min som bor i Stavanger, men reisa kom på hele 4000 (!!) så det ble uaktuelt selv om vi tenkte å dele på utgiftene. Mamma blir med i steden for da... Er ikke HELT komfortabel med det, men hun inviterte seg selv med da hun hørte at ikke mannen min kunne. Jaja.... Skulle noe vøre galt (selv om ingenting tilsier det!) så er det jo fint å ha noen med, men. Jeg og mamma har et godt forhold, jeg har bare aldri likt å involvere henne i mine innerste tanker og opplevelser. Mine opplevelser i Trondheim er veldig sterke på vondt og godt. Kun mannen min og søster har vært involvert i det. Men nå må jeg slutte å klage. Det er kjempefint at hun tilbyr seg selvsagt og det blir trolig en fin dag! :)
 
Nei, vet dere hva! Skal prøve å skjerpe meg litt og endre fokus! Jeg merker at det er veldig lett for at jeg tyr til dagboka når det er tunge tanker eller noe jeg er misfornøyd med som surrer rundt i hodet [emoji85] Bestemmer meg herved for å prøve å utligne litt - det skjer jo så mye BRA også :) Jeg er stort sett lykkelig i hverdagen. [emoji173][emoji173][emoji173]
 
Nei, vet dere hva! Skal prøve å skjerpe meg litt og endre fokus! Jeg merker at det er veldig lett for at jeg tyr til dagboka når det er tunge tanker eller noe jeg er misfornøyd med som surrer rundt i hodet [emoji85] Bestemmer meg for å prøve å utligne litt - det skjer jo så mye BRA også :) Jeg er stort sett lykkelig i hverdagen. [emoji173][emoji173][emoji173]
Skjønner godt hva du mener! Men det hjelper voldsomt å skrive ting ned, ser jo ut som det hjalp for deg også, siden du føler deg litt bedre nå:happy: Er også veldig godt å få tilbakemelding på det en synes er vanskelig :Heartred
 
Skjønner godt hva du mener! Men det hjelper voldsomt å skrive ting ned, ser jo ut som det hjalp for deg også, siden du føler deg litt bedre nå:happy: Er også veldig godt å få tilbakemelding på det en synes er vanskelig [emoji813]red
Enig i dette!
Hjelper å skrive ned ting og få satt ord på det man føler!
Men, forstår hva du mener. Greit å ikke ha et utelukkende negativt fokus også. [emoji14]
 
Skjønner godt hva du mener! Men det hjelper voldsomt å skrive ting ned, ser jo ut som det hjalp for deg også, siden du føler deg litt bedre nå:happy: Er også veldig godt å få tilbakemelding på det en synes er vanskelig [emoji813]red
Ja, du sier noe der [emoji16]
Og så er det på et vis godt å samle "grumset" en plass heller enn å pøse det ut her og der. Denne dagboka har blitt et sånn sted, og den funksjonen kommer den nok til å ha i fremtiden også. Men kan passe på å skrive litt mer når alt er topp også! [emoji57]
 
Ja, du sier noe der [emoji16]
Og så er det på et vis godt å samle "grumset" en plass heller enn å pøse det ut her og der. Denne dagboka har blitt et sånn sted, og den funksjonen kommer den nok til å ha i fremtiden også. Men kan passe på å skrive litt mer når alt er topp også! [emoji57]
Helt enig! Du er utrolig dyktig på å skrive, gravidhormonene mine får meg ofte til å gråte litt etter å ha lest hva du skriver :happy: Så fortsett å skriv! Både oppturer og nedturer! :Heartred
 
Helt enig! Du er utrolig dyktig på å skrive, gravidhormonene mine får meg ofte til å gråte litt etter å ha lest hva du skriver :happy: Så fortsett å skriv! Både oppturer og nedturer! [emoji813]red
Haha, huff og snufs! Nå ble MINE gravidhormoner aktivert her [emoji22][emoji7] Takk for at du sier det! [emoji173]
 
Hei Lille Lykke!

Jeg var i november 2016-gruppa med deg, og husker deg og det som skjedde med lillepia deres så veldig godt. Ble derfor veldig glad for å lese her at dere venter en liten en igjen og at alt ser fint ut! :)
Lykke til med resten av svangerskapet, dere fortjener alt godt!
 
Hei Lille Lykke!

Jeg var i november 2016-gruppa med deg, og husker deg og det som skjedde med lillepia deres så veldig godt. Ble derfor veldig glad for å lese her at dere venter en liten en igjen og at alt ser fint ut! :)
Lykke til med resten av svangerskapet, dere fortjener alt godt!
Hei!
Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi [emoji178][emoji170][emoji172] Det setter jeg pris på! Ja, tenk at vi får oppleve et nytt svangerskap med en baby som ser ut til å være frisk. Veldig takknemlig for det. Håper du har det bra med din lille [emoji4]
 
Hurra for 21 uker på vei! [emoji1] Og for vel gjennomført ultralyd på fostermedisinsk senter på onsdag. Alt ser helt perfekt ut [emoji172]
3ebd07bf93190d150dc404b86233098e.jpg
 
Hurra for 21 uker og fin UL [emoji173]️
Så store hender de begynner å få, disse små! Altså.. Små enda, men.. Stort likevel [emoji28]k begynner å bli størrelse på en måte!

Hva heter appen? Jeg tror jeg har spurt før, men.. Gravidhjerne.. [emoji14]
 
Hurra for 21 uker og fin UL [emoji173]️
Så store hender de begynner å få, disse små! Altså.. Små enda, men.. Stort likevel [emoji28]k begynner å bli størrelse på en måte!

Hva heter appen? Jeg tror jeg har spurt før, men.. Gravidhjerne.. [emoji14]
Den heter Ovia Pregnancy. Liker den egentlig ganske godt!
 
21+1
I går sovna jeg etter at jeg hadde lest til ungene, så i dag var jeg lys våken halv sju! [emoji4] Greit å begynne å venne seg til en ny rytme i helgene igjen forsåvidt. De andre er så store nå at de får lov til å stå opp alene om morgenen.

Lillebror i magen er aktiv, og jeg kjenner han godt til tross for at morkaka demper bevegelsene en del. Jeg kjenner bare spark når han sparker langt nede eller høyt oppe. Jeg skal innrømme at jeg har slitt litt med å venne meg til at vi skal få en lillebror og ikke en lillesøster som vi var innstilt på i fjor. Vi har fått bekreftet på to ul at det er en gutt så nå synker det i alle fall inn ;)
Jeg gleder meg selvsagt, men det var som om noe av gleden ble litt borte. Hjelpe meg, tenk at jeg skal føle det sånn! Jeg sliter med å kjenne tilknytning med den lille. I mine tre andre svangerskap har tilknytningen kommet fort (jente, gutt, jente), mens den nå lar vente på seg.

Jeg VET at det handler om det som skjedde sist. At gleden har et forbehold, en slags beskyttelsesmekanisme for ikke å bli så knust om noe skulle gå galt. Og jeg VET at jeg ender opp med å bli like glad i denne lille som i mine andre, det kjennes bare ut som at jeg må jobbe mere med det. Det kommer ikke helt naturlig av seg selv denne gangen. Jeg lurer på om det er vanlig å kjenne på disse følelsene - både det med tilknytning og med kjønn. Det er ikke noe jeg roper høyt om selvsagt, for jeg synes ikke det er ok følelser å ha. Hvis jeg får jordmortime (vi har ikke hatt i kommunen, men nabokommunen sier vi kan komme dit) tenker jeg å ta det opp med henne.

Ellers: det er helg og fri! Egentlig skal jeg ha studiehelg men jeg har så enormt lyst på en helg med kun fri og tid med gjengen. Jeg og mannen min har lagt opp helgene fremover slik at vi har annen hver helg til egen disposisjon i hovedsak for at jeg skal klare å bli ferdig med masteren min. Da drar gjerne mannen min til fjells de helgene jeg har hovedansvaret hjemme og det er litt kjedelig at vi har så lite tid sammen syns jeg. Vi har masse å gjøre hjemme også og alt blir satt på hold. Jeg skal være ferdig i midten av mai, så det blir mye studier fremover... Gleder meg til å få det unna vei - en ting mindre å tenke på [emoji4]

Ønsker dere ei god helg!
 
Fertility likte jeg egentlig enda bedre! Men alt til sitt formål!
Laster ned ovia pregnancy nå, bare for å se. Har babyverden sin på tlf og preglife på taben, og bruker egentlig ingen av dem såå ofte mer.. [emoji14] men skal sjekke det ut likevel!
Ovia fertility var veldig bra da! Men, ingen vits i å styre med den lenger nå.
 
Laster ned ovia pregnancy nå, bare for å se. Har babyverden sin på tlf og preglife på taben, og bruker egentlig ingen av dem såå ofte mer.. [emoji14] men skal sjekke det ut likevel!
Ovia fertility var veldig bra da! Men, ingen vits i å styre med den lenger nå.
Nei heldige er vi som slipper det! [emoji4][emoji4][emoji4] Anbefaler også Pregnancy+ bare på grunn av de fine bildene de bruker av foster! [emoji7]
Her er feks bilde av foster uke 21:
7eae98a98759740435964810bbe03da6.jpg
 
Back
Topp